Toi Z3M keppi ei käy ollenkaan.
e46 vaihdevälin lyhennin
Collapse
X
-
Ei vaan toisinpäin. Pisin pallo-lenkki väli tekee lyhimmän vaihdevälin nupin päässä. Enemmän välitystä.Originally posted by kani View PostHyvät löydöt/linkit.
Eikö tuon kepin pallon ja siirtäjän linkin välisen pätkän lyhyys saa aikaan sen että pieni liike nupin päässä siirtää vaihdesiirtäjää mahdollisimman paljon??
Comment
-
Mitä pidempi on pätkä pallon ja siirtäjän lenkin välissä, niin sitä "lyhyempi" vaihtoväli. Z3M keppi taitaa olla se kaikkein pisin, mutta esim. 330d:ssä se ottaa jo kardaaniin kiinni.Originally posted by kani View PostHyvät löydöt/linkit.
Eikö tuon kepin pallon ja siirtäjän linkin välisen pätkän lyhyys saa aikaan sen että pieni liike nupin päässä siirtää vaihdesiirtäjää mahdollisimman paljon??"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Luonnollisesti lyhyemmällä pallon ja alaholkin välillä kepin liikkeet on suurempia. Eli ylimmällä kepillä soppakauha-efekti on taattu. Mitä pidempi kuulan ja alaholkin väli, sitä lyhyemmät on kepin liikkeet.Originally posted by kani View PostHyvät löydöt/linkit.
Eikö tuon kepin pallon ja siirtäjän linkin välisen pätkän lyhyys saa aikaan sen että pieni liike nupin päässä siirtää vaihdesiirtäjää mahdollisimman paljon??
Millä perusteella? Kaverin E46 320i coupeen laitettiin kyllä moinen keppi. Välitankoa vaan vääntää joka vehkeessä siten, että se ei ota kardaanin kumilimppuun kiinni. Välitangon pituutta muuttelemalla saa kepin eteen-taakse -suunnassa oikeaan asentoon, ja välitangon päätyakseleita toisiinsa nähden kiertämällä saa sivuttaisen suunnan kohdilleen. Tämä toki vaatii rälläköintiä ja hitsaamista, mut helposti tehtävissä kuitenkin.Originally posted by H3nxu View PostToi Z3M keppi ei käy ollenkaan.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Saahan sen sinne käymään mutta suoraan se ei sinne istu.Millä perusteella? Kaverin E46 320i coupeen laitettiin kyllä moinen keppi. Välitankoa vaan vääntää joka vehkeessä siten, että se ei ota kardaanin kumilimppuun kiinni. Välitangon pituutta muuttelemalla saa kepin eteen-taakse -suunnassa oikeaan asentoon, ja välitangon päätyakseleita toisiinsa nähden kiertämällä saa sivuttaisen suunnan kohdilleen. Tämä toki vaatii rälläköintiä ja hitsaamista, mut helposti tehtävissä kuitenkin.
Comment
Comment