Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 väännöt katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pictori
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 13
    • viitasaari

    e36 320 väännöt katoaa

    tollanen ongelma ois. eli pari päivää temppuillut sillein että kesken ajon putoaa väännöt puoleen ja kierrosherkkyys laskee huomattavasti. tyhjäkäynti on vian ilmetessä aivan normaali ja ottaa kierroksia. uudelleen käynnistys auttaa joka toinen kerta ja jos seisoo useamman tunnin niin toimii normaalisti alkuun kunnes hyytyy taas. vikakoodeja ei ole luettu.. tämän viikon vielä nummelassa jos jollain täälläpäin vikakoodiluku laitteita niin voi laittaa viestiä
    0400 343475 eki

    niin ja tämä oli 92 2litran vanos koneella
  • Rytinä
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 138
    • Kylmäoja/Joensuu

    #2
    Nokka tai kampiakselin asennon tunnistinta veikkaisin.
    Itelle vaihdoin molemmat ja auto muuttui huomattavasti paremmin vääntäväksi
    Ford Fiesta '15
    Bmw E46 320i touring '03
    Suzuki SJ410 '83
    Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

    Comment

    • Pictori
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 13
      • viitasaari

      #3
      kammentunnistin vaihtui noin vuosi sitten, sillä loppui pitkät käyntiin sahaamiset ja röpeltäminen. nokan tunnistin löytyy kyllä, kuinka paha vaihtaa? -15 astetta odottaa pihalla

      voiko nokan tunnistin oikutella noin vai hajoaako kerrasta ?

      Comment

      • HerraHuu
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2012
        • 355
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Pictori View Post
        nokan tunnistin löytyy kyllä, kuinka paha vaihtaa? -15 astetta odottaa pihalla

        voiko nokan tunnistin oikutella noin vai hajoaako kerrasta ?
        Ei paha vaihtaa. Netti pullollaan camshaft position sensorin vaihtovideoita ja ohjeita. Ota työkalut valmiiksi ja pakkaseen. Omasta e46 kun vaihdoin, ei tarvinnyt kuin kiinto/jakoavain kokoa 19 + yhden kuusiokoloavaimen. E36 voi joutua yhden öljylinjan ottamaan edestä pois ? mutta ei tuota tuskaa sekään. Vaihdossa itselläni meni n.15min, tosin vaihto tapahtui +20 asteissa. Ja itselläni ei ainakaan kerrasta hajonnut vaan oireili melkolailla noin kuin itselläsikin.


        -e30 2d m10b18

        EX -e53 X5 3.0D
        EX -e39 523i Sedan
        EX -e36 325i Coupe
        EX -e46 323i Sedan
        EX -e36 320i Touring

        Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

        Comment

        • Rytinä
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 138
          • Kylmäoja/Joensuu

          #5
          Originally posted by Pictori View Post
          kammentunnistin vaihtui noin vuosi sitten, sillä loppui pitkät käyntiin sahaamiset ja röpeltäminen. nokan tunnistin löytyy kyllä, kuinka paha vaihtaa? -15 astetta odottaa pihalla

          voiko nokan tunnistin oikutella noin vai hajoaako kerrasta ?
          Ilmanputsari kotelo pois, et saa liittimen imusarjan alta auki,
          Vanos solenoidi 32 mm lenkillä pois eestä ja 19 mm lenkillä öljyletku pois eestä ja anturin saa pois 5 mm kuusiokolo avaimella.
          Näin ainakin m52 moottorissa ku viime viikolla omasta vaihdoin
          Ford Fiesta '15
          Bmw E46 320i touring '03
          Suzuki SJ410 '83
          Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

          Comment

          • Pictori
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 13
            • viitasaari

            #6
            jepulis nyt vaihtui nokan anturi, olikin muovinen edellisen metallisen sijaan ???
            alku kiihdytyksillä pamautti pari kertaa putkessa mutta rupesi parin kilsan jälkeen jotenkin toimimaan. ei niin puuroa meno enää mutta se terävin kärki vielä puuttuu. jonkinlainen käry haisi parkissa, ei ole jarrut...kytkin???


            vikakoodit tosiaan kiinnostaisi, nummelan suunnalla jos jollain olisi mittaria niin sumpit tulee ja kourallinen kolikoita köyhällä ei ole vara liikkeeseen viedä :(

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Pictori View Post
              jepulis nyt vaihtui nokan anturi, olikin muovinen edellisen metallisen sijaan ???
              alku kiihdytyksillä pamautti pari kertaa putkessa mutta rupesi parin kilsan jälkeen jotenkin toimimaan. ei niin puuroa meno enää mutta se terävin kärki vielä puuttuu. jonkinlainen käry haisi parkissa, ei ole jarrut...kytkin???


              vikakoodit tosiaan kiinnostaisi, nummelan suunnalla jos jollain olisi mittaria niin sumpit tulee ja kourallinen kolikoita köyhällä ei ole vara liikkeeseen viedä :(
              Ostitko alkuperäisen anturin vai tarvikkeen?
              Kärystä paha mennä sanomaan...

              Comment

              • Pictori
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 13
                • viitasaari

                #8
                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                Ostitko alkuperäisen anturin vai tarvikkeen?
                Kärystä paha mennä sanomaan...
                shniedmannilta hommattu meyle 12141703221

                siellä oli myös 12141703221H http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...e=12141703221H

                onkohan noilla paljon eroa?

                Comment

                • rud1
                  Newbiemmer
                  • Feb 2013
                  • 6
                  • lahti

                  #9
                  Originally Posted by BeamR View Post
                  Siinä samalla kun olin Schmiedmannin tiskillä hakemassa tuota anturia, niin ajattelin vaihtaa sen jo aikaisemmin kiukutelleen nokan asentotunnistimenkin. Valitettavasti heillä ei ollut OEM-osaa, joten otin riskin Meylen tarvikeanturin kanssa: se ei toiminut ollenkaan.
                  INPA repi heti peliverkkarit kun sen Meylen laittoi nokkaa vasten; kahden minuutin koekäyön aikana ilmestyi 85 vikatunnistusta nokan tunnistimesta . Laitoin vuoden 1997 leimoilla olevan orggisanturin paikalleen ja heti rauhoittui... Täytyy käydä palauttamassa tuo Meylen pa*ka takaisin ja odotella marmorilta orggisosaa.


                  luultavasti aika kuraa kyseinen meyle.orkkista kiinni vaa.

                  Comment

                  • Pictori
                    Newbiemmer
                    • Oct 2008
                    • 13
                    • viitasaari

                    #10
                    joops, työkalujen puutteen vuoksi sain nyt vasta aikaiseksi jotain.
                    purkaminen loppui 2 pytyn kohdalla, oli sentti öljyä tulppaa kiusaamassa :(
                    joten tästä varmaan alkanut naputus / tikitys sekä tietenkin vedättäessä buuaaminen (iskee maihin?)
                    venakopan tiivisteen vaihdolla toivottavasti selviän :think

                    joo ja sori ihmisille, tiedän että olisi pitänyt perusjutut tarkistaa ennen tänne postausta

                    Comment

                    • mmiggoo
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 4
                      • Vihti

                      #11
                      Kiinnostais tietää että alkoiko jo toimimaan kunnolla? Itellä kans vm.92 320 vanos vehje ja aivan samat oireet. Tässä jo useampi kuukausi tapeltu ton kanssa...

                      Comment

                      • Pictori
                        Newbiemmer
                        • Oct 2008
                        • 13
                        • viitasaari

                        #12
                        jotain päivitystä. ei ratkaisua

                        eli venakopan tiiviste vaihdettu, tulpan reijät 5/6 kuivattu öljystä , uudet tulpat ngk bkr6ek, puolia silmäilty ja havaittu parissa ihan pientä halkeamaa (juuri ja juuri huomaa) ?. nokan anturia on vaiheltu järjestyksellä alkuperäinen/meyle/joku halppis/alkuperäinen ei vaikutusta muuta kuin alkoi todennäköisesti suuttimien tikitys/säksätys (anturi edelleen ??? )
                        koodit vielä lukematta, koitan lähipäivinä saada aikaiseksi

                        etsinnät jatkuu


                        päivitystä:

                        taas löytyi hieman intoa (ollut vähissä) käydä kattelee autoa ja tällä kertaa osui silmään alkuperäisen nokkatunnistimen liitin. sen suojakumin alta paljastui aivan kuoriintuneet johdot, ne erilleen niin sai jotain lukemaa mittarilla (n700-1700 ohm ?)
                        akku tyhjentynyt taas vaihteeksi joten päivittelen sitten lisää myöhemmin
                        Click image for larger version

Name:	WP_000028.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	4829293
                        Last edited by Pictori; 16-04-2014, 18:38.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎