Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 "rötääminen"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    e36 325 "rötääminen"

    Puola oli rikki ^^
    Last edited by datzka; 08-04-2005, 21:44.
    ///M3 97-
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 687
    • jyväskylä

    #2
    Normaalista poikkeavaltahan se kuullosti.. Lambda / ilmamäärämittari varmaan vaihtokunnossa jos on puolat kunnossa.

    Comment

    • petteriu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1164
      • Pori

      #3
      Ainakin oireet viittaisivat puolavikaan, tosin ei kai lambdavikakaan täysin poissuljettu ole. Ruuvaa ne puolat irti ja tarkista tulpanhatun alta (irrottamalla tulpanhattu puolasta) onko siellä hapettumaa. Kuvauksesi perusteella tuon pitäisi jo selvästi näkyä jo myös hapettumana !

      Yleisvaraosaliikkeet ja mm. KL-varaosat myyvät noita puolia ~45EUR/kpl. Jos yksi on rikki, kannattaa loputkin vaihtaa saman tien !

      Petteri
      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

      Comment

      • hevep
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 95
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by datzka
        Elikkäs, auto ei oikein tahdo toimia, paukuttaa putkeen, ei toimi pienillä kierroksilla, tasakaasulla toimii iha ok ja joskus 4000rpm ei mitään vikaa. Edellinen omistaja sanoi että 1. sylinterin puola paskana, mutta käytin testerissä, niin se sanoo että lambdan arvot kusee (Auto on lastutettu, voi johtua siitä), noh soitin ed. omistajalla ja hän sanoi, että liikkeessä on todettu et puola paskana. Noh mittasin puolan vastuksen ja autodatan mukaan sen piti olla 0,4-0,8 asteikolla, niin se on 0,6. Mutta kertooko tämä taas, että onko puola paskana vai ei (tossa vaan kuitenkin testataan vastus)? Ei vaan huvikseen viittis 100e puolaa ostaa :I

        Mitä ootte mieltä, vaikuttaako toi siltä että olis puola paskana? Vai lambda? Lambdaa vaan epäilen, koska autoa on käytetty leimalla viime torstaina ja päästöarvot meni läpi ihan normaalisti.

        Ja vielä bonukena, niin kuuluuks ton muovisen imusarjan pitää noinkin kovaa ääntä "sihinää"? Tuntuu nimittäin, että se vuotaa mutta purettiin tänään imusarja pois ja katottiin letkut niin missään ei ole mitään.
        Kirjottelinkin tästä tuonne toiseen threadiin.. Paukkumisesta päätellen puola on mennyt. Osta yksi puola ja kokeile kaikissa, eron huomaa kun käy koeajolla vaihtojen välissä..
        E36 325i ---> E38 740i

        Comment

        • datzka
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 778
          • Jyväskylä

          #5
          puola paskana, nyt jytkii =)
          ///M3 97-

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #6
            Mitä tuli fiksaukselle hintaa?
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #7
              Originally posted by datzka
              puola paskana, nyt jytkii =)
              Jos sieltä on yksikin selvästi rikki niin kannattaa vaihtaa kaikki. Säästyy vaiva sitten myöhemmin kun ne kuitenkin hajoavat kaikki.

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #8
                Siis mitä puolat maksaa zipale ja onko helppo vaihtaa?
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • datzka
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 778
                  • Jyväskylä

                  #9
                  kl-varaosat otti siit 50e zipale, enkä ole vaihtamassa loppuja puolia, jos hajoo niin sit ostan, muutakin käyttöö 250e:llä :I
                  ///M3 97-

                  Comment

                  • Laud
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 335
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by M-Technic
                    Siis mitä puolat maksaa zipale ja onko helppo vaihtaa?
                    On.

                    Ja en mäkään kyllä näe mitään kovin isoa syytä lähteä vaihtamaan kaikkia puolia kerralla, koska kai noiden kuitenkin "pitäisi" kestää aika pitkään. Eli vaihtaa niitä sitten sitä mukaa kun menee rikki, jos menee.
                    E36 320i coupé (M50TU)

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #11
                      No kun mulla käy nyt toi kärry vähän huonosti ja tehot on vähentyny. 'Mut kiertää paikoillaan ihan nätisti jne. Tuntuu että siellä olis vaan pari pyttyä toiminnassa mistä ne tehot tulee.

                      Kauanko tuollaisen puolan vaihtoon menee? Missä ne tarkalleen on ja kuin monta yhteensä, 5kpl vai? Vaihto vinkkejä, kiitos

                      Jos joku espoolainen haluis vaihtaa mulle (korvausta vastaan) niin saa esittää tarjouksia

                      Toisaalta voihan se olla Lambakin mikä sekoilee. Onko ilmamäärämittari ja lamba sama asia? *tyhmä*
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Laud
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 335
                        • Espoo

                        #12
                        Siis puolan vaihtaminen on paljon helpompaa kuin esim. tankkaaminen tai pyörien vaihto. Niitähän on tietysti yhteensä kuusi, eli joka pytyn päällä! Täällä on aika hyvin selitetty sytytystulppien vaihto M50-moottoriin. Puolan irrottaminen ja takaisin laittaminen on vain pieni osa tulppien vaihtoa, eli riittää kun lukee ton tekstin siihen kappaleeseen asti, jossa viitataan kuvaan 10. Ja takaisinlaitettaessa tietysti maadotusjohdot samaan paikkaan missä ne olikin.

                        En kyllä osaa sanoa, mitä kannattaa vaihtaa ja mitä ei. Mutta siis ilmamäärä- tai oikeastaan ilmamassamittari mittaa moottorille menevän ilman määrää, kun taas happi- eli lambda-anturi mittaa happipitoisuutta moottorista lähtevästä eli pakokaasusta. Eli kaks eri anturia.
                        Last edited by Laud; 26-01-2005, 21:56.
                        E36 320i coupé (M50TU)

                        Comment

                        • petteriu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1164
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by datzka
                          kl-varaosat otti siit 50e zipale, enkä ole vaihtamassa loppuja puolia, jos hajoo niin sit ostan, muutakin käyttöö 250e:llä :I
                          Originally posted by Laud
                          Ja en mäkään kyllä näe mitään kovin isoa syytä lähteä vaihtamaan kaikkia puolia kerralla, koska kai noiden kuitenkin "pitäisi" kestää aika pitkään. Eli vaihtaa niitä sitten sitä mukaa kun menee rikki, jos menee.
                          Jokainen tietysti tyylillään. Aikoinani asiaa tutkiessani muistelen nähneeni jossain juttua, että rikkinäiset puolat kävisivät moottorinohjauselektroniikan päälle.

                          Petteri
                          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                          Comment

                          • jam75
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 654
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by datzka
                            Elikkäs, auto ei oikein tahdo toimia, paukuttaa putkeen, ei toimi pienillä kierroksilla, tasakaasulla toimii iha ok ja joskus 4000rpm ei mitään vikaa. Edellinen omistaja sanoi että 1. sylinterin puola paskana, mutta käytin testerissä, niin se sanoo että lambdan arvot kusee (Auto on lastutettu, voi johtua siitä), noh soitin ed. omistajalla ja hän sanoi, että liikkeessä on todettu et puola paskana. Noh mittasin puolan vastuksen ja autodatan mukaan sen piti olla 0,4-0,8 asteikolla, niin se on 0,6. Mutta kertooko tämä taas, että onko puola paskana vai ei (tossa vaan kuitenkin testataan vastus)? Ei vaan huvikseen viittis 100e puolaa ostaa :I

                            Mitä ootte mieltä, vaikuttaako toi siltä että olis puola paskana? Vai lambda? Lambdaa vaan epäilen, koska autoa on käytetty leimalla viime torstaina ja päästöarvot meni läpi ihan normaalisti.

                            Ja vielä bonukena, niin kuuluuks ton muovisen imusarjan pitää noinkin kovaa ääntä "sihinää"? Tuntuu nimittäin, että se vuotaa mutta purettiin tänään imusarja pois ja katottiin letkut niin missään ei ole mitään.
                            Miten ne totes sen puolavian, nimittäin testeri ei näytä alkupään malleissa mitään noista puolista. Ne ei kuulu vielä siihen vikadiagnostiikan piiriin joka näkyis testerissä. Alkupään malleissa on kyllä ollut tyyppivikana joku puolasarja. Mutta näköjään sulla tekee samaa sontaa niinku mullakin teki... eli lambdan sekoilusta varmaan voisin sanoa 90% viat johtuvan. Syy on Lambdan thermoshokki. Haulla tulee enemmän juttua asiasta.

                            Comment

                            • datzka
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 778
                              • Jyväskylä

                              #15
                              testeri näytti vaan lambda-vikaa, mutta ed. omistaja oli käyttäny korjaamolla ja olivat kait testanneet jokasen puolan kautta kipinän ja yhdessä vissiin liian heikko ;o
                              ///M3 97-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎