BMW 320D, E46, vm.1998
Katsuksessa kävin juu ja kaikki muut oli AIVAN loistavasti nääs juu, mutta päästöt perkuleet oli aivan metässä. Viime vuonna katsastuksessa 0,6 ja nyt 4,6! Kävin siinä sitten heittää suutuspäissäni 50 km lenkin ja mittarille takas 3,6-4-2!!!
Viimeisen, onnistuneen katsastuksen jälkeen on ainoana mainittavana erona:
- MAF vaihto uuteen (BOSCH) + tietskarin päivitys (Kun MAF vaihto ei kokonaan korjannut vikaa)
- lastutus (Upsolute 136 -> 167hv / 280 -> 350nm) joka ei valmistajan mukaan nosta päästöarvoja
- EGR venttiilin tukkiminen (Toiminnon pitäisi pienentää ko. arvoja, vai kuinka)
Eli kiva oisi ajella kesällä, joten apua kaivataan... pleass!!! Oisko apuna vanha EGR takaisin? KAT rikki? Onks tässä kiisselissä tota lamba jutskaa?
Jos sitä joutuu vielä ennen kuukauden sisään vaihtaan autoa niin silloin taitaa katsastus tulla liii-ii-an kalliiksi!
T:TINTTI
Katsuksessa kävin juu ja kaikki muut oli AIVAN loistavasti nääs juu, mutta päästöt perkuleet oli aivan metässä. Viime vuonna katsastuksessa 0,6 ja nyt 4,6! Kävin siinä sitten heittää suutuspäissäni 50 km lenkin ja mittarille takas 3,6-4-2!!!
Viimeisen, onnistuneen katsastuksen jälkeen on ainoana mainittavana erona:
- MAF vaihto uuteen (BOSCH) + tietskarin päivitys (Kun MAF vaihto ei kokonaan korjannut vikaa)
- lastutus (Upsolute 136 -> 167hv / 280 -> 350nm) joka ei valmistajan mukaan nosta päästöarvoja
- EGR venttiilin tukkiminen (Toiminnon pitäisi pienentää ko. arvoja, vai kuinka)
Eli kiva oisi ajella kesällä, joten apua kaivataan... pleass!!! Oisko apuna vanha EGR takaisin? KAT rikki? Onks tässä kiisselissä tota lamba jutskaa?
Jos sitä joutuu vielä ennen kuukauden sisään vaihtaan autoa niin silloin taitaa katsastus tulla liii-ii-an kalliiksi!
T:TINTTI
Comment