Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330i Moottorin merkkivalo palaa..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    Ei löydy.

    Ja turhata vängätä ettei vanosviat sytytä vikavaloa, kyllä sytyttää mutta tässä nyt on tosiaan imuvuodosta kyse.
    No, sanotaan sitten niin että mm.itselläni ja kaikki lähiympäristössäni olevat/olleet "vanosvikaiset" omat ja vaihtoautot ovat kuitenkin korjaantuneet valon sytytyksen suhteen ihan jollakin muulla kuin vanoksen tiivisteillä.
    Eli AINA on kuitenkin se varsinainen valoa sytyttävä perusvika löytynyt muualta.
    Ok, se tiivisteiden vaihto on joissain tapauksissa tosiaan vaikuttanut valon syttymiseen, mutta vain marginaalina ja siksi että itse perusvika on vasta "orastava".
    Eli jostain ihmeellisestä syystä nämä "vanosvikaiset" vain meikäläistä ja muita BMW:llä kauppaa tekeviä kiertävät, vaikka toki joka toisessa vaihdokissa tuntuu omistajan mukaan sitä "vanosvikaa" olevankin?
    Näiden kanssa nyt kuitenkin tässä ihan jatkuvalla syötöllä "painiessa" ja todellisuudessa nuo todelliset "vanosviat" ovat kohtuullisen harvinaisia.
    En väitä etteikö joissain tapauksissa tiivisteiden vaihto paranna moottorin tehoa ja käytöstä jonkin verran, mutta kun oikeasti kaivetaan vähän syvemmältä, niin pääsääntöisesti ne "vanosviat" löytyvät ihan muualta kuin vanoksista ja niiden tiivisteistä.
    En muutenkaan oikein käsitä millä logiikalla vanoksen tiivistevika ajaa jäännöskaasut pois oikeasta ikkunasta ja sytyttää moottorin vikavalon?

    Comment

    • repatus
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 23
      • Kotka

      #17
      Originally posted by Hemi;3300617[IMG
      resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3300617]Edelleen, 100% varmuudella imuvuoto, joten älä nyt herran tähden anna sinne vaihdella yhtään mitään ja mistään vanoksen tiivisteistä nyt puhumattakaan(ei todellakaan sytytä mitään moottorin vikavaloja).
      Eli se bensansuodattimen vaihto oli jo itessään pelkkä rahastus ja itse vika odottaa edelleen löytymistään.
      Jos herjaa noista bensanpaineista, niin vika todennäköisesti löytyy paineen säätökellolle menevästä alipaineletkusta ja tarkemmin sen alapuolelta(letku löytyy imusarjan päältä löytyvän kannen alta).
      Eli tässä on nyt ihan turha viedä ko.autoa mihinkään muuhun kun niiden IMUVUOTOJEN korjaukseen ja vaikka sinne tarjottaisiin mitä tahansa muuta ratkaisua joka maksaa/vaatii osien vaihtamista, on diagnoosi 100% väärä ja sinä maksat ihan turhasta, kuten nyt jo siitä bensansuodattimesta.
      Liike mistä auton ostin maksoi suodattimen

      Call
      Send SMS
      Add to Skype
      You'll need Skype CreditFree via Skype

      Comment

      • repatus
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 23
        • Kotka

        #18
        Originally posted by Hemi;3300839[IMG
        resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3300839]No, sanotaan sitten niin että mm.itselläni ja kaikki lähiympäristössäni olevat/olleet "vanosvikaiset" omat ja vaihtoautot ovat kuitenkin korjaantuneet valon sytytyksen suhteen ihan jollakin muulla kuin vanoksen tiivisteillä.
        Eli AINA on kuitenkin se varsinainen valoa sytyttävä perusvika löytynyt muualta.
        Ok, se tiivisteiden vaihto on joissain tapauksissa tosiaan vaikuttanut valon syttymiseen, mutta vain marginaalina ja siksi että itse perusvika on vasta "orastava".
        Eli jostain ihmeellisestä syystä nämä "vanosvikaiset" vain meikäläistä ja muita BMW:llä kauppaa tekeviä kiertävät, vaikka toki joka toisessa vaihdokissa tuntuu omistajan mukaan sitä "vanosvikaa" olevankin?
        Näiden kanssa nyt kuitenkin tässä ihan jatkuvalla syötöllä "painiessa" ja todellisuudessa nuo todelliset "vanosviat" ovat kohtuullisen harvinaisia. tottakai kaikki mahdollisuudet ja neuvot jne tarkistan ja käyn läpi parhaani mukaan, tänää tsekkasin haitariputken mikä lähtee ilmanputsarista, näytti olevan ehjä, tosin ilmansuodatin on aivan tukkeessa joten tiiänpähän et se pitää uusia, onko muita ideoita missä imuvuoto voisi olla?

        Kiitos auttaneille

        Auttaneille tarjotaan bisset kunhan auto tulee kuntoon ja kotkassa päin pyörii
        En väitä etteikö joissain tapauksissa tiivisteiden vaihto paranna moottorin tehoa ja käytöstä jonkin verran, mutta kun oikeasti kaivetaan vähän syvemmältä, niin pääsääntöisesti ne "vanosviat" löytyvät ihan muualta kuin vanoksista ja niiden tiivisteistä.
        En muutenkaan oikein käsitä millä logiikalla vanoksen tiivistevika ajaa jäännöskaasut pois oikeasta ikkunasta ja sytyttää moottorin vikavalon?
        Call
        Send SMS
        Add to Skype
        You'll need Skype CreditFree via Skype

        Comment

        • repatus
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 23
          • Kotka

          #19
          Originally posted by Supa;3300739[IMG
          resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3300739]Ei löydy.

          Ja turhata vängätä ettei vanosviat sytytä vikavaloa, kyllä sytyttää mutta tässä nyt on tosiaan imuvuodosta kyse.
          mikä ei löydy? :O
          Call
          Send SMS
          Add to Skype
          You'll need Skype CreditFree via Skype

          Comment

          • repatus
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 23
            • Kotka

            #20
            tottakai kaikki mahdollisuudet ja neuvot jne tarkistan ja käyn läpi parhaani mukaan, tänää tsekkasin haitariputken mikä lähtee ilmanputsarista, näytti olevan ehjä, tosin ilmansuodatin on aivan tukkeessa joten tiiänpähän et se pitää uusia, onko muita ideoita missä imuvuoto voisi olla?

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #21
              Mites nää klassikko-osat 15 ja 17 tuolta imusarjan takaa: KLIK.

              Comment

              • repatus
                Newbiemmer
                • Feb 2014
                • 23
                • Kotka

                #22
                Originally posted by MNi;3301369[IMG
                resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3301369[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3301369]Mites nää klassikko-osat 15 ja 17 tuolta imusarjan takaa: KLIK.
                Joo täytyy vilkaista, oon vaa poropeukalo aikalailla autojen kanssa nii ei oo vielä "uskaltanut" tuonne asti mutta työnalla.
                Ja tosiaan, voiko olla mitään vaikutusta mihinkään/mitä meinaa? että kun kaasua painaa vähänkin, niin kuulostaisi siltä että auto viheltäisi vähäsen?
                Call
                Send SMS
                Add to Skype
                You'll need Skype CreditFree via SkypeCall
                Send SMS
                Add to Skype
                You'll need Skype CreditFree via Skype
                Last edited by repatus; 06-04-2014, 03:20.

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #23
                  Mitenkäs huohotinjärjestemän letkut? Onko ne saaneet ansaitsemaansa huomiota? Niitä ei täysin pysty tarkastamaan purkamatta ja irrottamatta. Myös separaattorissa imusarjan alla on yksi tollanen samaa huonoa kumimateriaalia oleva tulppa kuin imusarjan päässä. Imusarjan päällä on huohotinilman jakokisko, siinä on 6 o-rengasta mitkä ne oli omassa kans ihan kovettuneita.

                  Eikä noiden kahden tulpan viereltä imusarjan takaa pakoputken takapöntön läpäälle ja sitä säätelevälle alipainekäyttöiselle venttiiille lähtevä letkukaan ollut kovin mairittelevassa kunnossa. Imuvuotopaikkoja on todella paljon näissä ja ne on vielä aika todennäköisiä koska kätetyt letku & kumimateriaalit ei kestä niitä lämpötiloja pitkään jotka noissa paikoissa on.

                  Tämän ikäisissä olisi syytä purkaa ja käydä läpi kaikki.. :(. Eikö tätä nyt katsottu autosalvassa myyjäliikkeen piikkiin loppuun asti vai miten tässä kävi? Voi kyllä olla että myyjäliikkeen tukka nousee pystyyn siinä vaiheessa kun imusarja puretaan ja laitetaan noi kaikki vuodot, tulpat ja letkut kuntoon.. Pelottavinta on että joku rikkoutunut letku vaihdetaan ja loput jää sitten sinne odottamaan..
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • kawis
                    BTCF Member
                    • Sep 2009
                    • 187
                    • Kokkola

                    #24
                    Originally posted by kani View Post
                    Mitenkäs huohotinjärjestemän letkut? Onko ne saaneet ansaitsemaansa huomiota? Niitä ei täysin pysty tarkastamaan purkamatta ja irrottamatta. Myös separaattorissa imusarjan alla on yksi tollanen samaa huonoa kumimateriaalia oleva tulppa kuin imusarjan päässä. Imusarjan päällä on huohotinilman jakokisko, siinä on 6 o-rengasta mitkä ne oli omassa kans ihan kovettuneita.

                    Eikä noiden kahden tulpan viereltä imusarjan takaa pakoputken takapöntön läpäälle ja sitä säätelevälle alipainekäyttöiselle venttiiille lähtevä letkukaan ollut kovin mairittelevassa kunnossa. Imuvuotopaikkoja on todella paljon näissä ja ne on vielä aika todennäköisiä koska kätetyt letku & kumimateriaalit ei kestä niitä lämpötiloja pitkään jotka noissa paikoissa on.

                    Tämän ikäisissä olisi syytä purkaa ja käydä läpi kaikki.. :(. Eikö tätä nyt katsottu autosalvassa myyjäliikkeen piikkiin loppuun asti vai miten tässä kävi? Voi kyllä olla että myyjäliikkeen tukka nousee pystyyn siinä vaiheessa kun imusarja puretaan ja laitetaan noi kaikki vuodot, tulpat ja letkut kuntoon.. Pelottavinta on että joku rikkoutunut letku vaihdetaan ja loput jää sitten sinne odottamaan..
                    Onko niin että mallista riippumatta sieltä imusarjan päästä löytyy 3 niitä letkulähtöjä?

                    Joissa sitten mallista riippuen on joko tulppa tai letku? Ajattelin vaan kun en millään tosta omasta löydä sitä pienempää tulppaa.. :think

                    Eli multa löytyy juurikin se letku joka menee sinne vacuum tankille ja siitä sitten takapöntön läpälle sekä toinen letku siihen electric valvelle josta jatkuu sitten lisäilmapumpulle sekä sit se isompi tulppa.

                    Eli onko tossa edes sitä pienmpää tulppaa vai pitääkö vaan jatkaa etsintää?
                    Sähkörimpula

                    Ex
                    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by kawis View Post
                      Onko niin että mallista riippumatta sieltä imusarjan päästä löytyy 3 niitä letkulähtöjä?

                      Joissa sitten mallista riippuen on joko tulppa tai letku? Ajattelin vaan kun en millään tosta omasta löydä sitä pienempää tulppaa.. :think

                      Eli multa löytyy juurikin se letku joka menee sinne vacuum tankille ja siitä sitten takapöntön läpälle sekä toinen letku siihen electric valvelle josta jatkuu sitten lisäilmapumpulle sekä sit se isompi tulppa.

                      Eli onko tossa edes sitä pienmpää tulppaa vai pitääkö vaan jatkaa etsintää?
                      En tiedä onko noita imusarjoja erimallisia. Omani näyttää tältä:



                      Kaks pienempää vähän vajaa 2 millistä joista toinen oli kytketty siihen alipainetankille, toinen tulpattu ja yksi isompi kolmemillinen missä oli myös tulppa.

                      WDS:
                      Exhaust flap

                      To realize an active silencer system, the exhaust system was given a controlled electro-pneumatic exhaust flap at the tail pipe of the main silencer. The exhaust flap is open (spring force) in idle setting, the vacuum unit is aerated.
                      The DME control unit actuates an electronic switch-over valve which supplies vacuum to a vacuum unit. If the DME control unit requires that the exhaust flap is closed, the control unit outputs ”earth” and the electric changeover valve is activated. Vacuum from the vacuum accumulator is applied to the vacuum unit and the exhaust flap is closed.
                      Riittääköhän että se venttiili on johtosarjassa kiinni, tuskin se niin hieno on että osaa seurata onko alipainetta vai ei.. jos laittaa vaan tulpan imusarjaan ja poistaa kaiken muun paitsi johtosarjan ja venttiilin. Ehkä DME on sitten tyytyväinen.. En ole tyytyväinen turhasta rojusta autossa.. ainakaan siitä ei tule vikakoodia että takapöntössä ei ole läppää
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • repatus
                        Newbiemmer
                        • Feb 2014
                        • 23
                        • Kotka

                        #26
                        Nyt kävi sillai että ajelussa moottorin vikamerkki valo sammui eilen, eikä sen koommin oo näkyny..?
                        Mitäs kun kuulostaisi siltä että kun painaa kaasua nii auto "viheltäisi"?
                        Torstaille varattu aika autosalpaan, katotaan mitä sielä sanoo.

                        Comment

                        • kawis
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 187
                          • Kokkola

                          #27
                          Originally posted by kani View Post
                          En tiedä onko noita imusarjoja erimallisia. Omani näyttää tältä:



                          Kaks pienempää vähän vajaa 2 millistä joista toinen oli kytketty siihen alipainetankille, toinen tulpattu ja yksi isompi kolmemillinen missä oli myös tulppa.

                          WDS:


                          Riittääköhän että se venttiili on johtosarjassa kiinni, tuskin se niin hieno on että osaa seurata onko alipainetta vai ei.. jos laittaa vaan tulpan imusarjaan ja poistaa kaiken muun paitsi johtosarjan ja venttiilin. Ehkä DME on sitten tyytyväinen.. En ole tyytyväinen turhasta rojusta autossa.. ainakaan siitä ei tule vikakoodia että takapöntössä ei ole läppää
                          jep eli sulla lähtee siitä vaan yksi letku.Sulla ei varmaan oot sitä lisäilma pumppua sit autossa ku mulla se toinen letku menee sinne??

                          Oot vissiin ottanu imusarjan irti ku oot saanu noin hyvät kuvat

                          Milllanen homma se on irrottaa ku ajattelin nyt samalla laittaa kaikki letkut uusiksi ja vaihtaa tiivisteet.

                          kuinka se bensaletku irrotetaan ku ei sinne imusarjan päähän mitään pääse näkemään?

                          saako suuttimet ja kisko jäädä paikalleen?

                          hyvät ohjeet on tervetulleita
                          Sähkörimpula

                          Ex
                          BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                          BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                          BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by kawis View Post
                            jep eli sulla lähtee siitä vaan yksi letku.Sulla ei varmaan oot sitä lisäilma pumppua sit autossa ku mulla se toinen letku menee sinne??

                            Oot vissiin ottanu imusarjan irti ku oot saanu noin hyvät kuvat

                            Milllanen homma se on irrottaa ku ajattelin nyt samalla laittaa kaikki letkut uusiksi ja vaihtaa tiivisteet.

                            kuinka se bensaletku irrotetaan ku ei sinne imusarjan päähän mitään pääse näkemään?

                            saako suuttimet ja kisko jäädä paikalleen?

                            hyvät ohjeet on tervetulleita
                            Otin moottorin irti kun näytti niin ahtaalta no laatikko oli jo kykä ja siirtäjäholkkien laiton takia irti ja sain hullun idean ottaa moottori pois niin on helpompi laittaa kerralla kaikki ikävät ja ahtaat jutut kuntoon. Samalla tulee kone ja vaikeasti nähtävät paikat paremmin tutuksi. Onkin hyvät kuvat ja jos joskus joutuu jotain tekemään ahtaasti niin sen tekeminen on helpompaa kun on paikat nähnyt ja tietää kuvien lisäksi missä on mitäkin piilossa.

                            Bensaletkussa on semmonen paine-pikaliitin. Muovista rengasta vetää letkun tulosuuntaan ja sitten työntää letkua menosuuntaan -> lukitus aukeaa ja voi vetää letkun irti kuten paineilmaletkujen kanssa. Varovainen sitten kaiken muovisen kanssa, ja kun jotain purkaa, kannattaa uusia kaikki kumitiivisteet/letkut lähiympäristöstä

                            Tässä aika hyvä ohje bensakiskon irrotuksesta:


                            Mulla oli ton imusarjan yläpuoleisen huohotusilman jakajan kaikki tiivisteet kovettuneet, yksi imuvuotopaikka, kannattaa nekin laittaa
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • repatus
                              Newbiemmer
                              • Feb 2014
                              • 23
                              • Kotka

                              #29
                              Moro.

                              Ainaskin 1 vika löytyi, imuputki halki.
                              Toivottavasti olisi ainoa.
                              Kiitokset kaikille auttaneille

                              Comment

                              • kani
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 699
                                • Espoo

                                #30
                                Vaihda nyt vaan varmuudeksi kaikki kerralla.. muuten saat kohta taas ihmetellä :(. Kumiosien laatu on kyllä liikuttavan tasaisen huonoa/lahoa :(

                                Pitäisi joskus mittailla konehuoneen lämpötiloja, muistan katelleeni discovery kanavan dokumenttia 6-sarjasen kehittelystä ja testauksesta. Siinä ne tarkkaan mittaili, mutta onko bemarissa liikaa lämpöä konehuoneessa vai liian huonoa kumia joka paikassa? Ehkä molempia?
                                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎