Bemarin moottorin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • with-haut
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 29
    • Karkkila

    Bemarin moottorin ongelma

    Joo eli kertokaas nyt joku kun rupee menee hermo et missä oikeen vika eli auto -93 vanos 325 E36 ja jätti sitten tien poskeen eli ihan yhtä-äkkiä hyyty eikä vastaan kaasuuun ollenkaan eli röpöttää tyhjäkäynnillä ja kaasua pumppaamalla saa hilattua välillä kierroksia ylös päin mut rupee auto haisee palanelle kumille tjt käy todella epätasaisesti ... ja ei niinkun saa jengaa annettua tuntuu käyvän kaikilla pytyillä mut kun painaa kaasun pohjaan kuulostaa ihan moottorisahalle mikä hyytyy eli ei tapahdu mitään mut ääni muuttuu ja aina aika ajoin kuuluu kopsahdus siis kova kopsahdus ihan kun joku löis vasaralla venttiilikopan sisäpuolelta ... kopahdus syntyy kun yrittää antaa kiekkoja ja on tosiaan epäsäännöllinen eli ei kopise tyhjäkäynnillä..... mikä helvata tätä vaivaa mistä vikaa etsimään ja auto kulkee tosiaan tällähetkellä noin 10 km/h
    Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....
  • with-haut
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 29
    • Karkkila

    #2
    joo

    nyt kävin parintunin jälkeen laittaa käyntiin ja nyt otti tyhjäkäynnilla melkohyvin kierroksia kun kone viilennyt mut heti kun lähti ajaa niin hyyty auto 10 kulki kaasupohjassa ykkösellä.... ja tänään just vaihdettu öljytkin et ei kyl leikannu kiiinne kun tyhjäkäynnillä kumminkin ottaa jengaa
    Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #3
      Suurella todennäköisyydellä bensapumppu tai kampiakselin asentotunnistin hajalla. "Kopsahtava ääni" mahtaa olla pamahdus, joka kuuluu imusarjasta, kun seos syttyy väärään aikaan imuventtiilin ollessa auki.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • with-haut
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 29
        • Karkkila

        #4
        kyllä kyllä

        joo sitä mäkin epäilen kun varotteli jo aikasemmin eli teki jo pariviikko sit et ajosta hyyty mut hetken päästä rupes taas vetää ja toimii normaalisti niin en kiinnittänyt huomii sen enempää .... nyt vaan pelottaa et kun pumppasin kaasuu ja sain kiekkoja sinne ja tuli sitä palaneen kumin kärystä sankkaa pakokaasua niin toivottavasti ei johtunu siitä et jos imupuolen venoja auki et olis polttanu ohjurikumeja .. no mut mut täytyy huomen mittaa se asento anturi et mitä näyttää ohmeja
        Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Originally posted by with-haut View Post
          joo sitä mäkin epäilen kun varotteli jo aikasemmin eli teki jo pariviikko sit et ajosta hyyty mut hetken päästä rupes taas vetää ja toimii normaalisti niin en kiinnittänyt huomii sen enempää .... nyt vaan pelottaa et kun pumppasin kaasuu ja sain kiekkoja sinne ja tuli sitä palaneen kumin kärystä sankkaa pakokaasua niin toivottavasti ei johtunu siitä et jos imupuolen venoja auki et olis polttanu ohjurikumeja .. no mut mut täytyy huomen mittaa se asento anturi et mitä näyttää ohmeja

          Joo älä pelkää, ei se polta imuvenojen ohjurien kumeja... Jos niin tapahtuu alkaa sulamaan pari muutakin paikkaa ja ne kyllä huomaa.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • with-haut
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 29
            • Karkkila

            #6
            Originally posted by Mikkeri View Post
            Joo älä pelkää, ei se polta imuvenojen ohjurien kumeja... Jos niin tapahtuu alkaa sulamaan pari muutakin paikkaa ja ne kyllä huomaa.
            hyvä tietää.... niin ei tartte olla ihan paniikissa täällä et tuliko oman mokan takii venttiiliremonttia....
            Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

            Comment

            • with-haut
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 29
              • Karkkila

              #7
              selvennys

              Eli onko kampiakselin asennontunnistin heti siin edessä yläpäässä sen putkilomallisen hopeisen anturin alla oleva musta anturi koska siihen hopeiseen tulee öljy putki niin se se ei varmaankaan ole ja sen alta löytyy yhellä pultilla oleva musta anturi missä on koodi BOSCH 0 232 103 003 ollaanko edes oikeilla jäljillä...????:think
              Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8275
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by with-haut View Post
                Eli onko kampiakselin asennontunnistin heti siin edessä yläpäässä sen putkilomallisen hopeisen anturin alla oleva musta anturi koska siihen hopeiseen tulee öljy putki niin se se ei varmaankaan ole ja sen alta löytyy yhellä pultilla oleva musta anturi missä on koodi BOSCH 0 232 103 003 ollaanko edes oikeilla jäljillä...????:think
                Kampuran anturi:
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • with-haut
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 29
                  • Karkkila

                  #9
                  tosiaan juu

                  joo sori nyt sekotin itse ton kampiakselin ja nokka akselin asennontunnistimet eli luin kokoajan et kampiakselin as tunnistin mut ajattelin silti nokka tunnistinta.... joo onpas kivassa paikkaa ja kävin juu kattoo niin onkos kellään jippoa ton liittimen irroittamiseen tuolta imusarjan alta meikä vähän isokätinen niin tuntu et ei meinaa kädet mahtuu millään kun seurasin sitä johtoo tolta tunnistimelta... eiks se liittin kumminkin oo siel imusarjan alla ja varmaan ihan jossain palopelissä kiinne ... no täytyy hommaa ensin anturi ja sit miettii vanhan purkua...=)
                  Last edited by with-haut; 19-10-2013, 15:30.
                  Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Ohutranteiset(kuten minä) saa öljynsuodatinjalan ja imusarjan välistä käden sinne liittimelle, mut isompinäppisen kannattaa ottaa öljynsuodatinjalasta kansi pois ja nostaa patruuna myös ylös, niin tulee tarpeeks tilaa. Liittimen lukituspinnin saa melkeinpä helpoiten auki painamalla sitä pitkällä meisselillä tjsp yläpuolelta imuputkien välisestä raosta. Sama liitintä takaisin painaessa, eli toisella meisselillä painaa pinniä auki ja toisella painaa liittimen pohjaan.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • with-haut
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 29
                      • Karkkila

                      #11
                      noniin

                      joo nyt olis vaihdettu se kampiakselin asennon tunnistin ja ei mitään vaikutusta ja oli aika veemäinen vaihtaa parkkipaikalla pihalla noin niinkun yleis mielipiteellisesti..... tyhjäkäynnillä ottaa välillä jengaa kun antaa ja välillä ei ja ajamaan kun lähtee niin olo on kun tsuku tsuku junalla tök tök tök eteenpäin ja lyö vieläkin boks boks venttiilikopassa .... mistähän sitä seuraavaks lähtis tutkii missä tossa yleensä on polttoaine suodin ... sekin ihmetyttää kun pakittaessa tuntuu pelittävän just niinkun pitää.... mut kun ei viittis koko lopputalvee pakitella bemarilla..... ja nyt kun sil ei oikeen pysty ajaa en saa edes töpselin päähän et mikä vois olla vikana .... onko kellää hajuu saako tosta vilkutettuu vikoja ulos.......???
                      Last edited by with-haut; 22-10-2013, 16:38.
                      Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

                      Comment

                      • with-haut
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2013
                        • 29
                        • Karkkila

                        #12
                        Tossa vähän videokuvaa tyhjäkäynnillä kun polkee ja sit sielt taustalta kuuluu se kops kops ääni se tulee venakopasta ja kuulostaa ihan moottorikelkalta koko pirssi http://www.youtube.com/watch?v=asR6KWCM-WE
                        Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

                        Comment

                        • intfreak
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 2967
                          • Uusikaupunni

                          #13
                          Originally posted by with-haut View Post
                          Tossa vähän videokuvaa tyhjäkäynnillä kun polkee ja sit sielt taustalta kuuluu se kops kops ääni se tulee venakopasta ja kuulostaa ihan moottorikelkalta koko pirssi http://www.youtube.com/watch?v=asR6KWCM-WE
                          Tulpankolot täynnä öljyä?
                          N62 Money Spender Club

                          Comment

                          • with-haut
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 29
                            • Karkkila

                            #14
                            joo en tiiä pitää käydä lurkkaa ne tulpat ja tosiaan äsken kävin koittaa niin ei ota enää mitään jengaa vastaan ja kierrokset pyörii kokoajan jossain 400 ja meinaa kokoajan sammuu ja tossa tosiaan yritän kokoajan polkee mut ei ota jengaa vastaa ja käy niin matalilla kiekoilla et siks palaa akun valo kun kokoajan sammumassa.....ja tosiaan ei ottanu ees pakilla enää jengaa ja teki omituisen jutun kun yritin ajaa äsken ennenkun lahos lopullisesti et kun laitto 1 sisään rupes meno tökkii ja heti kun paino kytkimen pohjaa kiekat hyppäs ylös ja välillä jäi niinkun kierrokset päälle sinne ylös sit ykkönen sisään niin laski vasta.... oon nyt kyl ihan hämilläni....http://www.youtube.com/watch?v=dk7VBgNXACA
                            Last edited by with-haut; 22-10-2013, 17:25.
                            Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

                            Comment

                            • with-haut
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 29
                              • Karkkila

                              #15
                              ei ollut ei

                              joo ei ollu tosiaan tulppien kupit öljyssä ihan kuivia oli joka puola eikä ollut puolat halkikaan....:/ ja nyt taas otti jengaa pumppaamalla kaasua..... kyllä menee omituiseks voiks polttoaine suodatin aiheuttaa tollasii oireita ja miten se sit muka olis varotellu 2 viikkoa aikasemmin et hyyty mut hetken rykimisen jälkeen matka jatku eikä pitkään aikaan mitään kun nyt vasta ... pitääks tässä rupee epäilee jo jotain suurempaa kun luin tossa kuukaus sit autocomilla niin anto vikakoodia 200 Ohjainyksikkö, muistivirhe ja sit anto koodia 13 happitunnisti ja koodia 201 happitunnisti, säädin mut ei mitään tollasii ongelmia ollu sillon .. ei se tuntunu aiheuttavan mitään ongelmaa ja noi lambdat tuli mun mielestä siit kun vaihdoin just sillon ton ilmamassamittarin kun kävi niin perkeleen rikkaalla ja sillon vika oli massamittarissa ettei mennyt päästöt läpi hc oli yli 1000 ja sen massamittarin vaihdon jälkee 70..... se oli kyl pitkään rikki toi massamittari ja sai kauan rikkaalla käydä mut sillon kun vaihdoin massamittarin pistin sinne katit paikalle kun oli suorat putket edellisen omistajan toimesta laitettu...
                              Ei riemulla rajaa kun bemaria korjaa....

                              Comment

                              Working...
                              X