Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xi E46 vikavaloa ja sylinterien sytytyshäikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kawis
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 187
    • Kokkola

    #31
    Originally posted by kani View Post
    Mun autossa meni yksi letku imusarjan päästä niiden kahden tulpan vierestä imusarjan alapuolella olevaan mustaan säiliöön josta se jatkoi matkaansa auton takaosaan. Luulin ensin että se oli joku polttoainetankin huohotus tms. mutta se menikin siitä säiliöstä auton taakse venttiiliin mikä sääteli pakoputken päässä olevaa läppää. Pakoputken läppä oli jo poistunut aiemmin takapöntön vaihdon yhteydessä kun uudessa pöntössä ei ollut läppää.

    Tulppaan sen ja otan koko härdellin kaikkineen pois autosta. Letku oli aika hapero paristakin kohtaa eli olisi pitänyt uusia - mutta eihän sillä koko systeemillä ole enää käyttöä. Imuvuodon saa tännekin ja ihan turhaan.. letku huonoa materiaalia eikä kestä kuten ne tulpat ja moni muu letku ja tiiviste.

    Jos sulla on läppä takapöntössä niin katso että se on auki-asennossa, poista koko härdelli venttiileineen säiliöineen ja letkuineen ja tulppaa imusarjasta.

    Disa venttiiliin kannattaa tilata german auto solutionsista sarja joka vahvistaa sen läpän, eipä lentele enää..
    Olihan siellä takapöntössä se läppä..katoin realia niin siellä pitäs olla joku sähköohjattu venttiili jossain kohdin..??

    ajattelin vaan et antaako mitään vikavaloo tai muuta sähköherjaa jos sen näppäsee irti ja poistaa tosiaan koko tuon hässäkän letkuineen ja säiliöineen ja tulppaa sen sit imusarjasta?

    olisi vaan yksi imuvuoto paikka vähemmän.

    missä kohti sulla se venttiili siellä oli?

    mulla näytti olevan vänkärin puolella siinä perässä joku pyöreä säiliö johon tuli muutama sininen letku ja jatkui siitä ilmeisesti kohti keulaa??
    Sähkörimpula

    Ex
    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

    Comment

    • kani
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 699
      • Espoo

      #32
      Originally posted by kawis View Post
      Olihan siellä takapöntössä se läppä..katoin realia niin siellä pitäs olla joku sähköohjattu venttiili jossain kohdin..??

      ajattelin vaan et antaako mitään vikavaloo tai muuta sähköherjaa jos sen näppäsee irti ja poistaa tosiaan koko tuon hässäkän letkuineen ja säiliöineen ja tulppaa sen sit imusarjasta?

      olisi vaan yksi imuvuoto paikka vähemmän.

      missä kohti sulla se venttiili siellä oli?

      mulla näytti olevan vänkärin puolella siinä perässä joku pyöreä säiliö johon tuli muutama sininen letku ja jatkui siitä ilmeisesti kohti keulaa??
      Hyvä pointti muuten, tuli googletettua ko. venttiili:


      "INPA shows error 52: Exhaust flap; ground or open circuit."

      Eli ei tuosta pääse ihan niin helpolla eroon, saattaa vaatia jotain koodailua tai kikkailua. Pitääpä tutkia tarkemmin asiaa jahka moottori on taas autossa. Eroon tosta turhakkeesta on kyllä hyvä päästä.
      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

      Comment

      • mixmix44
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 1
        • Tampere

        #33
        Moottori vikavalo

        Onglemia moottorivikavalon sammutuksen kanssa.

        Auton malli E46 '2000 318 touring.

        Viat:
        Joskus käynnistettäessä tuntuu että ei kaikki pytyt ole hereillä. Kaasua kerran polkaisemalla käynti paranee heti.

        Auto kävi muutenkin alhaisilla kierroksilla tyhjäkäynitä, noin 400-700rpm seilailleen

        Moottori vikavalo syttyi pari kuukautta sitten. Vikakoodiksi antoi bensa/ilmaseoksen vikaa ja lambda-anturia.

        Imuvuotoja etsittiin ja huohotinletkusta löytyi pikkurillinpään kokoinen reikä.

        Letku vaihdettiin ja tyhjäkäynti ei enää seilannut alakierroksilla yhtä alhaalla. Tässä vaiheessa ilmeni, että varsinkin kylmänä käynnistämisen jälkeen kierrosten nostattaminen 2000rpm tai yli ja sitten päästäminen tyhjäkäynnille, koneen kierrokset jäävät 1500rpm paikkeille, josta sitten palautuvat hiljalleen normaaliksi

        noin 50 ajeteun kilometrin jälkeen moottorivikavalo syttyi taas. Virhekoodiksi herjasi edelleen polttoaineen/ilman seosta ja lambdaa. -> labda vaihdettin.

        Jälleen noin 50 ajetun kilometrin jälkeen (välillä auto sammutettiin) moottorivikavalo syttyy. edelleen testerissä herjaa polttoaineen/ilman seosta ja lambdaa

        Nyt olisi kiire sammuttaa vikavalo kun auto menee myyntiin. Mistä antureista/komponenteista vikaa kannattaa lähteä etsimään? Voiko rikastin jostain syystä jäädä jumittamaan ja antaisiko se moottorihäiriövalon? Voiko kylmänä käynnistessä, kun kuulostaa ettei auto käy kaikilla pytyillä, vika olla yhteydessä moottorihäiriövaloon?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Kyllä siellä on imuvuotoa edelleen jossain. Katso huohotuksen osat myös.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • TseiPii
            BTCF Member
            • Apr 2012
            • 188
            • Keskellä Suomea

            #35
            Originally posted by mixmix44 View Post
            Onglemia moottorivikavalon sammutuksen kanssa.

            Auton malli E46 '2000 318 touring.

            Viat:
            Joskus käynnistettäessä tuntuu että ei kaikki pytyt ole hereillä. Kaasua kerran polkaisemalla käynti paranee heti.

            Auto kävi muutenkin alhaisilla kierroksilla tyhjäkäynitä, noin 400-700rpm seilailleen

            Moottori vikavalo syttyi pari kuukautta sitten. Vikakoodiksi antoi bensa/ilmaseoksen vikaa ja lambda-anturia.

            Imuvuotoja etsittiin ja huohotinletkusta löytyi pikkurillinpään kokoinen reikä.

            Letku vaihdettiin ja tyhjäkäynti ei enää seilannut alakierroksilla yhtä alhaalla. Tässä vaiheessa ilmeni, että varsinkin kylmänä käynnistämisen jälkeen kierrosten nostattaminen 2000rpm tai yli ja sitten päästäminen tyhjäkäynnille, koneen kierrokset jäävät 1500rpm paikkeille, josta sitten palautuvat hiljalleen normaaliksi

            noin 50 ajeteun kilometrin jälkeen moottorivikavalo syttyi taas. Virhekoodiksi herjasi edelleen polttoaineen/ilman seosta ja lambdaa. -> labda vaihdettin.

            Jälleen noin 50 ajetun kilometrin jälkeen (välillä auto sammutettiin) moottorivikavalo syttyy. edelleen testerissä herjaa polttoaineen/ilman seosta ja lambdaa

            Nyt olisi kiire sammuttaa vikavalo kun auto menee myyntiin. Mistä antureista/komponenteista vikaa kannattaa lähteä etsimään? Voiko rikastin jostain syystä jäädä jumittamaan ja antaisiko se moottorihäiriövalon? Voiko kylmänä käynnistessä, kun kuulostaa ettei auto käy kaikilla pytyillä, vika olla yhteydessä moottorihäiriövaloon?

            Kokeeleppas kattoa toisioilma puoli. Varsinki se venttiili mikä tulee pakosarjan yläpuolelle kiinni niin täyttyy karstasta/öljystä ja samaten siitä moottoriin päin menevät kanavat tukkeutuu ajan myötä. Vaikuttaa ainaki tuohon kylmäkäynnistykseen jos tukossa ja miksei muutenki auton toimintaan jos venttiili jääny auki. Varmista samalla että se toisioilmapumppu pelittää.
            E30 318i -85

            E30 320i -87 ex
            E36 316i -91 ex
            E36 325i -94 ex
            E46 325i -03 ex
            E46 316i -02 ex
            E61 525i -06 ex
            E46 320d -03

            E70 3.0d - 09


            E39 M5 pyhänä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎