Eli oon harkinnu kyseistä bemaria saksasta ja olen vähän kahden vaiheilla, että ostaisko samalla rahalla vähän laiskemman ja uudemman auton vai tuon kyseisen bemarin. Eli miten paljon noissa 2.5 litran koneissa on yleensä ollut jotain konevikaa? Hajoaako koneet helposti kuten jotku nissanin riisikuppi turbot? Entä kori, onko noissa -91-93 vuotisissa paljon jotain ruostevikoja jos sieltä saksanmaalta lähtis kattelee? Ku ei viittis iha heti vuoden päästä (taas) vaihtaa autoa kun entinen tuntuu liian laiskalta tai on liian rikki ja kori ruosteessa.. Kertokaa mielipiteenne
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325 koneen (ja miksei korinkin) kestävyys?
Collapse
X
-
Originally posted by tuomas20Eli oon harkinnu kyseistä bemaria saksasta ja olen vähän kahden vaiheilla, että ostaisko samalla rahalla vähän laiskemman ja uudemman auton vai tuon kyseisen bemarin. Eli miten paljon noissa 2.5 litran koneissa on yleensä ollut jotain konevikaa? Hajoaako koneet helposti kuten jotku nissanin riisikuppi turbot? Entä kori, onko noissa -91-93 vuotisissa paljon jotain ruostevikoja jos sieltä saksanmaalta lähtis kattelee? Ku ei viittis iha heti vuoden päästä (taas) vaihtaa autoa kun entinen tuntuu liian laiskalta tai on liian rikki ja kori ruosteessa.. Kertokaa mielipiteenne
Alla olevassa linkissä enemmän ja vähemmän E36 ongelma-alueita.
ja btw. vuoden päästä se auto tuntuu aivan varmasti laiskalta ja tylsältä, noihin autoihin kyllästyy hyvin nopeestiEX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
-
-
Tuntuu että kyllästyn jokaiseen autoon nopeasti Viimevuonna omistin 3 eri autoa... taas tuntuu että pitäis vaihtaa. Mut ei noissa koneissa ainakaan mitään vakavaa vikaa esim jotain laakerivikaa tms näyttäis kai olevan ?! Mitä nyt tuosta englannista ymmärsin En sitten tiedä pitäiskö vaan ostaa uudempi ja laiskempi auto... -00 Neon ois toinen vaihtoehto tai sitten 325 bemu... tietenkin täällä kaikki kannattaa bemaria mutta kuitenkin Nämä autoasiat saa mut hulluks... ku ei millään osaa päättää. Heh ja ainoo asia tehoissa mikä edes merkkaa, niin on että olen vielä niin "teini" että en halua "jäädä kaikille autoille" Ehkä pitäis pikkuhiljaa siirtyy papaks ja ostaa joku käyttöauto eikä tehohirmua
Comment
-
-
Originally posted by tuomas20Tuntuu että kyllästyn jokaiseen autoon nopeasti Viimevuonna omistin 3 eri autoa... taas tuntuu että pitäis vaihtaa. Mut ei noissa koneissa ainakaan mitään vakavaa vikaa esim jotain laakerivikaa tms näyttäis kai olevan ?! Mitä nyt tuosta englannista ymmärsin En sitten tiedä pitäiskö vaan ostaa uudempi ja laiskempi auto... -00 Neon ois toinen vaihtoehto tai sitten 325 bemu... tietenkin täällä kaikki kannattaa bemaria mutta kuitenkin Nämä autoasiat saa mut hulluks... ku ei millään osaa päättää. Heh ja ainoo asia tehoissa mikä edes merkkaa, niin on että olen vielä niin "teini" että en halua "jäädä kaikille autoille" Ehkä pitäis pikkuhiljaa siirtyy papaks ja ostaa joku käyttöauto eikä tehohirmua
Comment
-
-
1) Jos ymmärrät autoista aika paljon ja pystyt vähän itsekin remppaamaan - osta e36 325.
2) Jos huollatat auton merkkihuolloissa etkä halua käsiäsi rasvata - osta joku uudempi.
Ykköstapauksessa saat halvalla menopelin, joka hyvin kunnossa pidettynä ei ominaisuuksiltaan häpeä uudemmillekaan.e90 330d -05
Comment
-
-
Riippuu aika paljon mitä hakee. Kyllä se Nismokin aika hyvä peli on ja hyvä viripotentiaali mutta sitä kestävyyttä en kyllä allekirjoita (ainakaan ilman huomautuksia). Turbojen kanssa loppujen lopuksi aika pirusti ongelmia (nim. merk. ennen S13, jossa ei vikaa mutta silloin noissa piireissä enempikin pyöri ja kuuli kaikenlaista). Mutta taas moniin muihin wanhoihin turboautoihin verrattuna hyvin kestävä, tosin ei mitään vertailukohtaa vaikka Celican turboon mikä varmaan kestää isältä pojalle (tosin hintaakin sitten on aikalailla enempi SX:n verrattuna). Mutta niin, siitä saa kyllä todella tehokkaan pelin melko pienellä satsauksella. Sen lisäksi aikasen hyvä auto ajaa.
Eli omasta mielestäni: jos haluat kylillä elvistellä ja kiihdytellä rajusti, osta SX (siinä tuntuu kivasti se turbopotku, tuntuu, että kiihtyy lujempaa kuin oikeasti kiihtyykään). Jos haluat ajaa lujaa ja pidät ominaisuuksista (performancesta), osta se Bemari. Jos taas haluat päästä vähimmällä ja halvimmalla, osta joku uudehko Tojo (tai jos hiukan enempi rahaa niin vaikka se IS200 Lexus, sentään suora kutonen ja takaveto).
Mitä on vikoja... No tuon ikäisissä voi jo olla vaikka mitä. Niin yksilöstä kiinni. Kunhan sen koneen Bemarista kuuntelee, niin sillä jo aika paljon voi säästää omaa lompakkoa. Suora kutonen ei saa pitää mitään ihme mölinää (siis se kone, putkistohan sitten on asia erikseen). Saksan pelit suurimmaksi osaksi on melko ruostevapaita verrattuna samanikäiseen suomipeliin.sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Originally posted by tuomas20Toi nissani ois kyl kätevä kiihtymään mut en tiedä sitte.."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Niin no, SX:n saa kyllä kiihtymään 13sek aikoja varttimaililla kohtullisen pienin "virityksin". 325 e36:sta ei ainakaan vielä ei tässä maassa käsittääkseni ole ainuttakaan joka olisi 13:sen kellottanut. Ei hieman enemmänkään viritettynä. Toisaalta oma ja parin kaverini 13-14sek/ 1/4mile SX:t oli käytännössä täysin ongelmattomia kiesejä(lukuunottamatta vm.-89:n kammenkulma-anturia joka todella kannattaa vaihtaa ajoissa). Totuus on kuitenkin se että tuo 200sx "puhaltaa" lähes pelkällä lastuvirityksellä ovet 325:lta mennen tullen(myös M3:lta). Kammenlaakerit ja turbot kestää kyllä viritetyssäkin koneessa sen mitä yleensä bemun konekkin, kunhan tuo kammenkulma-anturi on "päivitetty". Tiedän parikin yli 300tkm ajettua SX:ää joihin ei ole vielä tarvinnut tehdä mitään öljyhuoltoa kummempaa remppaa. Yleensä näissä on kuitenkin ensimmäinen turbohuolto edessä 100-150tkm:n kohdalla, kun kammenkulma tilttaa, ja myöhäistää sytytyksen niin että turbo sulaa. Jos kiesillä vain ajetaan tästä huolimatta, katoaa öljynpaineet ja sitäkautta KK-laakerit. Pääosin ongelma koskee vain vm. 88-90 1/2 kiesejä, jonka jälkeen tuo kammenkulma päivitettiin. Ilman tätä "haverikki" prosessia tuolla koneella mennään ns.maailman tappiin. Tosin tuo KK-laakeriremontti on alta päivän homma eikä oikein maksakkaan mitään. Ja sitä paitsi, mitä nuo rempatut "bolt-on" turbot nyt maksavat?
Comment
-
Comment