Yläkerta rallattaa dieselin tavoin, mutta ei koko ajan. Enimmäkseen kaasuttaessa, mutta toisinaan häviää kokonaan. Liikkeellelähtö (kaasu ei vastaa) on välillä vaivalloista ja kiihdytyksessä arpoo lähtiskö vaiko ei.. Tämäkin välillä kun kuun asento on delta x vastaan y kolmanteen. Kylmänä kone ravistaa hienoisesti ja tasaantuu lämmetessään.
Imuvuotoja voi olla, huohotin voi olla, - yläkerta katsottu läpi 10tkm takaperin ja todettu että pahempia kulumia tai löystymiä ei ole. Vanoksen (alempi) tiivisteet vaihdettu koska vuoto. Kone ajettu 180t mutta nokat, ketju ja valvetronic hilppeet ei ole alkuperäisiä. Huoltokirjassa vain laakkosen tekemät huollot koska auto ollut kunnon kiertopalkinto.
Noh, tänään sitten vaihdoin öljyt ja ylemmän vanoksen tiivisteet ja alkoi reipas humppaaminen. Lähti hyvin käyntiin, pröpröpröpröp ja kuoli. Kierroksia kokeilin varovasti ja nihkeästi nousi mutta kävi hyvin. Kännykkämallisella OBD laitteella
P0015 - Nokka-akselin B asento lohko 1. Ajoitus liian aikainen
Totesin että jos jako hyppää niin pitäisi olla myöhässä.. Annoin käydä kaasulla jonkin aikaa ja alkoi rallattamaan ja naks - vika hävisi. Ajoin kotiin ja toimi niinkuin ennen huoltoa.
Kysymys kuuluu (ja joo vien ASAP INPAlla luettavaks) voiko kyseinen vanos venttiili olla hiukan jumissa joka eskaloitui nyt kun oli päässyt kuivaksi?
Jostain luin että IMM:än irroittaminen laittaisi vanoksen perusasetuksille jolla voisi kokeilla esiintyykö rallatusta ja kiihtyvyyden arpomista. Haluaisin ennen irroitusta varmistaa että meneekö motti limp-modelle? Jos menee niin millä nollaantuu.
Kiitos ja anteeksi
Imuvuotoja voi olla, huohotin voi olla, - yläkerta katsottu läpi 10tkm takaperin ja todettu että pahempia kulumia tai löystymiä ei ole. Vanoksen (alempi) tiivisteet vaihdettu koska vuoto. Kone ajettu 180t mutta nokat, ketju ja valvetronic hilppeet ei ole alkuperäisiä. Huoltokirjassa vain laakkosen tekemät huollot koska auto ollut kunnon kiertopalkinto.
Noh, tänään sitten vaihdoin öljyt ja ylemmän vanoksen tiivisteet ja alkoi reipas humppaaminen. Lähti hyvin käyntiin, pröpröpröpröp ja kuoli. Kierroksia kokeilin varovasti ja nihkeästi nousi mutta kävi hyvin. Kännykkämallisella OBD laitteella
P0015 - Nokka-akselin B asento lohko 1. Ajoitus liian aikainen
Totesin että jos jako hyppää niin pitäisi olla myöhässä.. Annoin käydä kaasulla jonkin aikaa ja alkoi rallattamaan ja naks - vika hävisi. Ajoin kotiin ja toimi niinkuin ennen huoltoa.
Kysymys kuuluu (ja joo vien ASAP INPAlla luettavaks) voiko kyseinen vanos venttiili olla hiukan jumissa joka eskaloitui nyt kun oli päässyt kuivaksi?
Jostain luin että IMM:än irroittaminen laittaisi vanoksen perusasetuksille jolla voisi kokeilla esiintyykö rallatusta ja kiihtyvyyden arpomista. Haluaisin ennen irroitusta varmistaa että meneekö motti limp-modelle? Jos menee niin millä nollaantuu.
Kiitos ja anteeksi
Comment