Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yet another päästötopik. Sekoilua bensan ja E85 kanssa. *VIKA SELVINNYT*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #16
    Vesi ei pala
    Lambda irti ja pillilla punaiseksi (järjellä) ja sitten uudelleen mittaus....
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 888
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by Dunky View Post
      Vesi ei pala
      Lambda irti ja pillilla punaiseksi (järjellä) ja sitten uudelleen mittaus....
      Mitä tällä saavutetaan? Lambda on siis uusi! Ajettu alle 100 kilometriä.
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Lamdan signaalilinjassa on ylösveto, jotta voitaisiin diagnosoida onko piuha poikki vai oikosulussa. Sulla se on nyt maissa, joka tarkoittaa että joko pinnit on väärässä järjestyksessä, väärä lambda tai jostain kaapeli puhki ja rungossa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 888
          • Iisalmi

          #19
          No sitten siellä on johto poikki jossain, koska lambda minkä laitoin on kyllä varmasti oikea. Tai johdot on sitten väärin.

          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • Playpig
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 888
            • Iisalmi

            #20
            Jatketaan yksinpuhelua...

            Koodit luettiin vielä Bosch KTS 670 testerillä ja samaa lambdan maavuotoa herjaa. Eikai tässä muu nyt auta, kun mitata nuita johtoja ja tarkistaa, että ne on kunnossa.
            Nyt: E39 530DA Touring -98

            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3165
              • 47200

              #21
              Eli auton alle ja lambdan töpseli-runko väliä tarkistamaan mittarilla..

              Comment

              • Playpig
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 888
                • Iisalmi

                #22
                Noniin. Lambdaa ja johtoja mittailtu. Piti ihan lapulle laittaa ylös kaikki.

                - Lambdan piuhat ovat pistokkeessa oikeassa järjestyksessä HYVÄ
                - Lambdan pistoke irrallaan lambdasta koneen käydessä 0,916V ????
                - Lambdan pistoke irrallaan koneen puoleisesta pistokkeesta 0,614V ????
                - Lambdan pistoke paikallaan 0,908V, ei vaihtelua kierroksia nostettaessa juurikaan EI HYVÄ
                - Signaalijohdolla ei maa-yhteyttä HYVÄ
                - Signaalijohto tulee ECUn johtosarjan nastaan 13 HYVÄ
                - Maajohto saa maata HYVÄ
                - Lämmitys 13,5V ????
                - Molemmista lämmitysjohdoista maa-yhteys ????
                - Ei jännitettä lämmitykselle kun rele irti ????

                Jospa nämä jotain auttaisi. Jos tilaan uuden lambdan tuohon, niin voiko se heti särkyä jotenkin?

                EDIT: Huomenna tulee uusi lambda. Johtoja mittailtu lisää, eikä mitään normaalista poikkeavaa ole löytynyt kuin, että tuo lambdan antama jännite on vituillaan. Samalla vaihdoin moottorin ja korin välisen maajohdon, joka oli todella hapettunut. Pitänee vaan toivoa, että se vika on siellä lambdassa.
                Uusi lambda on Bosch ja numeroltaan 0258005324. Muita koodeja samalle kamppeelle ovat LSH-6 ja LS5324 jos tämä jotain helpottaisi.
                Last edited by Playpig; 14-05-2014, 18:03.
                Nyt: E39 530DA Touring -98

                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                Comment

                • Playpig
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 888
                  • Iisalmi

                  #23
                  Noniin. Uudella lambdalla testattu. Antaa edelleen samat vikakoodit, kuin tuolla edellisellä sivulla. Päästöihinkään ei vaikutusta. Käy siis liian rikkaalla edelleen.

                  Ja ne vikakoodithan olivat:

                  26 Control unit Permanent supply

                  Error frequency : 1

                  Check byte 255.00 [1]
                  Check byte 255.00 [1]
                  Hexcode 1A34FFFF01

                  Open circuit
                  Exhaust gas relevant fault
                  Fault stored after de-bouncing delay
                  Error not present
                  Static error
                  --------------------------------------------------------------------------

                  13 Lambda probe signal Probe 1

                  Error frequency : 50

                  Engine speed 880.00 1/min
                  Coolant temperature 76.50 Grad C
                  Hexcode=0D7216A632
                  Short circuit to ground
                  Open circuit
                  Exhaust gas relevant fault
                  Fault stored after de-bouncing delay
                  Error present
                  Static error
                  ================================================== ======


                  Auttakee nyt hyvät immeiset, alkaa jo itellä usko loppua tämän kanssa...
                  Nyt: E39 530DA Touring -98

                  ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 888
                    • Iisalmi

                    #24
                    Tehty lisää mittauksia. Tein suljetun virtapiirin ecun johtosarjan pinniin numero 13 (lambdalta tuleva signaali). Eli: 12V+ -> 10A sulake -> ecu pinni 13 -> lambdan johtosarjan liittimen keltainen johto -> H4 polttimo -> maa.

                    Lamppu paloi kirkkaasti eikä sulake poksahtanut. Eli näin voisi olettaa lambdan signaalijohdon olevan kunnossakunnossa. Jääkö enää muuta vaihtoehtoa kuin että ecu olisi rikki?
                    Itse veikkaan sitä, kun sieltä tulee 0,630V lambdan johdoille päin. JA ymmärtääkseni siellä ei pitäisi olla jännitettä ollenkaan.


                    Tuon Boschin esitteen mukaan "reference voltage" pitäisi olla 450mV. Jos tämä tarkoittaa samaa jännitettä joka minulla on nyt tuon 630mV, niin boksi on vissiin rikki...
                    Last edited by Playpig; 16-05-2014, 17:44.
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 888
                      • Iisalmi

                      #25
                      Noniin. Vika selvisi ja DME paskana. Normaalisti DMEn pitäisi antaa sinne lambdalle päin noin 450mV jännitteen. Mulla antoi siis 630mV. Ehjällä DMElla lambdan arvo seilasi 0-1 voltin väliä, omalla pysyi koko ajan noin 900mV pinnassa.

                      Tankissa oli koko ajan E85 ja ne isommat 250cc suuttimet. Nyt herää kysymys mikä tuon oman ecun on rikkonut... Huomenna auto leimalle ehjällä laina eculla, jonka jälkeen alan metsästämään ehjää 413-loppuista DMEta.
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16401
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Playpig View Post
                        Nyt herää kysymys mikä tuon oman ecun on rikkonut...
                        Paska säkä.

                        Comment

                        • Playpig
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 888
                          • Iisalmi

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Paska säkä.
                          Tai mitä itse veikkaan todennäköisemmäksi, niin huolimaton käsittely...
                          Nyt: E39 530DA Touring -98

                          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Katsoitko ecuun sisälle? Jos on tulleet vedet ecu-boksiin kuten e36 helposti tulee, saa kaikkea jännää aikaiseksi.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎