Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 jäähdytysnesteet vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemmiAksu
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 13
    • Seinäjoki

    E36 jäähdytysnesteet vuotaa

    Niin tosiaan.. kyseessä on BMW 316i -92. Siitä loppui yhdessä vaiheessa jäähdytysnesteet ja huomasin sen siitä kun puhalsi vain kylmää ilmaa hyttiin sisään. No hain motonetistä jäähdytysnestettä, miksasin sen 50/50 ja laitoin sisään aika täyteen. Rupesi taas pelittää puhaltimet ja luulin että vika ois ohi. No seuraavana päivänä sitä oli valunut paljon maahan ja katsoin että mistä mahtais vuotaa, mutta ei näyttänyt vuotavan mistään muusta, kun letkun välistä vähäsen kaippa jos oikein katsoin. Jäähdytysnestettä oli vähän joka puolella niin vähän että en osannut päätellä mistä se vuotais. No otin paisuntasäiliön korkin irti ja päräytin käyntiin, neste ei ruvennut kuplimaan joten ruksin pois kannentiivisteen palamisen. Kun pistää käyntiin ja katsoo löytyykö mistään mitään vuotoa, niin silloinkin on vähän vaikea löytää kun mistään sitä ei kumminkaan "pulppua" vaan tulee tippa noin minuutissa. Joten jos joku osaisi kertoa mistä yleisimmin tiiviste pettää vai saako liikaa painetta jostakin? Olisin erittäin kiitollinen, jos tulisi vähän vastauksia tai vinkkejä.
  • Kape30
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 509
    • Nokia

    #2
    Jäähdyttäjän ja paisuntasäilön välinen liitos ainakin yleisempiä vuotokohtia.
    Korjaantuu vaihtamalla uusi syyläri.
    E30 M50b28 -90 Cirrusblau
    E39 520d Touring -00 Sienarot II
    MB Sprinter
    Lynx Rave Re 600 -15
    Suzuki GSX-R1100 -95

    Comment

    • BemmiAksu
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 13
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Kape30 View Post
      Jäähdyttäjän ja paisuntasäilön välinen liitos ainakin yleisempiä vuotokohtia.
      Korjaantuu vaihtamalla uusi syyläri.
      Pitänee huomenna tarkistaa ihan huolella voiskohan siitä vuotaa.

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Originally posted by Kape30 View Post
        Jäähdyttäjän ja paisuntasäilön välinen liitos ainakin yleisempiä vuotokohtia.
        Korjaantuu vaihtamalla uusi syyläri.
        Korjaantuu myös vaihtamalla sinne uus o rengas ja hintaa on muutama euro!
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Kape30
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 509
          • Nokia

          #5
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Korjaantuu myös vaihtamalla sinne uus o rengas ja hintaa on muutama euro!
          Juu, mutta yleensä näissä on jo syylärit/ paisarit muutenkin ehtoopuolella, mutta voi toki pelkän O-renkaankin vaihtaa.
          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
          E39 520d Touring -00 Sienarot II
          MB Sprinter
          Lynx Rave Re 600 -15
          Suzuki GSX-R1100 -95

          Comment

          • henaa92
            Newbiemmer
            • May 2011
            • 26
            • Fi

            #6
            Joo kantsii katella syylariki läpi jos löytyy hapettumii tai yms.. itellä ainakin meni koko roska vaihtoon ku tyhjens sitä kautta nesteet päivässä..
            Bmw 325 -92
            Subaru Impreza -98
            Nissan 200sx -89
            Bmw 320 -92
            Bmw 320iA -05
            Subaru Impreza wrx -06
            sigpic

            Comment

            • BemmiAksu
              Newbiemmer
              • Jan 2014
              • 13
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by henaa92 View Post
              Joo kantsii katella syylariki läpi jos löytyy hapettumii tai yms.. itellä ainakin meni koko roska vaihtoon ku tyhjens sitä kautta nesteet päivässä..
              Jeps. Tota noin, kun tossa tulee aina vaan lammikko yhden kohdan alle, löysin vuodon.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16350
                • Leppävirta

                #8
                Paisarin tiiviste, alavesiletku ja tyhjennysproppuhan siinä lienee mahdollisuudet. Tai yksinkertaisesti syyläri.

                Edit: Ei kuvat toimi niin alla ne linkit, onko vasta lisätty nestettä vai miten se näyttää yhdessä kuvassa että valuisi jo ylhäältä asti tuo neste?



                Last edited by Haju69; 17-01-2014, 14:02.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Vesimpumppu se todennäköisin vika, katso tarkasti sitä juorureikää, siiva heittää vedet ympäriinsä monesti.

                  Comment

                  • Kape30
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 509
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by naukkis View Post
                    Vesimpumppu se todennäköisin vika, katso tarkasti sitä juorureikää, siiva heittää vedet ympäriinsä monesti.
                    On kyllä vesipumpulta m40 koneisessa aika matka paisarille.
                    E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                    E39 520d Touring -00 Sienarot II
                    MB Sprinter
                    Lynx Rave Re 600 -15
                    Suzuki GSX-R1100 -95

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Kape30 View Post
                      On kyllä vesipumpulta m40 koneisessa aika matka paisarille.
                      Vesipumppu kun alkaa vuotaan niin roiskii nesteitä vähän jokapuolelle. Vesipumpun vuoto kun esiintyy monesti vain jossain lämpiämisvaiheessa(ja alkaa yleensä kovilla pakkasilla) niin on paljon vaikeammin löydettävissä kuin selvät paisarivuodot jotka vuotaa kokoajan. Paisarin alla taas on tippa nestettä varmasti aina kun kone käy kuumana koska ylivuotoletku on tuolla kohdalla.

                      Eli katsoo ainakin ensimäiseksi sitä vesipumpun juorureikää (siivapyörän takana pumpun juuressa alapuolella) eli jos siinä on kosteutta niin vika on vesipumpppu, jos ei niin sitten etsii muita vikoja.
                      Last edited by naukkis; 18-01-2014, 12:04.

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        #12
                        Laittaa järjestelmään 1.2-1.8 bar painetta, jo alkaa vuotokohdat tulemaan esiin.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • ollime
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 63
                          • Lapinlahti

                          #13
                          Saa nähdä millekkä itse joutuu. Tässä töissä ollessa vaimo soitti, että bmw:n alle ilmestynyt lätäkkö jäähdytysnestettä, etupäässsä autoa ilmeisesti. Tätä ennen auto seisonut yön yli.

                          tuli ainakin sopivaan saumaan kahta autoa yhtäaikaisesti tarvitsevassa taloudessa, kun tuo Audin prkelekin otti ja hajotti kampiakselin asentotunnistimensa.

                          Comment

                          • ollime
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 63
                            • Lapinlahti

                            #14
                            Originally posted by ollime View Post
                            Saa nähdä millekkä itse joutuu. Tässä töissä ollessa vaimo soitti, että bmw:n alle ilmestynyt lätäkkö jäähdytysnestettä, etupäässsä autoa ilmeisesti. Tätä ennen auto seisonut yön yli.

                            tuli ainakin sopivaan saumaan kahta autoa yhtäaikaisesti tarvitsevassa taloudessa, kun tuo Audin prkelekin otti ja hajotti kampiakselin asentotunnistimensa.
                            Töistä kotiuduttu, vaimo haki työmatkan varrelta Bemarilla, ja ainakaan tyhjäkäynnillä ei vuotanut suuremmin nesteitä. Autokatoksen lattialla kyllä sitten olikin noin 4 dl nestettä, joka kaikki vuotanut kylmästä, seisovasta koneesta. Seisovasta lämpimästä koneesta ei näkyviä suuria vuotoja. Nyt odotella auton jäähtymistä ja sen seurauksia. Jäähdyttimen paisarin puoleisessa alanurkassa kostea kohta ja paisarin alareunassa myös kostea paikka. Auto 318i E36, kone M43B18. Ideoita?

                            Comment

                            • Sgt.Camedia
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 218
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by ollime View Post
                              Töistä kotiuduttu, vaimo haki työmatkan varrelta Bemarilla, ja ainakaan tyhjäkäynnillä ei vuotanut suuremmin nesteitä. Autokatoksen lattialla kyllä sitten olikin noin 4 dl nestettä, joka kaikki vuotanut kylmästä, seisovasta koneesta. Seisovasta lämpimästä koneesta ei näkyviä suuria vuotoja. Nyt odotella auton jäähtymistä ja sen seurauksia. Jäähdyttimen paisarin puoleisessa alanurkassa kostea kohta ja paisarin alareunassa myös kostea paikka. Auto 318i E36, kone M43B18. Ideoita?
                              Katoitko jo sen liitoksen mistä alavesiletku liittyy pannalla syylärin nestesäiliöön? Itellä kolmesta e36 vuotanu jo siitä kohdasta.

                              Näyttää ehjältä, mutta silti onnistunu vuotaa jostain välistä. Saanu korjattuu joko vaihdettua koko syylärin, jolloin täysin "kulumaton" se letkunpaikka tai sit lyhentämällä pari senttiä alavesiletkuu, jotta ei ole "väljää" ja uusi klemmari siihen.
                              "Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!"
                              Now: F31 330D M-performance x-drive
                              EX: E46 330i cabriolet M-sport vm. 01 - Schwarz II -
                              EX: E91 325i M-Sport -vm.07 - LeMansBlau-
                              EX: E46 330dA touring individual M-sport II vm.03 -stratusgrau metallic-
                              EX: E46 323i sedan "wannabe M3" vm.99 -Alpinweiß III-
                              EX: E36 320 sedan "M3-look" vm.91 -Gletscherblau metallic-
                              EX: E36 320 sedan M-sport vm.93 -Daytonaviolett metallic-
                              + muutama muun merkkistä kulkupeliä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎