Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 käynnistysongelmia pesun jälkeen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    E46 käynnistysongelmia pesun jälkeen...

    Auto temppuili dieselasemalla(ei halunnut käynnistyä) kun sammutin. Voisiko pesulla(ajoin pari kilometriä harjapesun jälkeen) olla tekemistä, vai oireeleeko jonkun orastavan vian vuoksi? Aiemmin ei ole temppuillut.

    Linkki INPAN dokkariin: https://mega.co.nz/#!b45h2QLS!jztetJ...-3VTwSPCk7m4UQ
    Last edited by expertti; 13-04-2014, 16:04.
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #2
    Originally posted by expertti View Post
    Auto temppuili dieselasemalla(ei halunnut käynnistyä) kun sammutin. Voisiko pesulla(ajoin pari kilometriä harjapesun jälkeen) olla tekemistä, vai oireeleeko jonkun orastavan vian vuoksi? Aiemmin ei ole temppuillut.

    Linkki INPAN dokkariin: https://mega.co.nz/#!b45h2QLS!jztetJ...-3VTwSPCk7m4UQ
    Polttoaineen siirtopumppu taitaa olla finaalissa, koska herjaa liian alhaisesta siirtopaineesta. Ja tuosta edellisestä johtuen myös railpaine jää niin alhaiseksi, ettei moottori käynnisty.
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by JTP View Post
      Polttoaineen siirtopumppu taitaa olla finaalissa, koska herjaa liian alhaisesta siirtopaineesta. Ja tuosta edellisestä johtuen myös railpaine jää niin alhaiseksi, ettei moottori käynnisty.
      Auts. Kallis? Missä tuo sijaitsee, auto siis 330da -01.


      Kiitos vaivasta!

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        #4
        Originally posted by expertti View Post
        Auts. Kallis? Missä tuo sijaitsee, auto siis 330da -01.


        Kiitos vaivasta!
        Tuo kyseinen pumppu sijaitsee auton pohjassa suunnilleen kuskin penkin kohdalla.
        Tarkkaa hintaa en tähän hätään pysty heittämään, mutta veikkaisin että liikutaan jossain 200€ nurkilla.
        Se vanhakin saattais vielä herätä henkiin vähäksi aikaa, kun irroittaa pumpun kohdalla olevan suojapellin ja koputtelee pumppua vaikka ruuvimeisselin päällä..

        Edit: Tarvikepumppua näyttäs saavan n. 200€:lla, mutta Boschilaiset näyttäs menevän yli 300€! http://www.skruvat.fi/Polttoainepumppu-P63690.aspx
        Last edited by JTP; 13-04-2014, 17:54.
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 866
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by JTP View Post
          Tuo kyseinen pumppu sijaitsee auton pohjassa suunnilleen kuskin penkin alla.
          Tarkkaa hintaa en tähän hätään pysty heittämään, mutta veikkaisin että liikutaan jossain 200€ nurkilla.
          Se vanhakin saattais vielä herätä henkiin vähäksi aikaa, kun irroittaa pumpun kohdalla olevan suojapellin ja koputtelee pumppua vaikka ruuvimeisselin päällä..
          OK. Laitetaan uus tilaukseen. Kiitti!

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #6
            Originally posted by expertti View Post
            OK. Laitetaan uus tilaukseen. Kiitti!
            Lisätään vielä edelliseen viestiin, että saksasta saa Pierupurkkia n.150€:lla..
            Fuel Pump PIERBURG 7.50051.60.0 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima


            Ja Boschia http://www.autonvaraosat24.fi/bmw/3-...lttoainepumppu
            Last edited by JTP; 13-04-2014, 18:08.
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Harkintaan vain OEM, Bosch tai Pierburg - ainakin foorumikeskustelujen pohjalta. Halvin ei ole tässä kohtaa se kelvollisin. Jossei ole dieselsuotimen vaihtopäivämäärästä tietoa, myös se kannattaa jumpata samalla.

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 866
                • Kainuu

                #8
                6660 Coolant temperature heater

                Kiitos vastanneille. Pierburg on tilauksessa. Samoin meinaan vaihtaa dieselsuodattimen(2-3 vuotta vanha)

                Kun täällä on tietävää porukkaa niin en malta olla kysymättä tuosta toisesta vikakoodista "6660 Coolant temperature heater"

                Mitä tuo meinaa ja mikä laite kyseessä? Ja missä se autossa sijaitsee?
                Last edited by expertti; 14-04-2014, 15:57.

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  #9
                  Originally posted by expertti View Post
                  Kun täällä on tietävää porukkaa niin en malta olla kysymättä tuosta toisesta vikakoodista "6660 Coolant temperature heater"

                  Mitä tuo meinaa ja mikä laite kyseessä? Ja missä se autossa sijaitsee?
                  Tuon vikakoodin varsinaista syytä eivät näytä edes brittifoorumilla tietävän, vaan ainoastaan arvailevat että voisko tuo liittyä sähköiseen lisälämmittimeen. Ja tuo lämmitinhän sijaitsee kiertovesipumpun ja vesiventtiilin alapuolella.
                  Mulla tuo lämmitin tosin antaa vikakoodia 43F0 "Electric spare heater."
                  Tuota koodia herjaa sen takia, kun otin sen pois käytöstä akkua kuormittamasta..
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by JTP View Post
                    Mulla tuo lämmitin tosin antaa vikakoodia 43F0 "Electric spare heater."
                    Tuota koodia herjaa sen takia, kun otin sen pois käytöstä akkua kuormittamasta..
                    Kyllähän se jonkun sekunnin osan voi akkuunkin asti vaikuttaa, mutta laturi se kai sen kuorman pääsääntöisesti kantaa? Sehän ei toimi kun moottorin käydessä.

                    Alkuperäiseen kysymykseen pesusta viitaten, olen m57 konetta pessyt aika huolettomasti painepesurilla ja hyvin tuntuu vettä kestävän, hihnat ulvoo vähän aikaa mutta ei muuta.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      #11
                      Originally posted by Esal View Post
                      Kyllähän se jonkun sekunnin osan voi akkuunkin asti vaikuttaa, mutta laturi se kai sen kuorman pääsääntöisesti kantaa? Sehän ei toimi kun moottorin käydessä.
                      Niin, tokihan laturi sen kuorman kantaa, mutta on se tuon lämppärin ottama n.50A virta pois akun lataukseen käytettävissä olevasta virrasta. Varsinkin kovilla pakkasilla kun on käytössä muitakin paljon virtaa haukkaavia laitteita, kuten penkkien, peilien ja takalasin lämmitykset.
                      Mulla Eberi pöhisee talvella puolisen tuntia joka aamu, joten jokainen ylimääräinen ampeeri on kyllä tarpeen.
                      Eipä ole tarvinnut akkua latailla verkkovirralla sen jälkeen kun otin tuolta sähkölämmittimeltä syöttökaapelin irti..
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 866
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by JTP View Post
                        Lisätään vielä edelliseen viestiin, että saksasta saa Pierupurkkia n.150€:lla..
                        Fuel Pump PIERBURG 7.50051.60.0 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima


                        Ja Boschia http://www.autonvaraosat24.fi/bmw/3-...lttoainepumppu
                        Pierupurkki tuli tänään. Mutta ihmetyttää onko orkkis ja uusi? Laatikko jossa joku hologrammi kyljessä oli avattu, laatikon sisällä ollut pussi oli avattu, pumppu haisee dieselille, made in Poland.

                        Onko joku tietoinen missä nuo valmistetaan ja mitä genuine merkintöjä pitäisi pellistä löytyä?
                        Last edited by expertti; 05-09-2015, 15:15.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Muistaakseni pumpussa on täyttö valmiina dieseliä, näin pitänee ollakin. Ehkä testauksen jäljiltä, kenties antamassa voitelua ensimmäistä starttia ja ilmausta varten. :think

                          Comment

                          • JTP
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 506
                            • Hpj

                            #14
                            Originally posted by expertti View Post
                            Pierupurkki tuli tänään. Mutta ihmetyttää onko orkkis ja uusi? Laatikko jossa joku hologrammi kyljessä oli avattu, laatikon sisällä ollut pussi oli avattu, pumppu haisee dieselille, made in Poland.

                            Onko joku tietoinen missä nuo valmistetaan ja mitä genuine merkintöjä pitäisi pellistä löytyä?
                            Kyllähän nuo ns. laatumerkitkin valmistetaan nykyisin halvemman työvoiman maissa, joten eiköhän se kuitenkin aito Pierupurkki ole.
                            Saksan Ebayssa myynnissä olevat pumputkin näyttää olevan Puolassa tehtyjä, tässä esimerkki http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-E46-3...item4d19ce537c
                            e90 330i lci -09
                            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 866
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by MNi View Post
                              Muistaakseni pumpussa on täyttö valmiina dieseliä, näin pitänee ollakin. Ehkä testauksen jäljiltä, kenties antamassa voitelua ensimmäistä starttia ja ilmausta varten. :think
                              Myyjän vastine kyselyyni hajusta jne:

                              "Myymämme tuotteet ovat uusia, paitsi niissä harvoissa tapauksissa, joissa on käytössä panttijärjestelmä (joidenkin ohjausvaihteiden ja jarrusatuloiden kohdalla). Koska laatikko oli avattu, ei ole täydellä varmuudella mahdollista sanoa, olisiko kyse kuljetuksen aikana tapahtuneesta tuotteen vaihtamisesta toiseen samankaltaiseen tai sitten asiakaspalautustilanteesta."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎