Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320 korkeussäädettävä alusta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _cal_
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 16

    e46 320 korkeussäädettävä alusta?

    eli olin miettiny etupäähän korkeus säädettäviä tolppia tai ehkä koko auton alle, mutta mitkä on hyvät ilman että ajomukavuus häviää?
  • energon
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 12
    • Suomen tuulinen kaupunki

    #2
    Riippunee siitä mitä tarkoittaa ajomukavuudella. Kyyti ei ehkä ole niin pehmeää kuin aikaisemmin, mutta et tarvitse tikkaita kiivetäksesi autoon.
    No pain - no gain; karkeasti mitä enemmän tiputtaa, sen kovemmaksi muuttuu.

    Itsellä on parista eri autosta tullut kalliimmista tolpista öljyt pihalle. Vaihdoin molemmilla kerroilla tilalle TA-Technixin (n.200e/sarja) coiloverit ja hyvin on pärjätty. En ehkä tiedä paremmasta mutta ajokorkeuteen nähden kyyti on suht mukavaa. Jos ei tarvitse radalla urheilla ja pelkkä korkeussäätö riittää niin suosittelen.

    Siinä meikän kaks senttiä, saatte haukkua vapaasti
    E60 530D Sedan -05

    Comment

    • mixoo
      BTCF Member
      • Mar 2012
      • 579
      • Tuusula

      #3
      Itselläkin ollu vuoden verran tuo TA-Technix alusta ja takana konin sport iskarit. Loistava hintalaatusuhde! Nuo takaiskarit vaihdoin koska eivät kestäneet talvea. Perästä ehkä hieman liian löysä

      Nyt:
      - E91 330D M-Sport
      - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

      Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

      Comment

      • pomo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2013
        • 429
        • Oulu

        #4
        Kuulemma jäykkiä nuo säädettävät? Matilliseen madallukseen mukavuuksin suosittelivat koni street kittiä? Hintaa 480-700, riippuen mistä ostaa! Tuon konin oisin laittanut, mutta tuli muuta menoa auton suhteen, joten jäänee tältä kesältä...
        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

        E46 320 Cab

        Comment

        • Järppä
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1108
          • Stadi, ladon takana.

          #5
          Originally posted by pomo View Post
          Kuulemma jäykkiä nuo säädettävät? Matilliseen madallukseen mukavuuksin suosittelivat koni street kittiä?
          Niet ainakaan TA-Technix, sopivahkoksi voisi sanoa. Jäykempi se on kuin alkuperäinen M-sport ja saa säädettävälläkin madalluksen maltilliseksi. BC varmasti jäykempi.
          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
          Top Gear review

          Comment

          • Enliz
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 1503
            • Espoo

            #6
            AP Coilit ostaisin jos nyt päivittäisin alustan. Ei mielestäni paha 549€
            Paskaa ei kannata laittaa, vaikka kuinka halvalla saisit, kaduttaa kun joutuu vaihtamaan parempaa tilalle
            now: Mercedes Benz 350e AMG
            ex: f30 320i M-Sport
            ex: e46 320i M-Sport II
            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
            ex: e36 316i Compact
            ex: e39 530i M-Sport
            ex: e46 320Cd M-Sport II

            Comment

            • pomo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2013
              • 429
              • Oulu

              #7
              Eikö tuo ta oo aika halpa? Saako tuolla ta technicsillä oikeasti madallettua vain 20-30mm?
              Last edited by pomo; 16-06-2014, 22:21.
              --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

              E46 320 Cab

              Comment

              • energon
                Newbiemmer
                • May 2013
                • 12
                • Suomen tuulinen kaupunki

                #8
                Originally posted by pomo View Post
                Eikö tuo ta oo aika halpa? Saako tuolla ta technicsillä oikeasti madallettua vain 20-30mm?
                E46 Touringiin taisin maksaa jotain 200-250 euron väliltä. Ja mitä madallukseen tulee niin taitavat ainakin ilmoittaa 70mm asti, jos en ihan väärin muista.

                Mitä madallukseen tulee niin itsellä on kyllä pudonnut riittävästi ja vielä on jäänyt varaa.
                E60 530D Sedan -05

                Comment

                • pomo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2013
                  • 429
                  • Oulu

                  #9
                  Tarkoitin siis, että ajatus ois madaltaa vain vähän, lähinnä asennonkorjaus. Eli kuinka vähän tuolla pystyy madaltamaan? Tarkoitus ois laskea vain tuo 30-20 tai vaikka 20-10 jos mahdollista! Ei ois keula pystyssä ja iskaritkin on jo huonohkot joten sama laittaa kaikki kun alkaa laittamaan. Eihän tuolla hintaa saa edes tavallisia iskareita!?
                  --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                  E46 320 Cab

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Kw variante 1 alustalla ainakin kyyti paljon mukavempaa kun orggis m-sportilla. Ei Ole yhtä pintakova.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • Järppä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1108
                      • Stadi, ladon takana.

                      #11
                      Originally posted by pomo View Post
                      Tarkoitin siis, että ajatus ois madaltaa vain vähän, lähinnä asennonkorjaus. Eli kuinka vähän tuolla pystyy madaltamaan? Tarkoitus ois laskea vain tuo 30-20 tai vaikka 20-10 jos mahdollista! Ei ois keula pystyssä ja iskaritkin on jo huonohkot joten sama laittaa kaikki kun alkaa laittamaan. Eihän tuolla hintaa saa edes tavallisia iskareita!?
                      TA technix: Säätöalue 20 - 70mm

                      Kyllä alustan ostossa kannattaa ensin miettiä mihin käyttöön se tulee, mitä siltä vaatii ja sen perusteella tehdä valintoja mitä alustoja alkaa tutkimaan tarkemmin ennen kuin ostaa.

                      Radikaali esimerkki ajat timeattack luokkaa ja ostat sitä varten TA:n alustan = Fail
                      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                      Top Gear review

                      Comment

                      • pomo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2013
                        • 429
                        • Oulu

                        #12
                        Joo, minä ajan cruisailua cabriolla, joten selvittellyjen jälkeen ta jää ostamatta ja katellaan josko löytys ens kesälle käytetty m-sport tai koni streetkit!
                        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                        E46 320 Cab

                        Comment

                        • miro1991
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 43
                          • Lahti

                          #13
                          Ta-Technixin säädettävä tarkoitus laittaa..

                          Tarvitseeko e46 Touringiin spacerit eteen, että mahtuu pyörimään pyörät kunnolla? Vanteet 17" et47 renkaat 225/45
                          nykyset vanteet oli myös mulla e36 ja siihen tarvitsi spacerit.. :think
                          Last edited by miro1991; 18-06-2014, 16:07.
                          Nykyää:
                          BMW e46 318i touring -00
                          Eukolla:
                          BMW e30 318i 2d -88

                          Vanhoi:
                          BMW e36 325i coupé -93
                          BMW e36 316i coupé -94
                          Mitsubishi EVO IV GSR -96

                          Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by pomo View Post
                            Joo, minä ajan cruisailua cabriolla, joten selvittellyjen jälkeen ta jää ostamatta ja katellaan josko löytys ens kesälle käytetty m-sport tai koni streetkit!
                            Tsekkaa autosi varusteet. Mun ymmärtääkseni kaikissa e46 coupeissa (??) on sport alusta jo vakiona.

                            Löytyykö koodi S226A auton varusteista? Cabriota jos haluaa matalammaksi kannattaa varmaan hankkia jotkut progressiiviset koni, bilstein tai h&r jouset mitkä madaltaa sport alustaa. Ei ole mitään järkeä laittaa cabrioon coilover alustaa koska kori on kuitenkin löysä eikä auto oikein muutenkaan sovi ratarassailuun missä coiloverit on parhaimmillaan. Cabrio on myös painavampi kuin coupe, jousissakin lienee eroja mikä kannattaa huomioida valinnoissa.

                            Hondassa oon kyllä huomannut että h&r jouset vain madaltuu madaltumistaan vuosien saatossa. Eli pitkä miinus. Toimineeko Bemarissa paremmin (???)
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • energon
                              Newbiemmer
                              • May 2013
                              • 12
                              • Suomen tuulinen kaupunki

                              #15
                              Originally posted by miro1991 View Post
                              Ta-Technixin säädettävä tarkoitus laittaa..

                              Tarvitseeko e46 Touringiin spacerit eteen, että mahtuu pyörimään pyörät kunnolla? Vanteet 17" et47 renkaat 225/45
                              nykyset vanteet oli myös mulla e36 ja siihen tarvitsi spacerit.. :think
                              Epäilen että mun talvivanteet on ET:ltään tota luokkaa ja kumitkin saman kokoset ja ne ainakin pyöri ilman ongelmia. Aika sisäänhän ne jää mutta se on makuasia.
                              E60 530D Sedan -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎