Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330i Moottorin merkkivalo palaa..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repatus
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 23
    • Kotka

    Bmw 330i Moottorin merkkivalo palaa..?

    Moro.

    Joo elikkäs ajelin tuossa eilen ihan normaalisti, kun ykskaks syttyy moottorin merkkivalo palamaan, ajoin tienposkeen ja sammutin auton, käynnistin uudestaan ja valo palaa vieläkin, mutta auto toimii mielestäni ihan normaalisti..

    Olisiko kellään mitään neuvoa antaa tälläiseen?

    Kiitokset jo valmiiksi


    ps. pahoittelen uutta threadia..
  • M. Luuri
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 268
    • SJK

    #2
    Kokeles kuule ekana luettaa vikakoodit niin varmasti antaa jotain.
    e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


    http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

    Comment

    • repatus
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 23
      • Kotka

      #3
      Originally posted by M. Luuri View Post
      Kokeles kuule ekana luettaa vikakoodit niin varmasti antaa jotain.
      Joo elikkäs kävin luettamassa koodit ja sylki vaan tälläistä pihalle : DTC : E3 polttoaineen sääto ryhmä 1, sallittu alue ylitetty ja DTC : E4 polttoaineen sääto ryhmä 2, sallittu alue ylitetty.

      Itellään ei oo kyllä mitään käsitystä mitä tuo tarkottaisi..

      Olisiko sitten lambda? jossain joku ilmavuoto? bensansuodatin?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Niin. Seoksen korjausarvot ei riitä enään, senverran pielessä on.
        Imuvuotoa. Tarkista perusjutut kuten haitariletkut, kumitulpat ja huohotusjärjestelmä.
        Löytyy juttua vaikka kuinka paljon foorumiltakin.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          100% varmuudella imuvuoto.
          Supa sen jo tuossa totesikin, mutta tsekkaa nyt ihan ensimmäisenä massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki(irroita ja katso valoa vasten). Jos se on ehjä, niin imusarjan päältä suojamuovi irti ja sen alta löytyvä letku tarkasteluun(hapertuu alapuolelta joten kääntele/vääntele).

          Comment

          • repatus
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 23
            • Kotka

            #6
            Joo elikkäs onkohan noi "vaikeitakin hommia"? kun tosiaan olen aivan "peukalo keskellä kämmentä" näitten asioiden kanssa.

            Comment

            • Hampsu
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 252
              • Lappeenranta/Helsinki

              #7
              Konepelti auki ja meisseli käteen. Maalaisjärellä selviät, taito on jokaisella henkilökohtainen.
              Jos ei onnistu ,vie korjaamolle.
              G21 320xd lci m-sport

              Comment

              • repatus
                Newbiemmer
                • Feb 2014
                • 23
                • Kotka

                #8
                Merkkivalo pukkaa tulemaan uudestaan..

                Terve.

                Tuossa joku aika sitten kävin luettamassa vikakoodit, ja sylki tälläistä : DTC : E3 polttoaineen sääto ryhmä 1, sallittu alue ylitetty ja DTC : E4 polttoaineen sääto ryhmä 2, sallittu alue ylitetty. Ja totesivat korjaamolla että bensansuodatin tai ilmavuotoja, niinkun tääläkin epäilty.

                Noh bensansuodatin vaihdettiin ja ilmavuotoja löytyi pari ja ne korjattiin (tämä kaikki siis liikkeessä)

                Mutta mutta, kuinkas kävikään moottorin vikamerkki valo syttyi uudestaan, menin samalle korjaamolle ja uudestaan vikakoodoni lukuun, ja puski taas samat viat DTC : E3 polttoaineen sääto ryhmä 1, sallittu alue ylitetty ja DTC : E4 polttoaineen sääto ryhmä 2, sallittu alue ylitetty. sanoivat että enempää ei osaa auttaa, täytyy mennä autosalpaan..


                Noh, kävin sitten autosalvassa juttelemassa ja sanoivat että voi olla vanos, tai vanossin tiivisteet, imukaula, ilmamassa mittari? eli aika hintavaa kauraa..

                Onko kellään mitään ideoita tälläiseen tilanteeseen? pakkohan auto on kuntoon saada muttakun itte on vähä tällänen "peukalo keskellä kämmentä" henkilö.

                Ja autohan oli e46 330xi vm 05 ajettu 152tkm ja suomi auto joten historia tiedossa.


                Kiitokset auttajille.

                Comment

                • Warra
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 483

                  #9
                  Originally posted by repatus View Post
                  Terve.

                  Tuossa joku aika sitten kävin luettamassa vikakoodit, ja sylki tälläistä : DTC : E3 polttoaineen sääto ryhmä 1, sallittu alue ylitetty ja DTC : E4 polttoaineen sääto ryhmä 2, sallittu alue ylitetty. Ja totesivat korjaamolla että bensansuodatin tai ilmavuotoja, niinkun tääläkin epäilty.

                  Noh bensansuodatin vaihdettiin ja ilmavuotoja löytyi pari ja ne korjattiin (tämä kaikki siis liikkeessä)

                  Mutta mutta, kuinkas kävikään moottorin vikamerkki valo syttyi uudestaan, menin samalle korjaamolle ja uudestaan vikakoodoni lukuun, ja puski taas samat viat DTC : E3 polttoaineen sääto ryhmä 1, sallittu alue ylitetty ja DTC : E4 polttoaineen sääto ryhmä 2, sallittu alue ylitetty. sanoivat että enempää ei osaa auttaa, täytyy mennä autosalpaan..


                  Noh, kävin sitten autosalvassa juttelemassa ja sanoivat että voi olla vanos, tai vanossin tiivisteet, imukaula, ilmamassa mittari? eli aika hintavaa kauraa..

                  Onko kellään mitään ideoita tälläiseen tilanteeseen? pakkohan auto on kuntoon saada muttakun itte on vähä tällänen "peukalo keskellä kämmentä" henkilö.

                  Ja autohan oli e46 330xi vm 05 ajettu 152tkm ja suomi auto joten historia tiedossa.


                  Kiitokset auttajille.
                  Mitä kuitissa lukee, mitä imuvuotoja oli "pari" korjattu? Niitä mahdollisia paikkoja kun on useampia.
                  E46 320i Facelift Touring M54b22
                  exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                  Comment

                  • repatus
                    Newbiemmer
                    • Feb 2014
                    • 23
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Warra;3300309[IMG
                    resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3300309]Mitä kuitissa lukee, mitä imuvuotoja oli "pari" korjattu? Niitä mahdollisia paikkoja kun on useampia.
                    Itse asiassa en tiedä, niin kiireellä tuli lähdettyä ja kyseinen korjaaja oli jo poistunut paikalta kun auton hain, täytyy ottaa selvää.

                    Ja auton korjaus (bensansuodatin+työtunnit+klemmarit ilmavuotoihin) menivät liikkeen piikkin mistä auton ostin noin 5vk sitten, eikä siinä mitään, mutta tulee pelko että jättävät autosalvan maksamatta vaikka puhelimitse lupasivatkin maksaa.
                    Call
                    Send SMS
                    Add to Skype
                    You'll need Skype CreditFree via Skype

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by repatus View Post
                      Itse asiassa en tiedä, niin kiireellä tuli lähdettyä ja kyseinen korjaaja oli jo poistunut paikalta kun auton hain, täytyy ottaa selvää.

                      Ja auton korjaus (bensansuodatin+työtunnit+klemmarit ilmavuotoihin) menivät liikkeen piikkin mistä auton ostin noin 5vk sitten, eikä siinä mitään, mutta tulee pelko että jättävät autosalvan maksamatta vaikka puhelimitse lupasivatkin maksaa.
                      Call
                      Send SMS
                      Add to Skype
                      You'll need Skype CreditFree via Skype
                      Käske autosalvan pyytää laskutuslupa automyyjältä.. Huomaskohan ne niitä imusarjan takana olevia kumitulppia.
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • repatus
                        Newbiemmer
                        • Feb 2014
                        • 23
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by kani;3300419[IMG
                        resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3300419[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3300419]Käske autosalvan pyytää laskutuslupa automyyjältä.. Huomaskohan ne niitä imusarjan takana olevia kumitulppia.
                        Joo tietenkin pyydän, mutta jos paikantavat vian, esim vanos, nii voi olla että ei laskutus lupaa tulekkaan.
                        Niin ja auto toimii täysin normaalisti, herjaa vain tuota vikakoodia.


                        Call
                        Send SMS
                        Add to Skype
                        You'll need Skype CreditFree via SkypeCall
                        Send SMS
                        Add to Skype
                        You'll need Skype CreditFree via Skype
                        Last edited by repatus; 04-04-2014, 23:33.

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          #13
                          virhevastuu..
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by repatus View Post
                            Terve.

                            Tuossa joku aika sitten kävin luettamassa vikakoodit, ja sylki tälläistä : DTC : E3 polttoaineen sääto ryhmä 1, sallittu alue ylitetty ja DTC : E4 polttoaineen sääto ryhmä 2, sallittu alue ylitetty. Ja totesivat korjaamolla että bensansuodatin tai ilmavuotoja, niinkun tääläkin epäilty.

                            Noh bensansuodatin vaihdettiin ja ilmavuotoja löytyi pari ja ne korjattiin (tämä kaikki siis liikkeessä)

                            Mutta mutta, kuinkas kävikään moottorin vikamerkki valo syttyi uudestaan, menin samalle korjaamolle ja uudestaan vikakoodoni lukuun, ja puski taas samat viat DTC : E3 polttoaineen sääto ryhmä 1, sallittu alue ylitetty ja DTC : E4 polttoaineen sääto ryhmä 2, sallittu alue ylitetty. sanoivat että enempää ei osaa auttaa, täytyy mennä autosalpaan..


                            Noh, kävin sitten autosalvassa juttelemassa ja sanoivat että voi olla vanos, tai vanossin tiivisteet, imukaula, ilmamassa mittari? eli aika hintavaa kauraa..

                            Onko kellään mitään ideoita tälläiseen tilanteeseen? pakkohan auto on kuntoon saada muttakun itte on vähä tällänen "peukalo keskellä kämmentä" henkilö.

                            Ja autohan oli e46 330xi vm 05 ajettu 152tkm ja suomi auto joten historia tiedossa.


                            Kiitokset auttajille.
                            Edelleen, 100% varmuudella imuvuoto, joten älä nyt herran tähden anna sinne vaihdella yhtään mitään ja mistään vanoksen tiivisteistä nyt puhumattakaan(ei todellakaan sytytä mitään moottorin vikavaloja).
                            Eli se bensansuodattimen vaihto oli jo itessään pelkkä rahastus ja itse vika odottaa edelleen löytymistään.
                            Jos herjaa noista bensanpaineista, niin vika todennäköisesti löytyy paineen säätökellolle menevästä alipaineletkusta ja tarkemmin sen alapuolelta(letku löytyy imusarjan päältä löytyvän kannen alta).
                            Eli tässä on nyt ihan turha viedä ko.autoa mihinkään muuhun kun niiden IMUVUOTOJEN korjaukseen ja vaikka sinne tarjottaisiin mitä tahansa muuta ratkaisua joka maksaa/vaatii osien vaihtamista, on diagnoosi 100% väärä ja sinä maksat ihan turhasta, kuten nyt jo siitä bensansuodattimesta.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Jos herjaa noista bensanpaineista, niin vika todennäköisesti löytyy paineen säätökellolle menevästä alipaineletkusta ja tarkemmin sen alapuolelta(letku löytyy imusarjan päältä löytyvän kannen alta).
                              Ei löydy.

                              Ja turhata vängätä ettei vanosviat sytytä vikavaloa, kyllä sytyttää mutta tässä nyt on tosiaan imuvuodosta kyse.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎