Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d sammuu ajossa/ ei kierrä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tr1234
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 5
    • -

    e46 320d sammuu ajossa/ ei kierrä

    Joo eli bamari sammuu ajossa, kun ajaa tiellä johonkin monttuun, että auto kolahtaa. TÄllöin siirtopumput ei pyöri ja siirtopummujen releelle ei tule herätettä.

    Jonkin ajan kuluttua taas siirtopumput alkaa pyöriä ja auton saa taas käymään.
    Toinen havaittu vika on, että auto ei kierrä kun 4000rpm, eli noin 1000 kierrosta jää puuttumaan. Välillä kuitenkin tämäkin ongelma poistuu ja auto kiertää noin 5000rpm..

    Autoon vaihdettu: Siirtopumppu, pa suodatin ja siirtopumpun rele ja edelleen sama ongelma jatkuu.

    Auto e46 320d ja vm,02. eli auto commonrail moottorilla.

    Eli mistä vikaa lähtä etsimään/ onko muilla ollut samaa oiretta?
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Jos monttuun ajo aiheuttaa tuon, niin minä tutkisin koneen maadoituksen. Saattaa olla hapettunut tms.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • tr1234
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 5
      • -

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Jos monttuun ajo aiheuttaa tuon, niin minä tutkisin koneen maadoituksen. Saattaa olla hapettunut tms.

      Maatotus oli ok ja ei vaikutusta ollut vaikka putsasi sen. kiitti vaan vinkistä

      Puuttuvat kierrokset johtuneen ilmamassamittarista, kun nyppäsee johdon irti, niin auto kiertää saman verran vieläkin. Mutta tämänhän ei pitäs vaikuttaa siihen, että auto sammuu täräyksestä..

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Muistelen, että jossain bemmin dieseleissä olisi ollut jossain johtosarjassa katkoksia, selventäkööt joku joka muistaa tarkemmin. Heiluttele kuitenkin johtonippuja jos vaikka tulisi käyntikatkoksia.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Virtalukon pohja?

          Comment

          • tr1234
            Newbiemmer
            • Mar 2014
            • 5
            • -

            #6
            Jep, viat ilmeisesti paikannettu.

            Kierros ongelma -> viallinen ilmamassamittari.

            Sammuminen -> "Rail tukin" paineensäätöventtiilin johto hinkkautunut moottorin takaa ja otti runkoon ja teki oikosulun.


            Kiitosta vaan hyvistä vinkeistä

            Comment

            • Tuomas040
              Newbiemmer
              • Mar 2005
              • 25
              • Kankaanpää

              #7
              terve

              Elikkäs löytyykö tuo paineensäätöventtiili jakotukin ja rintapellin välistä?

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9096
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Tuomas040 View Post
                terve

                Elikkäs löytyykö tuo paineensäätöventtiili jakotukin ja rintapellin välistä?
                Kyllä, jakotukin takapäästä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎