Miten voi mittariston vaihto vaikuttaa tyhjäkäynti kierroksiin?? M50B25 vanha mittaristo tyhjäkäynti oli aina tasan 1000 saman näytti päästökone,livedata ja kaikki muut mittarit. Uus mittaristo tyhjäkäynti 740 ja taas saman näyttää livedata, päästökone ja kaikki muutkin mittarit :-D itse en ole keksiny ratkaisua eikä muut keneltä kysyny koska tuolla ei pitäs olla mitään merkitystä. Mittaristohan ei käskytä mitään. Henkimaailman hommiksi meni ?
							
						
					Ihmettelemisen arvoista
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tiedä häntä mutta oikeat tyhjäkäyntikierroksethan pitäisikin olla välillä 660-740rpm.- ELPPIZ
 
 E90 335i 'internal M-sport' -07 Safirschwarz metallic
 Ex: E36 323i -96 Cosmosschwarz metallic
 Ex: E36 325i Coupe M-sport -92 custom dark purple/black/gold shiny thingy
 Ex: E36 320i Coupe -93 Calypsorot metallic
 
 Joskus kyselen vain tyhmiä, joskus vielä tyhmempiä... 
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo siis tätä matalampaa oon hakenukki ja kesällä oli puoli konetta pöydällä ku etin vikaa miksi on 1000 tyhjäkäynti. Kaikki maholliset ja mahottomat hilppeet uusin sun muuta mutta vikaa ei sillon löytyny. Mutta nyt tipahti ku mittariston vaihto. Todella outo
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itselläkin oli auton ostaessa kierrokset siinä tasan 1000... sit siinä muita fiksauksia tein koneelle ja huomasin et joku liitin siinä roikkuu irrallaan niin sehän oli tyhjäkäynnin säätäjään menevä piuha senku löi kiinni nii heti tipahti kierrokset tuonne normaaleille  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt tulee sellasta mutua, että oisko mitenkään mahollista, että sulla ois voinu olla 4 mukisen mittaristo? Nyt kun vaihdoit mittariston oikeanlaiseen (6-mukiseen versioon) niin putos kiekat sinne minne pitääki.
 
 e30:ssä oli ainakin sen koodiplugin vaihdolla merkitystä jos oli 6 mukisen mittaristo ja piti saada 4 mukiseen.
 
 Onko e36:ssa näin, viisaammat vastatkoon  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kolmekutosessa kierroslukutieto tulee kampiakselin asennontunnistimelta ja näinollen ei ole vaikutusta monikomukinen kone pellin alla hyrrää.
 
 Ja ilmeisesti siis kierrokset ovat tippuneet ihan oikeastikkin eikä vain mittarin näyttämä?BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
 
 Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
 
 Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos tilanne on todellinen kuten väitetään, eikä vain näyttämävirhe mittaristossa niin en keksi oikein muuta selitystä kuin että mittaristolta saatava nopeustieto on joko puuttunut vanhalla mittarilla tai puuttuu nyt uudella mittarilla.
 
 Monessa autossa on tyhjäkäynnille on eri arvo auton liikkuessa ja seistessä paikoillaan.
 
 Puuttuva nopeustieto myös vaikuttaa rajoittimeen, kiertääkö samaan lukemaan kuin ennenkin?Olli.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 vaijeriahan kolmekutosessa ei ole mutta roclan mainitsema nopeustiedon puuttuminen ohjainlaitteelta saattaa tietysti sekoittaa tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäyntihän tosiaan on auton liikkuessa noin 1000rpm ja auton pysähtyessä tippuu 700rpm. Tätä pystyy havainnollistamaan painamalla vauhdissa kytkimen pohjaan, tyhjäkäynnin kuuluisi jäädä leijumaan tuonne tonnin paikkeille kunnes auto on pysähtynytBMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
 
 Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
 
 Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sehän selvittää paljonOriginally posted by Mokoma View Postvaijeriahan kolmekutosessa ei ole mutta roclan mainitsema nopeustiedon puuttuminen ohjainlaitteelta saattaa tietysti sekoittaa tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäyntihän tosiaan on auton liikkuessa noin 1000rpm ja auton pysähtyessä tippuu 700rpm. Tätä pystyy havainnollistamaan painamalla vauhdissa kytkimen pohjaan, tyhjäkäynnin kuuluisi jäädä leijumaan tuonne tonnin paikkeille kunnes auto on pysähtynyt 
 
 Itse huomannut tuon jos joutuu jonottamaan alamäessä ja liuttaa kytkin pohjassa jarrua nostamalla eteenpäin. Nopeuden noustessa myös kierrokset nousevat juurikin tuonne tonniin.
 
 Mielenkiinnosta vaan, että miksi moinen?
 Comment
Comment