Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e36 m50 91 ei vanos toimii kylmänä lämpimänä pätkii käynnistäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rege*
    BTCF Member
    • Dec 2013
    • 10
    • Joensuu

    325 e36 m50 91 ei vanos toimii kylmänä lämpimänä pätkii käynnistäessä

    apuja kaivataan missä vika
  • rege*
    BTCF Member
    • Dec 2013
    • 10
    • Joensuu

    #2
    elikkäs vikana on että auton käynnistää kylmänä toimii moitteetta noin kilometrin siten alkaa pätkimään paukkuu tuntuu kun katti olisi tukossa toimii vain kaasupohjassa ei ollenkaan sen alle anna kierroksia lämpiää kone,sammutat ja taas ei ota lämpimänä kierroksia paukkuu vaa jossain putken etupäässä ja sit ottaa yhtä aäkkiä kierrokset tappiin ja toimii moitteetta. Auttakaa miestä hädässä autohan sijaitsee joensuussa jos joku bemari asiantuntija haluaa vaikkapa käydä katsomassa
    Last edited by rege*; 16-12-2013, 09:00.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16445
      • Asikkala

      #3
      .....

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Ekana piuhan nokkaan niin vähenee arvailut. Joku jolta icom tai ads interface löytyy.

        Lambda
        Imuvuodot
        Maf
        Kaasuläpän asentotunnistin
        Lämpötila anturi
        Nokka akselin asentotunnistin
        Bensapaineet?
        Puolat?

        Siinä alkuun...
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          #5
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Ekana piuhan nokkaan niin vähenee arvailut. Joku jolta icom tai ads interface löytyy.

          Lambda
          Imuvuodot
          Maf
          Kaasuläpän asentotunnistin
          Lämpötila anturi
          Nokka akselin asentotunnistin
          Bensapaineet?
          Puolat?

          Siinä alkuun...
          Kannattaa kokeilla myös toisella moottorinohjausboxilla.

          Topicin aloittaja vois muuten vähän keskittyä myös tuohon viestien ulkoasuun
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • Slant 6
            BTCF Member
            • May 2013
            • 71
            • Satakunta

            #6
            Lambdaan vois vaikka oireet viitata. Kylmänähän lambda ei säädä mitään > toimii joillakin oletuskartoilla.
            Lämmetessä tulee lambda mukaan ja rikkinäinen anturi alkaa säätämään väärin.
            e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
            e34 540iA Lazurblau
            EX:
            e34 525i Lazurblau
            e34 535i Lazurblau
            e36 316i Schwarz II

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Itellä sama rumba uuden tulokkaan kans. Tosin pätkiminen on aika vaatimatonta mutta omaa kultakorvaa häirittee niin prklsti. Tyhjäkäynnillä pieniä syttykatkoja (tuntuu persiissä) joskus hummaa risteykseen tultaessa niinku Lambda vammaset mutta lambaada on uus Bosch ja liittemellä varustettu. Seuraavaa oon tehny:

              Lambda Bosch (jännite heittelee niinku pitää, vanhasta tuli vikakoodi nyt sitä ei enää tule)
              Tulpat ngk
              Tyhjäkäyntiventtiili puunattu
              Puolat ehyet ja uudempaa mallia
              Testattu kolmella eri maffilla
              Imuvuotoja ei ole (siis ei oikeasti ole, joku kysyy kumminki)
              Vikakoodeja ei oo

              Seuraavana testiin:

              Toinen ecu
              Bensapaineet
              Suuttimet

              Jos ei näillä tuu kuntoon niin saa olla. Päästöt kuitenki hyvät mutta ku sitä on pikkutarkka niin häirittee kaikki ylimääränen täristys.
              Last edited by Kissvesala; 24-12-2013, 00:32.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16445
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Kissvesala View Post
                Itellä sama rumba uuden tulokkaan kans. Tosin pätkiminen on aika vaatimatonta mutta omaa kultakorvaa häirittee niin prklsti. Tyhjäkäynnillä pieniä syttykatkoja (tuntuu persiissä) joskus hummaa risteykseen tultaessa
                Täällä sama mutta syttykatkot ei tunnu persiissä, ainoastaan kuuluu putken päästä kun osaa kuunnella, m50b25 11/93. Suuttimet pesty ja testattu reilu vuosi sitten, samaan aikaan puunattu lisäilmaventtiili l. tyhjäk. moottori, tulppia ei ole edes avattu kolmen vuoteen Tosin oli tallissa 2 v. tässä välissä, kone toimii hienosti ja leimalla syyskuussa co 0,005 ja 0,005 Hc 10 ja 11 Käyntiin kylmänä ja kuumana ilman viiveitä, kohta tulppien vaihto ja sen jälk. lisää kilometrejä.

                Comment

                • rege*
                  BTCF Member
                  • Dec 2013
                  • 10
                  • Joensuu

                  #9
                  kaadoin tankkiin jotain fuel cleaner litkuu ja ajoin tankin kuiviin nii paaljon paremmin vetää nyt, vaa eipä viellä oireet hävinny. Syylärin pohjasta oli anturista liitin huonosti paikoillaan laitoin kunnolla kiinni niin ei kertaakaan ole kylmänä enää tehnyt ihme pätkimisvikaa et ei ota kierroksia nyt se saattaa monen sadan kilometrin ajon jälkeen tehdä ajaessa sen ja välillä kylmänä ajaa 2kilsaa nii kaasu toimii vaan lutulattiassa. Vikakoodit luin ja anto aikamoisen listan
                  - ecu boksi viallinen voi johtua 50e lastusta
                  - nokka-akselin asentotunnistin
                  -happitunnistimen rele
                  -kampiakselin asento/pyörimis tunnistin
                  -ilmamassamittari

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #10
                    Originally posted by rege* View Post
                    kaadoin tankkiin jotain fuel cleaner litkuu ja ajoin tankin kuiviin nii paaljon paremmin vetää nyt, vaa eipä viellä oireet hävinny. Syylärin pohjasta oli anturista liitin huonosti paikoillaan laitoin kunnolla kiinni niin ei kertaakaan ole kylmänä enää tehnyt ihme pätkimisvikaa et ei ota kierroksia nyt se saattaa monen sadan kilometrin ajon jälkeen tehdä ajaessa sen ja välillä kylmänä ajaa 2kilsaa nii kaasu toimii vaan lutulattiassa. Vikakoodit luin ja anto aikamoisen listan
                    - ecu boksi viallinen voi johtua 50e lastusta
                    - nokka-akselin asentotunnistin
                    -happitunnistimen rele
                    -kampiakselin asento/pyörimis tunnistin
                    -ilmamassamittari
                    Nuo asentotunnistin viat hyvinki aiheuttaa kierroksilla rötäämistä. Lambdan releen voit kokeeksi vaihtaa sulakeboksista toiseen samanlaiseen testiksi. Ja ilmamassamittarista kuten kaikista muistaki jää vikakoodi muistiin jos käyttää piuha irtaallaan. Eli kannattaa ajaa pari sataa kilsaa ja lukasta viat uudelleen.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • rege*
                      BTCF Member
                      • Dec 2013
                      • 10
                      • Joensuu

                      #11
                      missä tuo lambdan rele sijaitsee tarkalleen konepellin allako sulakeboksissa.

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #13
                        Originally posted by rege* View Post
                        missä tuo lambdan rele sijaitsee tarkalleen konepellin allako sulakeboksissa.
                        Siinähän se niistä kolmesta erillään olevasta on se oranssi eli takimmainen... Muistaakseni!
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #14
                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Itellä sama rumba uuden tulokkaan kans. Tosin pätkiminen on aika vaatimatonta mutta omaa kultakorvaa häirittee niin prklsti. Tyhjäkäynnillä pieniä syttykatkoja (tuntuu persiissä) joskus hummaa risteykseen tultaessa niinku Lambda vammaset mutta lambaada on uus Bosch ja liittemellä varustettu. Seuraavaa oon tehny:

                          Lambda Bosch (jännite heittelee niinku pitää, vanhasta tuli vikakoodi nyt sitä ei enää tule)
                          Tulpat ngk
                          Tyhjäkäyntiventtiili puunattu
                          Puolat ehyet ja uudempaa mallia
                          Testattu kolmella eri maffilla
                          Imuvuotoja ei ole (siis ei oikeasti ole, joku kysyy kumminki)
                          Vikakoodeja ei oo

                          Seuraavana testiin:

                          Toinen ecu
                          Bensapaineet
                          Suuttimet

                          Jos ei näillä tuu kuntoon niin saa olla. Päästöt kuitenki hyvät mutta ku sitä on pikkutarkka niin häirittee kaikki ylimääränen täristys.
                          ny on sitte toinen ecu paikallaan ja oireet pysyy ku täi tervasa. Pensapumpun vaihoin e46sta ja ehkä vähä parani. Ny sitte ootellaan ebaystä sitä oikeaa pumppua ja filtteriä. Paineensäätimen vois viel tarkistaa mutta sitte saa passata. Tekee tosi harvoin tuota röpötystä niin jospa tuon kans ny elää
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • rege*
                            BTCF Member
                            • Dec 2013
                            • 10
                            • Joensuu

                            #15
                            Minä rupean olemaan pikkuhiljaa sitämieltä että kohan rahaa tulee niin ekana menee vaihtoon kampiakselin/nokka akselin tunnistimet ja lambda näillä toivon vian häviävän

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎