Vaihdoin öljynsuodattimen jalan tiivisteen, huohottimen ja Vanos-mäntien tiivisteet 325CiC 2001:een. Samalla vaihtui joukko tiivisteitä ja putsailin DISA:n ja ICV:n. Täällä ja muualla netissä olevat ohjeet olivat tosi hyvät, kiitos kaikille.
Öljynkulutukseen pääsyyllinen oli suodattimen jalan tiiviste. Se roiskutti öljyä moottorin kylkeen niin, että homma menee helposti huohottimen piikkiin. Huohotin näytti olleen kunnossa eikä letkutkaan olleet superhaperia. Auto on tuotu Saksasta pari vuotta sitten, ilmeisesti siellä putket säilyvät paremmin.
Venttiikikopassa, kannessa ja Vanoksen päällä oli melkoinen määrä likaa (kuva), palanutta öljyä kai. On muutenkin merkkejä, että autolla on ajettu melko pitkillä huoltoväleillä. Miten olette putsanneet yleensä? Laitoin venttiikopan astianpesukoneeseen, mutta tämä ei perheessä saavuttanut suosiota .
Ajossa ensiksi fiilis oli, ettei mikään muuttunut. Mutta pienen muistelun jälkeen tuntuisi, että vääntöä on paremmin koko alueella, liikkellelähtö on helpompaa ja auto pysyy paremmin käynnissä kun nostaa kaasun (joskus ennen sammunut ja tyhjäkäynti soutanut). Myös kierrokset putoaa ehkä vähän vikkelämmin. Sinällään selvää vikaa ei ollut ennenkään.
Pienen ajon jälkeen ilmeistyi moottorin vikavalo ja mietin mitä olen sössinyt. Inpalla löytyi seuraavat koodit:
- 65 NW-E fehler
- 228 Lambdareglerabveichlung Bank 2
- 227 Lambdareglerabveichlung Bank 1
Eli siis ilmeisesti imunokan asentoanturi ja liian laihalla, vai? Netistä lukemalla löytyi juttuja, että imunokan anturi voi aiheuttaa ilman vikakoodejakin tiettyä puutumisen tunnetta. Onko kokemuksia?
Nollasin koodit ja samalla adaptaatiot. Adaptaation nollausta en tehnyt korjausten jälkeen. Vikavalo ei nyt ainakaan heti (~40 km jälkeen) tullut uudestaan. Mitäs kannattaa tehdä, vai mitään?
Öljynkulutukseen pääsyyllinen oli suodattimen jalan tiiviste. Se roiskutti öljyä moottorin kylkeen niin, että homma menee helposti huohottimen piikkiin. Huohotin näytti olleen kunnossa eikä letkutkaan olleet superhaperia. Auto on tuotu Saksasta pari vuotta sitten, ilmeisesti siellä putket säilyvät paremmin.
Venttiikikopassa, kannessa ja Vanoksen päällä oli melkoinen määrä likaa (kuva), palanutta öljyä kai. On muutenkin merkkejä, että autolla on ajettu melko pitkillä huoltoväleillä. Miten olette putsanneet yleensä? Laitoin venttiikopan astianpesukoneeseen, mutta tämä ei perheessä saavuttanut suosiota .
Ajossa ensiksi fiilis oli, ettei mikään muuttunut. Mutta pienen muistelun jälkeen tuntuisi, että vääntöä on paremmin koko alueella, liikkellelähtö on helpompaa ja auto pysyy paremmin käynnissä kun nostaa kaasun (joskus ennen sammunut ja tyhjäkäynti soutanut). Myös kierrokset putoaa ehkä vähän vikkelämmin. Sinällään selvää vikaa ei ollut ennenkään.
Pienen ajon jälkeen ilmeistyi moottorin vikavalo ja mietin mitä olen sössinyt. Inpalla löytyi seuraavat koodit:
- 65 NW-E fehler
- 228 Lambdareglerabveichlung Bank 2
- 227 Lambdareglerabveichlung Bank 1
Eli siis ilmeisesti imunokan asentoanturi ja liian laihalla, vai? Netistä lukemalla löytyi juttuja, että imunokan anturi voi aiheuttaa ilman vikakoodejakin tiettyä puutumisen tunnetta. Onko kokemuksia?
Nollasin koodit ja samalla adaptaatiot. Adaptaation nollausta en tehnyt korjausten jälkeen. Vikavalo ei nyt ainakaan heti (~40 km jälkeen) tullut uudestaan. Mitäs kannattaa tehdä, vai mitään?
Comment