Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d 2001 Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marotsi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 113
    • Karijoki

    e46 320d 2001 Ei käynnisty

    Eli sellainen ongelma että auto starttaa kyllä mutta ei käynnisty. Teki saman vian jo toissa päivänä ja avopuoliso hinkkas akun tyhjäksi, sitten käskin koittaa vetää auton käyntiin ja sehän oli käynnistynyt saman tien. Toimi pari päivää ja arviolta noin 15 käynnistys kertaa ja nyt sama homma.

    Inpalla ei tule moottorin ohjaksesta kuin koodit: glow device, ja sitte additional heater. Muutkaan koodit mitä autosta löytyy ei pitäisi tuohon käynnistyvyyteen vaikuttaa mitä niitä koodeja eilen selvittelin. No samassa selvis syy miksi toden näköisesti abs ja asc ei toimi koska antoi sen pumpusta myös koodin eli halpaa korjausta tiedossa

    Olisko mitään ideoita mikä tuon voisi tehdä...syöttöpumppuhan tuon vanhemman koneen perus ongelma on mutta luulisi sen tekevän tenän kerta laakista eikä tuolla lailla että välillä toimi ja taas sama homma.

    Keskusteluja tuli luettua jo vaikka kuinka mutta niistä ei selvinnyt paljoakaan ja nokka-akselin asento tunnistina ajattelin ensiksi mutta sitähän ei tuossa koneessa ole ollenkaan...Tänään täytyy inpalla katsoa että antaako kampiakselin asentotunnistin pyörimisnopeuden ja polttoaineen paine nousi kylle 30 sekunnin ajaksi kun laittaa virrat päälle mutta sitä en tiedä paljoko paineen pitäisi olla?
    Käki connection

    E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
    E34 525 TDS Touring, talvipirssi
    E30 320 Touring, ??????

    Emännällä E46 318d lintta
  • marotsi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 113
    • Karijoki

    #2
    Ja aina vain paranee....eli vetämällä hörähti käyntiin saman tien ja nyt lähtee käyntiin avaimesta saman tien. Kaikenmoisia tapauksia on itekki nähny mutta tää on kyllä nyt oudoimmasta päästä
    Käki connection

    E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
    E34 525 TDS Touring, talvipirssi
    E30 320 Touring, ??????

    Emännällä E46 318d lintta

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      M47 vai M47N? Vaihtui 2001 aikana.

      Kampuran asentoanturi yksi vaihtoehto. Jos DDE ei saa signaalia --> DDE ei anna käynnistyslupaa. Ikävä haarukoitava kun ei välttämättä jätä vikakoodia.

      Comment

      • marotsi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 113
        • Karijoki

        #4
        M47 eli siinämielessä spesiaali auto että muuten on facelift mutta kone on vielä se vanhempi bochin surullisen kuuluisalla vp pumpulla. Niin ja kampuran anturia tästä en oo löytäny ollenkaannja on alkanu mietityttäänkin että mistä ihmeestä tuo ottaa moottorin pyörimis tiedon.
        Käki connection

        E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
        E34 525 TDS Touring, talvipirssi
        E30 320 Touring, ??????

        Emännällä E46 318d lintta

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Originally posted by marotsi View Post
          M47 eli siinämielessä spesiaali auto että muuten on facelift mutta kone on vielä se vanhempi bochin surullisen kuuluisalla vp pumpulla. Niin ja kampuran anturia tästä en oo löytäny ollenkaannja on alkanu mietityttäänkin että mistä ihmeestä tuo ottaa moottorin pyörimis tiedon.
          Siellähän se on koneen takaosassa...
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by MNi View Post
            M47 vai M47N? Vaihtui 2001 aikana.

            Kampuran asentoanturi yksi vaihtoehto. Jos DDE ei saa signaalia --> DDE ei anna käynnistyslupaa. Ikävä haarukoitava kun ei välttämättä jätä vikakoodia.
            Ettet vaan tarkoittaisi nokan asentotunnistan?
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • marotsi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 113
              • Karijoki

              #7
              Eilen auto yön yli seistyään ensin hörähti käyntiin ja sitte sammui heti eikä enää starttaamalla käyntiin. Pumpun takaisku venttiili mielessä että falskaisiko se ja tekis ilmakuplan syöttöpumpulle?

              Se lienee sitte isompi remontti jos vika sielä on kun saa ottaa pumpun käteen ja varmaan saa miettiä jo samalla että vaihtaako tässä vaiheessa suosiolla kunnostetun syöttöpumpun jos koko pumppu pitää ottaa paikaltaan pois kilometrejä autossa on nyt 224tkm
              Käki connection

              E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
              E34 525 TDS Touring, talvipirssi
              E30 320 Touring, ??????

              Emännällä E46 318d lintta

              Comment

              • lateksi
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 21
                • Kokkola

                #8
                Ihtellä autossa sama ongelma.. Tosin en ole yrittänyt vetää käyntiin kun on automaatti. Ja moottorina M47N, ei antanut mitään koodeja jotka viittaisivat pumppuun/kampuran anturiin. Näkyykö nuo aina koodilla?
                E46 320d touring m-sport -01

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Ettet vaan tarkoittaisi nokan asentotunnistan?
                  Tarkoitin kampuran nopeusanturia, M47:ssä eli DDE3 ei näemmä tosiaan ole koko nokan asentoanturia. Sen sijaan jakajapumpussa on sisäänrakennettu nopeusanturi näköjään.

                  WDS sanoo kampuran asentoanturista


                  Crankshaft Position/RPM Sensor DDE 3.0
                  The inductive rpm sensor is installed on the engine block near the flywheel. Four pins are mounted on the flywheel which move past the rpm sensor at defined distance. The DDE control unit evaluates the resulting voltage signals for the purpose of calculating the engine speed. The rpm sensor signal is used as a measurement variable for:
                  • Exhaust gas recirculation
                  • Checking start conditions
                  • Calculating start volume
                  • Start of injection control
                  • Checking switch-on conditions for air conditioning system
                  • Calculating limitation volume
                  • Calculating external delivery rate intervention
                  • Boost pressure control
                  • Injection rate control
                  • Idle speed control

                  Troubleshooting

                  The following types of fault are monitored:
                  • Overspeed recognition
                  • Implausible change in engine speed
                  • Plausibility with injection pump speed/rpm sensor

                  Fault code 2F "crankshaft position/rpm sensor" is stored if the rpm sensor is defective. Fault code 47 "synchronism of rpm sensors" is additionally stored if implausibility with respect to the fuel pump rpm sensor is determined.
                  Consequences:
                  • Changeover from start of injection closed-loop control to start of injection open-loop control
                  • Deactivation of boost pressure control
                  • Injection volume limited to 25 mg/stroke
                  • Reduction in driving comfort


                  Ja jakajapumpusta:

                  RPM Sensor, Injection Pump DDE 3.0
                  The speed or rpm sensor is integrated in the injeciton pump and cannot be replaced separately. The signal of the rpm sensor for the injection pump is processed into following functions:
                  • Start of injection control
                  • Monitoring of crakshaft position/rpm sensor

                  Troubleshooting

                  The following faults are monitored:
                  • Fault code 2E: Injection pump speed sensor (overspeed detection only if crankshaft position/rpm sensor is also defective at the same time)
                    Consequence: Engine shuts down
                  • Fault code 49: Injection pump rpm sensor (rpm sensor defective)
                    Consequence: Engine shuts down
                  • Fault code 47: Synchronism of rpm sensors (injection pump rpm sensor and crankshaft rpm sensor not synchronous with respect to each other)
                    Consequences: Injection quantity limited to 25 mg/stroke and changeover to start of injection open-loop control

                  Tästä voisi päätellä että kyseessä ehkä pumpun anturivika yhdistettynä ehkä kampuran asentoanturin vikaan.


                  M47N, M57 ja M57N kampuran asento/nopeusanturin vika sammuttaa koneen, M47:ssä näköjään ei toimi ihan samalla tavalla.

                  Comment

                  • marotsi
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 113
                    • Karijoki

                    #10
                    Juu ei tuosta mitään pyörintä nopeutta kertovaa anturia näin äkkiseltään ole löytynyt, mutta sen verran oon ehtiny lisää vikaan perehtyä että otin eka ykkös sylinterin suutinputken irti niin sieltä startatessa pruiskaasi vähä polttoainetta sitte otin kakkos sylinterin suutin putken irti niin ei tullu enää oikestaan ollenkaan naftaa kun hädin tuskin kasteli suuttimen kierteen.

                    Sitten otin toisen auton alta suodattimelle tulevan putken irti ja virrat päälle niin molemmista letkuista mitkä oli erillään tuli naftaa ja oletin kyllä että vain siitä tulisi joka tulee auton alta eikä siitä joka tulee suodattimelta. No anyway paine on kuitenkin kummassakin putkessa niin pieni että sormenpäitä kun piti putkessa ei kummastakaan putkesta jaksanu siirtopumpun tekemällä paineella ruiskuttaa ainetta sormen ja putken välistä että paine oli kyllä tosi pieni
                    Käki connection

                    E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
                    E34 525 TDS Touring, talvipirssi
                    E30 320 Touring, ??????

                    Emännällä E46 318d lintta

                    Comment

                    • marotsi
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 113
                      • Karijoki

                      #11
                      Onkos kellään tietoa että paljonko on siirtopaine tällaisessa josko se pumppu vetelisi viimeisiään ja ei jaksaisi akun voimalla pumpata riittävästi mutta kun jännite vetäessä ja laturin pyöriessä kovempaa nousisi niin pumppukin pumppaisi riittävästi?? Kaukaa haettua mutta kannattaisiko toi siirtopumppu vaan uusia ensiksi. Ja syöttääkö siirtopumppu polttoainetta kahta linjaa pitkin suodattimelle??
                      Käki connection

                      E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
                      E34 525 TDS Touring, talvipirssi
                      E30 320 Touring, ??????

                      Emännällä E46 318d lintta

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by marotsi View Post
                        Onkos kellään tietoa että paljonko on siirtopaine tällaisessa josko se pumppu vetelisi viimeisiään ja ei jaksaisi akun voimalla pumpata riittävästi mutta kun jännite vetäessä ja laturin pyöriessä kovempaa nousisi niin pumppukin pumppaisi riittävästi?? Kaukaa haettua mutta kannattaisiko toi siirtopumppu vaan uusia ensiksi. Ja syöttääkö siirtopumppu polttoainetta kahta linjaa pitkin suodattimelle??
                        olikohan esipaine virrat päällä luokkaa 3baria +- 0,5b
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          M47:ssa ei näemmä ole siirtopumppua ollenkaan, ainoastaan tankin pumppu ja korkeapainepumppu. WDS:

                          Presupply Pump DDE 3.0
                          The presupply pump is located in the fuel tank. It is switched on and off by means of a relay and delivers the fuel via the fuel filter to the injection pump.
                          Although the engine remains operable in the event of the presupply pump failing because the injection pump is equipped with its own vane pump the engine may still stall (die) suddenly during operation.

                          Troubleshooting
                          The relay and relay activation are monitored but not the pump itself. Fault code 73 "fuel presupply pump" is stored in the case of defect.

                          EDIT: Siirtopaine 0.6 bar: KLIK.
                          Last edited by MNi; 23-04-2014, 00:22. Reason: siirtopaine

                          Comment

                          • KmO
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 147
                            • Joensuu, Kuopio

                            #14
                            kato varmuudelta myös tämä:

                            EX:e46 320d touring, 2X e36 320i Touring-95, Vw Polo 6N-96.
                            Myynnissä:
                            Maaliruiskuja!!

                            Comment

                            • marotsi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 113
                              • Karijoki

                              #15
                              Kyllä kai se siirtopumppu ongelma on...
                              Eilen kun ehdin taas auton vikaan vähän perehtyä niin tankkasin tankin täyteen
                              ja kolmen pitkän starttauksen jälkeen auto hörähti käyntiin.
                              Tänään kun pääsee hallille niin taas koittaa että vieläkö se lähtee käyntiin
                              Käki connection

                              E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
                              E34 525 TDS Touring, talvipirssi
                              E30 320 Touring, ??????

                              Emännällä E46 318d lintta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎