Puola oli rikki ^^
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325 "rötääminen"
Collapse
X
-
Ainakin oireet viittaisivat puolavikaan, tosin ei kai lambdavikakaan täysin poissuljettu ole. Ruuvaa ne puolat irti ja tarkista tulpanhatun alta (irrottamalla tulpanhattu puolasta) onko siellä hapettumaa. Kuvauksesi perusteella tuon pitäisi jo selvästi näkyä jo myös hapettumana !
Yleisvaraosaliikkeet ja mm. KL-varaosat myyvät noita puolia ~45EUR/kpl. Jos yksi on rikki, kannattaa loputkin vaihtaa saman tien !
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by datzkaElikkäs, auto ei oikein tahdo toimia, paukuttaa putkeen, ei toimi pienillä kierroksilla, tasakaasulla toimii iha ok ja joskus 4000rpm ei mitään vikaa. Edellinen omistaja sanoi että 1. sylinterin puola paskana, mutta käytin testerissä, niin se sanoo että lambdan arvot kusee (Auto on lastutettu, voi johtua siitä), noh soitin ed. omistajalla ja hän sanoi, että liikkeessä on todettu et puola paskana. Noh mittasin puolan vastuksen ja autodatan mukaan sen piti olla 0,4-0,8 asteikolla, niin se on 0,6. Mutta kertooko tämä taas, että onko puola paskana vai ei (tossa vaan kuitenkin testataan vastus)? Ei vaan huvikseen viittis 100e puolaa ostaa :I
Mitä ootte mieltä, vaikuttaako toi siltä että olis puola paskana? Vai lambda? Lambdaa vaan epäilen, koska autoa on käytetty leimalla viime torstaina ja päästöarvot meni läpi ihan normaalisti.
Ja vielä bonukena, niin kuuluuks ton muovisen imusarjan pitää noinkin kovaa ääntä "sihinää"? Tuntuu nimittäin, että se vuotaa mutta purettiin tänään imusarja pois ja katottiin letkut niin missään ei ole mitään.E36 325i ---> E38 740i
Comment
-
-
Originally posted by M-TechnicSiis mitä puolat maksaa zipale ja onko helppo vaihtaa?
Ja en mäkään kyllä näe mitään kovin isoa syytä lähteä vaihtamaan kaikkia puolia kerralla, koska kai noiden kuitenkin "pitäisi" kestää aika pitkään. Eli vaihtaa niitä sitten sitä mukaa kun menee rikki, jos menee.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
No kun mulla käy nyt toi kärry vähän huonosti ja tehot on vähentyny. 'Mut kiertää paikoillaan ihan nätisti jne. Tuntuu että siellä olis vaan pari pyttyä toiminnassa mistä ne tehot tulee.
Kauanko tuollaisen puolan vaihtoon menee? Missä ne tarkalleen on ja kuin monta yhteensä, 5kpl vai? Vaihto vinkkejä, kiitos
Jos joku espoolainen haluis vaihtaa mulle (korvausta vastaan) niin saa esittää tarjouksia
Toisaalta voihan se olla Lambakin mikä sekoilee. Onko ilmamäärämittari ja lamba sama asia?*tyhmä*
Comment
-
-
Siis puolan vaihtaminen on paljon helpompaa kuin esim. tankkaaminen tai pyörien vaihto. Niitähän on tietysti yhteensä kuusi, eli joka pytyn päällä! Täällä on aika hyvin selitetty sytytystulppien vaihto M50-moottoriin. Puolan irrottaminen ja takaisin laittaminen on vain pieni osa tulppien vaihtoa, eli riittää kun lukee ton tekstin siihen kappaleeseen asti, jossa viitataan kuvaan 10. Ja takaisinlaitettaessa tietysti maadotusjohdot samaan paikkaan missä ne olikin.
En kyllä osaa sanoa, mitä kannattaa vaihtaa ja mitä ei. Mutta siis ilmamäärä- tai oikeastaan ilmamassamittari mittaa moottorille menevän ilman määrää, kun taas happi- eli lambda-anturi mittaa happipitoisuutta moottorista lähtevästä eli pakokaasusta. Eli kaks eri anturia.Last edited by Laud; 26-01-2005, 22:56.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Originally posted by datzkakl-varaosat otti siit 50e zipale, enkä ole vaihtamassa loppuja puolia, jos hajoo niin sit ostan, muutakin käyttöö 250e:llä :IOriginally posted by LaudJa en mäkään kyllä näe mitään kovin isoa syytä lähteä vaihtamaan kaikkia puolia kerralla, koska kai noiden kuitenkin "pitäisi" kestää aika pitkään. Eli vaihtaa niitä sitten sitä mukaa kun menee rikki, jos menee.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by datzkaElikkäs, auto ei oikein tahdo toimia, paukuttaa putkeen, ei toimi pienillä kierroksilla, tasakaasulla toimii iha ok ja joskus 4000rpm ei mitään vikaa. Edellinen omistaja sanoi että 1. sylinterin puola paskana, mutta käytin testerissä, niin se sanoo että lambdan arvot kusee (Auto on lastutettu, voi johtua siitä), noh soitin ed. omistajalla ja hän sanoi, että liikkeessä on todettu et puola paskana. Noh mittasin puolan vastuksen ja autodatan mukaan sen piti olla 0,4-0,8 asteikolla, niin se on 0,6. Mutta kertooko tämä taas, että onko puola paskana vai ei (tossa vaan kuitenkin testataan vastus)? Ei vaan huvikseen viittis 100e puolaa ostaa :I
Mitä ootte mieltä, vaikuttaako toi siltä että olis puola paskana? Vai lambda? Lambdaa vaan epäilen, koska autoa on käytetty leimalla viime torstaina ja päästöarvot meni läpi ihan normaalisti.
Ja vielä bonukena, niin kuuluuks ton muovisen imusarjan pitää noinkin kovaa ääntä "sihinää"? Tuntuu nimittäin, että se vuotaa mutta purettiin tänään imusarja pois ja katottiin letkut niin missään ei ole mitään.
Comment
-
Comment