Tälläinen 100k km ajettu tuli toiseksi autoksi nyt "perheeseen". Tarkoitus olisi säädylliseen tilaan tekniikka huoltaa.
Tähän mennessä vaihdettu:
-tulpat
-puolat
-ilmansuodatin
-polttoaineensuodatin
-moottorin öljyt ja suodatin
-jarrut
-koiranluut
-taka-akseliston puslia
SMG-vaihteistoon ei ilmeisesti tarvitse kajota, muutakuin tarkistaa nestesäiliön pinta? Joku osaava voisi kertoa, mitä nestettä tänne laitetaan jos vajaa.
Vesipumpun siivet komposiittia ja ei yleisesti tarvitse näillä kilometreillä vielä toimenpiteitä, jos ei akselistaan vuoda?
Kaikki apurungon/peränkehdon puslat olisi tarkoitus vaihtaa. Hieman kolahtaa täyskaasu kiihdytyksessä smg ripeämmällä moodilla. Suosituksia alkuperäiset vai powerflex? Suositeltuja vaihtopaikkoja pk-seudulla?
Sitten itse pääasia. Venttiilikoneisto tarvitsisi ilmeisesti tarkastaa/säätää ja tämä kuuluisi inspection II huoltoon. Huhut kertovat, että usein merkkiliike ei edes näitä tarkista vaikka pitäisi. Inspection II huollosta en ole kiinnostunut merkkiliikkeelle maksamaan, osaan itsekin katsoa tuulilasinpyyhkijöiden kunnon ja jarrunesteen tason. Tarjouksen venttiilien tarkastuksesta pyysin merkkiliikkeltä ja pääsisin aikahyville tuntipalkoille, jos tämän säädön tekisin itse. Aikoivat vielä velottaa täydestä säätöpalasarjasta. Useinhan ei säätöä tarvitse kuin muutamat venttiilit? Tietenkin koko sarja on hyvä olla jos hommaa alkaa tekemään. Merkkiliikkeellä luulisi kuitenkin olevan resurssit sarjaa pitää hyllyssä ja laskuttaa tarvittavien osien mukaan. Ei mitään rakettitiedettä kyseinen operaatio kuitenkaan käsittääkseni ole.
Ja taas suositeltuja paikkoja venttiilien säätöön pk-seudulla tai jos joku näitä on ennenkin säätänyt tarjouksen saa esittää.
Muita huomioitavia kohteita e46 m3 ylläpidossa? Lisätään vielä, että tarkoitus ei ole hifistellä auton jokaista osaa uudeksi.
Tähän mennessä vaihdettu:
-tulpat
-puolat
-ilmansuodatin
-polttoaineensuodatin
-moottorin öljyt ja suodatin
-jarrut
-koiranluut
-taka-akseliston puslia
SMG-vaihteistoon ei ilmeisesti tarvitse kajota, muutakuin tarkistaa nestesäiliön pinta? Joku osaava voisi kertoa, mitä nestettä tänne laitetaan jos vajaa.
Vesipumpun siivet komposiittia ja ei yleisesti tarvitse näillä kilometreillä vielä toimenpiteitä, jos ei akselistaan vuoda?
Kaikki apurungon/peränkehdon puslat olisi tarkoitus vaihtaa. Hieman kolahtaa täyskaasu kiihdytyksessä smg ripeämmällä moodilla. Suosituksia alkuperäiset vai powerflex? Suositeltuja vaihtopaikkoja pk-seudulla?
Sitten itse pääasia. Venttiilikoneisto tarvitsisi ilmeisesti tarkastaa/säätää ja tämä kuuluisi inspection II huoltoon. Huhut kertovat, että usein merkkiliike ei edes näitä tarkista vaikka pitäisi. Inspection II huollosta en ole kiinnostunut merkkiliikkeelle maksamaan, osaan itsekin katsoa tuulilasinpyyhkijöiden kunnon ja jarrunesteen tason. Tarjouksen venttiilien tarkastuksesta pyysin merkkiliikkeltä ja pääsisin aikahyville tuntipalkoille, jos tämän säädön tekisin itse. Aikoivat vielä velottaa täydestä säätöpalasarjasta. Useinhan ei säätöä tarvitse kuin muutamat venttiilit? Tietenkin koko sarja on hyvä olla jos hommaa alkaa tekemään. Merkkiliikkeellä luulisi kuitenkin olevan resurssit sarjaa pitää hyllyssä ja laskuttaa tarvittavien osien mukaan. Ei mitään rakettitiedettä kyseinen operaatio kuitenkaan käsittääkseni ole.
Ja taas suositeltuja paikkoja venttiilien säätöön pk-seudulla tai jos joku näitä on ennenkin säätänyt tarjouksen saa esittää.
Muita huomioitavia kohteita e46 m3 ylläpidossa? Lisätään vielä, että tarkoitus ei ole hifistellä auton jokaista osaa uudeksi.
Comment