Announcement

Collapse
No announcement yet.

Madalletun etupään kolina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vadelma
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 78
    • Vantaa

    Madalletun etupään kolina

    Ostin tossa ta technixin madallus sarjan tohon coupee. Matalaks sillä kyllä saa n. 6cm maavara nyt. Etupäästä kuuluu pauketta ja kolinaa. Ei voi olla väljää missään, vaihdoin talven aikana kaikki alustan osat uusiin. Nostettiin auto ylös ja tunkattiin ajoasentoon, ihankun ääni ois kuulunu kun jousi pyörii jousilautasissa. Onkos kellään mitään samanlaisia kokemuksia tai jippoja millä sais kolinan pois ?
    e46
    e36
    ex: e30
    ex: e34
    ex: e34
    ex: e34
  • teemu.k
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 489
    • raahe

    #2
    Laitotko tolpan ja tukilaakerin väliin rikan? Jos sitä ei ole niin voi paukkua kun kääntelee rattia. varmasti jotain puuttuu tai on väärin mennyt asennuksessa.



    numero 6

    Comment

    • KalmanKalpea
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 59
      • Kajaani

      #3
      Onhan lyhemmät koiranluut?

      Comment

      • H3nxu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2011
        • 777
        • Kerava

        #4
        Eikös näissä vakaajan puslat ala paukkumaan vanhuuttaan?

        Osa 2.

        Comment

        • Vadelma
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 78
          • Vantaa

          #5
          On lyhyemmät koiranluut ja alustassa jokaikinen pusla vaihdettu. Suurin osa powerflexeihin. Ei tullu mitään prikkaa tohon yläpäähän mukana..
          e46
          e36
          ex: e30
          ex: e34
          ex: e34
          ex: e34

          Comment

          • H3nxu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2011
            • 777
            • Kerava

            #6
            Vakaajassa nuo flexit saattaa myös paukkua kun ovat niin kovat.

            Comment

            • Vadelma
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 78
              • Vantaa

              #7
              Nostettiin toi auto ylös ja tunkattiin ajoasentoon. Käden kun pistää iskarin yläpääähän niin tuntee kun jousi paukkuu siellä. Ja kolina kuuluu kun jousi pyörii noissa kiristinlevyissä.. Ja kyl se jousi näyttää et se olis sielä ihan kunnolla..
              e46
              e36
              ex: e30
              ex: e34
              ex: e34
              ex: e34

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #8
                Halpa + coilover = pauke / kolina

                :P
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  #9
                  Originally posted by kani View Post
                  Halpa + coilover = pauke / kolina

                  :P
                  Word!

                  On tullut todettua että näin se usein menee :/
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • Vadelma
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 78
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by kani View Post
                    Halpa + coilover = pauke / kolina

                    :P
                    Alunperinhän tarkotus oli vaan saada otteeseen merkintä alustasarjasta ja laittaa sen jälkeen bc racing. Mut eikai noistakaan tommosta pauketta pitäs kuulua ? Ja kyllä toi alusta ajaa asiansa.
                    e46
                    e36
                    ex: e30
                    ex: e34
                    ex: e34
                    ex: e34

                    Comment

                    • Tuiske
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1441
                      • Lempäälä

                      #11
                      Sanoisin että kasausvirhe tolpassa, ei minkään pitäs sitä jousta päästä kääntämään kun on oikein kasattu.
                      Corvette C4 LT4 TURBO
                      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Vadelma View Post
                        Alunperinhän tarkotus oli vaan saada otteeseen merkintä alustasarjasta ja laittaa sen jälkeen bc racing. Mut eikai noistakaan tommosta pauketta pitäs kuulua ? Ja kyllä toi alusta ajaa asiansa.
                        Pidätkö BC racingia hyvänä alustana?? :(. Olisko noiden kahden hinnalla saanut hyväksytyn ja hyvän alustasarjan esim. H&R, Bilstein tms.?

                        Edullisen pään kaukoidässä halvalla teetetyt kopio-tusina-coiloversarjat on ihan mitä sattuu, hyvällä tuurilla ok, yleensä ei. Miksi ostaa BMW ja pilata se täysin jollain halpapaska-alustalla tai halpapaska-rengas-vannesetillä?? En ymmärrä. Ja sitten ihmetellä kun kolisee ja paukkuu, ujeltaa, vetelee ja vinkuu vonkuu. Kikkailla alustoja otteeseen ja ajoon. Miksi??? because racecar?? Ei tollasista alustoista tule kuin paha mieli. Nakkikioski/pillurallikreditit ehkä, FTW!
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        • teemu.k
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 489
                          • raahe

                          #13
                          Originally posted by Vadelma View Post
                          On lyhyemmät koiranluut ja alustassa jokaikinen pusla vaihdettu. Suurin osa powerflexeihin. Ei tullu mitään prikkaa tohon yläpäähän mukana..
                          Ei tulekkaan mukana, mutta pitää ottaa vakio tolpasta se rikka ja laittaa sinne uuden tolpan ja tukilaakerin väliin. Luulen että sillä loppuu paukkuminen.
                          Jos sitä rikkaa ei ole, niin tukilaakeri ja iskarin yläpään jousilautanen eivät liiku ollenkaan kun kääntelee --> paukkuu ja jousi pyörii mukana.
                          Saattaa aika äkkiä mennä iskari myös rikki koska se iskarin putki pyörii siellä tolpan sisällä koska ylätukilaakeri ja jousilautanen ei pyöri kun rattia kääntelee.. iskarin yläpää ei toimi suunnitellulla tavalla ilman tuota rikkaa!

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by kani View Post
                            Pidätkö BC racingia hyvänä alustana?? :(. Olisko noiden kahden hinnalla saanut hyväksytyn ja hyvän alustasarjan esim. H&R, Bilstein tms.?

                            Edullisen pään kaukoidässä halvalla teetetyt kopio-tusina-coiloversarjat on ihan mitä sattuu, hyvällä tuurilla ok, yleensä ei. Miksi ostaa BMW ja pilata se täysin jollain halpapaska-alustalla tai halpapaska-rengas-vannesetillä?? En ymmärrä. Ja sitten ihmetellä kun kolisee ja paukkuu, ujeltaa, vetelee ja vinkuu vonkuu. Kikkailla alustoja otteeseen ja ajoon. Miksi??? because racecar?? Ei tollasista alustoista tule kuin paha mieli. Nakkikioski/pillurallikreditit ehkä, FTW!
                            Alustan tärkein ominaisuus on se miten alas sillä pääsee ja fillarien tärkein ominaisuus on wheelgap.

                            Originally posted by Vadelma View Post
                            Nostettiin toi auto ylös ja tunkattiin ajoasentoon. Käden kun pistää iskarin yläpääähän niin tuntee kun jousi paukkuu siellä. Ja kolina kuuluu kun jousi pyörii noissa kiristinlevyissä.. Ja kyl se jousi näyttää et se olis sielä ihan kunnolla..
                            Kuvauksen perusteella joustintuen yläpään laakeri on paskana tai se ei muuten toimi niinkun pitäisi. Tolppa kouraan ja tutkimaan osia.
                            Last edited by petrolhead; 19-03-2014, 16:22.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Vadelma View Post
                              Alunperinhän tarkotus oli vaan saada otteeseen merkintä alustasarjasta ja laittaa sen jälkeen bc racing. Mut eikai noistakaan tommosta pauketta pitäs kuulua ? Ja kyllä toi alusta ajaa asiansa.
                              Ei pitäisi kuulua pauketta millään ehjällä alustasarjalla. Yläpään laakerien kunnon voit kokeilla sillain, että tunkilla autoa ylös senverran että vääntörauta mahtuu renkaan ja lattian väliin ja sitten nostelua. Jos paukkuu, niin yläpään laakerit paskana.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎