Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D Vikatilaan kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuning99
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 13
    • Oulu

    E46 330D Vikatilaan kiihdytyksessä

    E46 330D menee vikatilaan kiihdytettäessä kaasu pohjassa.

    Käynnistyy todella hyvin.
    Kiihtyy normaalisti pintakaasulla, mutta kun painaa "pedaalin" peltiin => heti vikavalo päällä.

    Vikakoodit seuraavaa:

    4560 4560 (3002) Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt
    Fehlerhäufigkeit: 1
    Logistikzähler : 40
    Kilometerstand 194780 km
    mittlere Motordrehzahl 3558.13 rpm
    Kühlmitteltemperatur 75.22 deg C
    maximaler Raildruck der letzten 10ms 1150.06 bar
    Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 50.41 mg/cyc
    angesaugte Luftmasse pro Zylinder 1121.68 mg/Hub
    Ladedruckwert 2175.99 hPa
    linearisierter APP1 100.00 %
    Raildruck-sollwert 1551.79 bar
    Fahrzeuggeschwindigkeit 38.49 km/h
    Ausgangstastverhältnis 11.03 %
    positive Regelabweichung/Raildruck zu niedrig
    Testbedingungen erfuellt
    Fehler bisher nicht aufgetreten
    Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehlercode: 45 60 01 02 00 00 01 28 4C 16 81 7D 92 80 B2 DD
    7F C5 27 0E
    -------------------------------------------------------------
    4570 4570 Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt
    Fehlerhäufigkeit: 1
    Logistikzähler : 39
    Kilometerstand 194780 km
    mittlere Motordrehzahl 3751.21 rpm
    Kühlmitteltemperatur 81.25 deg C
    maximaler Raildruck der letzten 10ms 1102.80 bar
    Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 33.48 mg/cyc
    angesaugte Luftmasse pro Zylinder 1027.16 mg/Hub
    Ladedruckwert 1959.37 hPa
    linearisierter APP1 100.00 %
    Raildruck-sollwert 1394.25 bar
    Fahrzeuggeschwindigkeit 42.44 km/h
    Ausgangstastverhältnis 11.03 %
    positive Regelabweichung/Raildruck zu niedrig und Stellgroesse zu hoch
    Testbedingungen noch nicht erfuellt
    Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
    Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehlercode: 45 70 51 02 00 00 01 27 4C 16 88 83 8C 55 A3 C7

    4B11 4B11 (1279) Laufruheregler
    Fehlerhäufigkeit: 1
    Logistikzähler : 40
    Kilometerstand 194790 km
    mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm
    Kühlmitteltemperatur 35.07 deg C
    maximaler Raildruck der letzten 10ms 330.84 bar
    Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 9.06 mg/cyc
    angesaugte Luftmasse pro Zylinder 327.68 mg/Hub
    Ladedruckwert 1014.15 hPa
    linearisierter APP1 0.00 %
    Batteriespannung 14011.66 mV
    Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
    Leerlaufreglermoment 87.77 Nm
    Korrekturmenge zu niedrig
    Testbedingungen erfuellt
    Fehler bisher nicht aufgetreten
    Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehlercode: 4B 11 02 02 00 00 01 28 4C 17 1B 55 2A 17 34 67
    00 56 00 58
    ================================================== =======

    Common rail paine ei ole uskottava=> Paine ei nouse tarpeeksi suureksi

    Maximi common rail paine nyt noin 1250 bar.

    Tein suuttimille ohivuototestin => noim 15ml / 2min kaikille suuttimille.

    Se mitä ihmettelen on "ilmakuplat" polttoaineen joukossa ohivuotoputkista?
    Kaikista putkista tulee miltei nauhana pientä kuplaa.

    Kuvassa näkyy kuplaa letkussa, kun tarkaan katsoo

    Tankki on puolillaan.

    Polttoainetta ei vuoda ulospäin mistään.

    Onko tämä se tyypillinen tankin siirtopumpun vika vai jotain muuta?
    Attached Files
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Kokeile laittaa tankki täyteen tai melkein täyteen (mieluunmin ei ihan täyteen jos joutuu pumpun vaihtaan), voi olla se tankkipumppu. Silloin toimii yli puolenvälin olevalla polttoainemäärällä.
    Voi tarkistaa myös mittariston salavalikosta http://munkotisivut.net/bmw/obc/ valikko 6.0. Vasen puoli pitäisi tyhjentyä ensin.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Siirtopaineet? Pitäisi olla yli 3.0bar. Määränsäädin, rail-paineanturi (liitin kiukuttelee), polttoainesuodatin, jne, käy nuo ekana läpi, ns perusjuttuja.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Siirtopumppu siis kuskin kohdalla pohjassa suojapellin alla. Viittaisi kovasti ettei kone saa soppaa riittävästi täyskiihdytyksessä. Ensin ehkä siirtopumppu epäilyn alle ja sitten vasta tankin pumppu.

        Itsellä ei ainakaan INPAssa näy siirtopaine E46 + M57N kombinaatiolla, entäs muilla? Osaluetteloa kun on käynyt läpi niin ei tuolla polttoainelinjastossa ole siirtopaineen anturia, jollei itse siirtopumpussa tai korkeapainepumpussa ole sellaista.

        Comment

        • Tuning99
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 13
          • Oulu

          #5
          Polttoaineen rail-paine on noin 6bar ennen käynnistystä, joten sähköinen pumppu toimii periaateessa. Tietysti jos kapasiteetti ei enää riitä?

          Voisi tietysti korvata tuon polttoaineen lämpötila-anturin mekaanisella painemittarilla.

          Onko tietoa ovatko (ilma)kuplat normaaleja ruiskusuuttimen ohivuotomittauksessa?

          Mittausletkut ei vuoda ja mittaus tehty kahteen kertaan.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by Tuning99 View Post
            Polttoaineen rail-paine on noin 6bar ennen käynnistystä, joten sähköinen pumppu toimii periaateessa. Tietysti jos kapasiteetti ei enää riitä?

            Voisi tietysti korvata tuon polttoaineen lämpötila-anturin mekaanisella painemittarilla.

            Onko tietoa ovatko (ilma)kuplat normaaleja ruiskusuuttimen ohivuotomittauksessa?

            Mittausletkut ei vuoda ja mittaus tehty kahteen kertaan.
            Rail-paine on eri kuin siirtopaine, välissä on kp-pumppu ja määränsäädin, joten tuota painetta ei voi käyttää siirtopaineen mittarina (siirtopumppu ei pysty tuohon paineeseen). Kokeile ajaa rail-paineanturin liitin irrotettuna. Kokeile myös sama maffille.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Siirtopumppu kaputt...

              Comment

              • Tuning99
                Newbiemmer
                • Apr 2014
                • 13
                • Oulu

                #8
                Testasin polttoaineen siirtopaineen mekaanisella mittarilla pa-lämpötila-anturin paikalta.

                Paine laskee 4 baarista 3.5 baariin kiihdytyksen aikana. Tämän varmaankin tulisi riittää korkeapainepumpulle?

                Mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi ja miten?

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Originally posted by Tuning99 View Post
                  Testasin polttoaineen siirtopaineen mekaanisella mittarilla pa-lämpötila-anturin paikalta.

                  Paine laskee 4 baarista 3.5 baariin kiihdytyksen aikana. Tämän varmaankin tulisi riittää korkeapainepumpulle?

                  Mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi ja miten?
                  Menikö tuolloin kiihdytyksen aikana vikatilaan? Jos meni ja paineet olivat nuo niin siirtopumppu on kunnossa. Eteenpäin linjastossa, pa-suodatin?
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Tuning99
                    Newbiemmer
                    • Apr 2014
                    • 13
                    • Oulu

                    #10
                    Vikatila aina kiihdytyksessä. Siirtopaineet tasaisesti 3.5-4.2bar

                    Huomasin, että ruiskusuuttimien rungon yläosat olivat hieman kosteat polttoaineesta => Irroitin suuttimet.

                    Toiset ruiskusuuttimet ovat kosteampia poltoaineesta kuin toiset, mutta on mahdoton sanoa mistä suuttimesta vuoto on tullut.

                    Onko Pohjois-Suomessa edullista liikettä missä testauttaa (uudelleen) / korjauttaa vialliset suuttimet vai tilata suoraan Saksasta kunnostetut?

                    Suuttimet kävivät alunperin Belgiassa testissä, mutta hieman voi kyllä syystä epäillä onko testi tehty oikein.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Ettei paluuvuotoputken liittimet vaan vuoda suuttimien sijaan? Mitäs korjausarvot näyttää?

                      Comment

                      • Tuning99
                        Newbiemmer
                        • Apr 2014
                        • 13
                        • Oulu

                        #12
                        Vika korjattu

                        Vika löytyi.

                        Muutaman suuttimen korkeapaineputki ei ollut kiristetty tarpeeksi tiukalle. Pitää vääntää ihan tosissaan(?)

                        Samoin common rail paineanturi ja paineensäädin oli jätetty kiritämättä riittävän kireälle.

                        Kun paineet olivat alle 1000 bar:ia ei vuotoa esiintynyt.

                        Nyt paineet nousevat helposti 1610 bar:iin kiihdytyksessä ja vikatilaa ei enää tule!

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Tarkistit varmaan kiristysmomentit täältä: KLIK.

                          Comment

                          • Kuppila
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 47

                            #14
                            Lainataan vanhaa topikkia kun samanlaista oiretta. Potilaana 320D vm.02



                            4560 4560 (3002) Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt
                            P3002 Kraftstoffeinspritzdruck mengengeregelt - Druck zu niedrig
                            Error counter: 6 Logistic counter: 40
                            1. Umweltsatz Mileage 460570 km

                            mittlere Motordrehzahl 1985.93 rpm Kühlmitteltemperatur 58.16 deg C
                            maximaler Raildruck der letzten 10ms 716.82 bar
                            Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 57.11 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 1014.56 mg/Hub Ladedruckwert 1801.84 hPa
                            linearisierter APP1 100.00 %
                            Raildruck-sollwert 1323.36 bar Fahrzeuggeschwindigkeit 53.30 km/h

                            Ausgangstastverhältnis 29.15 %
                            2. Umweltsatz Mileage 460580 km

                            mittlere Motordrehzahl 2151.43 rpm Kühlmitteltemperatur 83.25 deg C

                            maximaler Raildruck der letzten 10ms 693.19 bar
                            Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 37.81 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 920.03 mg/Hub Ladedruckwert 1900.30 hPa

                            linearisierter APP1 50.39 %

                            Raildruck-sollwert 976.76 bar Fahrzeuggeschwindigkeit 57.24 km/h Ausgangstastverhältnis 30.72 %
                            Signal oder Wert oberhalb Schwelle Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
                            Error code: 45 60 21 06 30 02 06 28 B3 E9 48 6C 5B 91 A1 B7 7F A8 36 25 B3 EA 4E 85 58 60 92 C1 40 7C 3A 27-------------------------------------------------------------


                            4570 4570 Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt
                            Error counter: 1 Logistic counter: 39
                            Mileage 460570 km

                            mittlere Motordrehzahl 2703.08 rpm Kühlmitteltemperatur 63.17 deg C
                            maximaler Raildruck der letzten 10ms 732.57 bar
                            Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 49.62 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 1310.73 mg/Hub Ladedruckwert 2510.76 hPa

                            linearisierter APP1 100.00 % Raildruck-sollwert 1205.20 bar Fahrzeuggeschwindigkeit 44.41 km/h Ausgangstastverhältnis 26.78 %
                            Signal oder Wert oberhalb Schwelle Testbedingungen erfuellt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
                            Error code: 45 70 01 02 00 00 01 27 B3 E9 62 71 5D 7E D0 FF 7F 99 2D 22


                            4600 4600 (3005) Raildruck-Plausibilitaet druckgeregelt
                            Error counter: 1 Logistic counter: 40
                            Mileage 460570 km

                            mittlere Motordrehzahl 3282.31 rpm Kühlmitteltemperatur 91.28 deg C

                            maximaler Raildruck der letzten 10ms 764.08 bar

                            Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 37.81 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 1083.87 mg/Hub Ladedruckwert 2274.45 hPa

                            linearisierter APP1 59.05 %

                            Raildruck-sollwert 1213.08 bar Fahrzeuggeschwindigkeit 87.84 km/h Ausgangstastverhältnis 62.23 %
                            Signal oder Wert oberhalb Schwelle Testbedingungen erfuellt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase

                            Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
                            Error code: 46 00 01 02



                            Toimivasta autosta kokeiltu vaihtaa Määränsäädin, rail paineensäädin ja rail paineanturi mikään ei auttanu.
                            Seuraavana vaihtoon lähti korkeapainepumppu.
                            Siirtopaineet mekaanisella mittarilla tarkistettuna 5 bar. Suuttimien paluuvuodot tarkistettu ja on ok.
                            Edit: Vika löytyi suuttimesta. Yks suuuin vuoti paluupuolelle kovemmilla paineilla.
                            Last edited by Kuppila; 01-09-2018, 19:21.
                            Seuraa projektipäivityksiä Facebookissa

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎