Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D Vaihtomoottori ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuning99
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 13
    • Oulu

    E46 330D Vaihtomoottori ei käynnisty

    330D E46 vaihdettu moottori ei käynnisty. Yrittää hieman ja sitten ei mitään.
    INPA vikaraportti ilmoittaa että huono signaali kampiakselin anturilta => Kampiakselin anturi on vaihdettu ja oskilloskoopilla tarkistettu pulssit tästä ja nokka-akselin anturilta, kun pyörittää startilla. Liitimet kunnossa ja johdoissa ei havaittavaa vauriota.

    Tuntuu että ruiskutusennakko ei ole kohdallaan?

    Tässä INPA raportti.

    3E91 3E91 Kurbelwellengeber
    Fehlerhäufigkeit: 2
    Logistikzähler : 40
    1. Umweltsatz
    Kilometerstand 194680 km
    mittlere Motordrehzahl 165.49 rpm
    Kühlmitteltemperatur 11.97 deg C
    maximaler Raildruck der letzten 10ms 417.49 bar
    Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 38.99 mg/cyc
    angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
    Ladedruckwert 896.00 hPa
    linearisierter APP1 39.37 %
    Batteriespannung 11404.84 mV
    Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
    Meta-Status der KW- und NW-Ereignisverwaltung 16.00 -

    2. Umweltsatz
    Kilometerstand 194680 km
    mittlere Motordrehzahl 165.49 rpm
    Kühlmitteltemperatur 12.98 deg C
    maximaler Raildruck der letzten 10ms 401.73 bar
    Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 38.99 mg/cyc
    angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
    Ladedruckwert 896.00 hPa
    linearisierter APP1 97.64 %
    Batteriespannung 10590.21 mV
    Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
    Meta-Status der KW- und NW-Ereignisverwaltung 16.00 -
    falsches Signal
    Testbedingungen erfuellt
    Fehler bisher nicht aufgetreten
    Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehlercode: 3E 91 02 06 00 00 02 28 4C 0C 06 3E 35 63 00 5B
    32 46 00 10 4C 0C 06 3F 33 63 00 5B 7C 41 00 10
    ================================================== ===========

    Onko mitään ehdotusta mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tervetuloa foorumille.

    Lataa ainakin akku:

    Batteriespannung 11404.84 mV
    Batteriespannung 10590.21 mV

    Ei startti jaksa 11,4 ja 10,6 V jännitteillä pyörittää. Voi olla myös akku tiensä päässä.

    Railpaine yli 400 bar startissa --> ok.

    EDIT: Kurbelwellengeber viittaa edelleen kampiakselin asentoanturiin. Joko liittimessä on häikkää tai vaihdettu anturi ei vaan toimi.
    Last edited by MNi; 26-04-2014, 00:48. Reason: Kurbelwellengeber

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Oliko vaihtomoottorissa korkeapainepumppu paikallaan tullessaan vai irti? Jos oli irti, oliko ratas lukitettu paikalleen? Edelleen jos ei ollut on jako satavarmasti sekaisin ja vähintään yhden sylinterin venttiilit kierossa.

      Tuo kone on siitä hauska, jos jako pomppaa tai muusta syystä on sekaisin, antaa koodia joko nokan tunnistimesta tai kampuran..Toisaalta ok siinä mielessä etteivät ole enää synkassa mutta kuitenkin.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Tuning99
        Newbiemmer
        • Apr 2014
        • 13
        • Oulu

        #4
        Korkeapainepumppu ei ollut paikoilaan (perusmoottori), eikä sen hammaspyörää ollut lukittu. Ketju oli kireällä siitä huolimatta?

        Toisaalta moottoria ei pyöritetty ilman korkeapainepumppua. Pumpun asennuksen jälkeen pyöritettiin varovasti käsin, eikä juminut missään kohtaan, joten venttilin varret tuskin mutkalla?

        Pyydetään tutkimaan seuraavaksi ajoitus. Jos pielessä, niin toivotaan että nokka-akselin ajoitus on vain hieman pielessä eikä vaurioita ole tullut.

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          Originally posted by Janzki View Post
          Tuo kone on siitä hauska, jos jako pomppaa tai muusta syystä on sekaisin, antaa koodia joko nokan tunnistimesta tai kampuran..Toisaalta ok siinä mielessä etteivät ole enää synkassa mutta kuitenkin.
          Kyllä tuo on enempi sääntö kuin poikkeus että kammen ja nokan antureilta tulee vikakoodi jos jako sekaisin
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • Retze
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 422
            • Keski-Suomi

            #6
            Mites magneettikehän kunto kampuralla?
            nyk. jalkapelillä
            ex BMW 320i

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by Retze View Post
              Mites magneettikehän kunto kampuralla?
              Eikös siellä normi hall anturi ole eikä mre?
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by Slazha View Post
                Eikös siellä normi hall anturi ole eikä mre?
                Onko motti m57 vai m57n ?
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • Tuning99
                  Newbiemmer
                  • Apr 2014
                  • 13
                  • Oulu

                  #9
                  Moottori on M57N.

                  Molemmilta antureilta tulee pulssia oskilloskoopilla mitattuna.
                  Kampiakselin ja nokka-akselin pulssikuvio toistuu samanlaisena. Kampiakselin signaalin vaihe pysyy samana verrattuna nokka-akselin pulssiin. => Molemmat anturit toimii ja mangeettirengas kampiakselilla on mielestäni kunnossa.

                  Sitä en tiedä että ovatko singaalit oikeassa vaiheessa toisiinsa nähden, kun en ole löytänyt kuvaa oikeista pulssimuodoista,

                  Öljysprayllä mottori käynnistyy, kun ruiskuttaa suoraan imusarjaan. Sammuu heti kun spray loppuu.

                  Seuraavaksi tarkistetaan puristukset ja nokka-akselin ajoitus.

                  Itse epäilen eniten tuota nokka-akselin ajoitusta.

                  Comment

                  • Tuning99
                    Newbiemmer
                    • Apr 2014
                    • 13
                    • Oulu

                    #10
                    - Nokka-akselin ajoitus oli melkein kohdallaan ja se on nyt hienosäädetty uudelleen.

                    - Puristukset olivat kunnosa.

                    Ei lähde käymään edelleenkään!

                    Vikakoodi on sama kun aiemminkin. 3E91.

                    Onko kenelläkään tietoa kuka osaa tulkita koko vikakoodin?

                    Fehlercode: 3E 91 02 06 00 00 02 28 4C 0C 06 3E 35 63 00 5B
                    32 46 00 10 4C 0C 06 3F 33 63 00 5B 7C 41 00 10

                    Tämä hex koodi purettuna voisi kertoa enenmän mikä on pielessä :think
                    Last edited by Tuning99; 29-04-2014, 17:00.

                    Comment

                    • Retze
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 422
                      • Keski-Suomi

                      #11
                      Kerroit aiemmin jotta kampuran anturi olisi uusittu, onko se orkkisosa? Uusi vai käytetty? Onko magneettikehä vanhasta koneesta? Onko oireet ja koodit samat vanhalla anturilla?
                      nyk. jalkapelillä
                      ex BMW 320i

                      Comment

                      • Tuning99
                        Newbiemmer
                        • Apr 2014
                        • 13
                        • Oulu

                        #12
                        Kampiakselin anturi on uusi Bosch (alkuperäinen?)
                        Magneettikehä on vanhasta moottorista
                        Nokka-akselin anturi on vanhasta moottorista

                        Koodit ja oireet samat kuin vanhalla kampiakselin sensorilla

                        Voisiko vika olla sittenkin nokka-akselin pulssin pituudessa verrattuna kampiakselin pulsseihin?

                        Comment

                        • Slazha
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2284
                          • Joensuu/Syvyys

                          #13
                          Kampiakselin asentotunnistin ei taida estää moottorin käynnistymistä vaikka olisikin viallinen? mutta nokka-akselin tunnistin tämän taitaa tehdä?

                          Jos skooppi käytössä niin kannattaa vilkasta ohjaako ecu suuttimia
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          E36 318is class II, e30 turpo

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by Slazha View Post
                            Kampiakselin asentotunnistin ei taida estää moottorin käynnistymistä vaikka olisikin viallinen? mutta nokka-akselin tunnistin tämän taitaa tehdä?

                            Jos skooppi käytössä niin kannattaa vilkasta ohjaako ecu suuttimia
                            Estää se, miten ecu osaisi ruiskuttaa oikeaan aikaan ilman kampiakselin tunnistusta?

                            Voiko vanhassa ja uudessa moottorissa olla triggeripyörät eri asennossa?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Voiko vanhassa ja uudessa moottorissa olla triggeripyörät eri asennossa?
                              Tämä mullakin kävi mielessä, kun ensimmäisellä kierroksella oli koko triggeri jäänyt välistä pois.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎