Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d facelift kone jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sfisu
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 6
    • Virrat

    e46 320d facelift kone jumissa

    Nyt tarvittas joku joka on kokenu saman ongelma/tietää mikä vois olla vikana. Auto on vuosimallia 2002 ja ajettu 300tkm.

    Muutama viikko sitte kytkin alko pitämään pientä nakutusta ja naputti polkimeen ja 200km sen jälkeen kuulu rysäys, poljin meni jäykäksi ja piti sitä hirveetä rytinää. Vapaalle meni ku vähä liikutteli autoo eteenpäi ja lähti iha normaalisti käyntii mutta piti sen äänen. Ennen sit rysäystä ei ollu mitään muuta ongelmaa kun se naputus eli tehot oli tallella eikä kytkin luistanu. Omasta mielestä oli ihan selvä homma että painelaakeri hajonnu ja se käpälä mikä painelee asetelmaa otti siihen itse asetelmaan ja piti sen takia sen rytinän. Vein auton huolto liikkesee ja kerroin saman ja sielä oltiin kans täysin sitä mieltä että painelaakeri pettäny. Noh, sieltä sitten soitettii että ottivat kytkimen auki mutta kytkimessä ei sinällään ollut mitään vikaa että se oli vaan jostain syystä jumissa. Sinne pistettiin uus koko kytkin paketti ja sen jälkee rupes poljin liikkumaa normaalisti mutta ku yritti startata nii startti vaa naksahti eikä pyöriny. Sitten se purettiin taas ja katottiin onko startti kunnolla paikallaa mutta kaikki oli niinku pitääki mutta kone ei pyöriny. Koittivat ilman laatikkoo pyörittää konetta mutta ei liiku mihinkää. laatikko pelaa hyvin ja kytkinkin on nyt ainakin kunnossa mutta ei vaan kone liikahda. Jakopuolelle ei oo koskettukaa että ei oo sieltäkää jumissa. Itelle ei tuu enää oikee mitää mielee... Ainut mikä mielessä kävi että jos kampi on kokonaan poikki ja se on pitäny sen äänen ja päässy pitkittäis suunnassa liikkumaa että ois vetäny sen asetelman jumii mutta se kuitenki lähti nii hyvin käyntii ennen ku huoltoo vei. Ei osannu huoltomieskää sanoo oikeen mitää muutaku että koko hoito auki ja kattoo joka paikka. En oo ikinä kuullukkaa että kellää muulla ois käyny näin.

    Viisaammat auttakaa!
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1821
    • N/A

    #2
    Siis sen rysähdyksen jälkeen lähti vielä käyntiin mutta piti jotain rytinää? Mutta kytkinremontin jälkeen kone olikin jumissa?

    Vähän vaikeahan tuosta on arvailla avaamatta ... mutta jos todellakin on kampiakselinpäästä todettu ilman laatikkoa että kone on jumissa niin jotainhan siellä on pahasti vialla. Mutta olisi kyllä aikamoinen ihme, jos kampiakseli olisi pitkittäin siirtynyt :think
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      #3
      Mulle kävi tampereen motarilla viime talvena niin että autosta tuli valkoset savut ja ajoin pientareelle venttaamaan hinausautoa. Hinattii hämeenlinnan autokeskukseen, pari päivää ne tutki siellä ja sano että moottori paskana. Ei kuulemma kone pyöriny kampiakselin päästä startilla tai käsin pyörittämällä.

      Sitten alkoi tappelu autoliikkeen kanssa ja lopulta vietiin myyjäliikkeen piikkiin auto korjaamolle. Siellä taas sanottiin että turbo rikki ja se vaihdettiin ja auto alkoi toimia. Eli ei tosiaan ollu mikään moottori rikki, ei tainnu olla tarpeeks voimaa HML autokeskuksen jampoilla.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • sfisu
        Newbiemmer
        • Jun 2014
        • 6
        • Virrat

        #4
        Originally posted by bmw323it View Post
        Siis sen rysähdyksen jälkeen lähti vielä käyntiin mutta piti jotain rytinää? Mutta kytkinremontin jälkeen kone olikin jumissa?

        Vähän vaikeahan tuosta on arvailla avaamatta ... mutta jos todellakin on kampiakselinpäästä todettu ilman laatikkoa että kone on jumissa niin jotainhan siellä on pahasti vialla. Mutta olisi kyllä aikamoinen ihme, jos kampiakseli olisi pitkittäin siirtynyt :think

        Käyntii lähti hyvi mutta piti juuri sitä kovaa rytinää. Startti liikkuu normaalisti ja solenoidi naksahtaa eli ei oo sieläkää vika. Voiko vauhtipyörä jumittaa koneen jos se jollai aivan oudolla tavalla on rikki ja kytkimen purkamisen jälkeen mennyt lopullisesti jumiin?

        Comment

        • sfisu
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 6
          • Virrat

          #5
          Originally posted by janne30 View Post
          Mulle kävi tampereen motarilla viime talvena niin että autosta tuli valkoset savut ja ajoin pientareelle venttaamaan hinausautoa. Hinattii hämeenlinnan autokeskukseen, pari päivää ne tutki siellä ja sano että moottori paskana. Ei kuulemma kone pyöriny kampiakselin päästä startilla tai käsin pyörittämällä.

          Sitten alkoi tappelu autoliikkeen kanssa ja lopulta vietiin myyjäliikkeen piikkiin auto korjaamolle. Siellä taas sanottiin että turbo rikki ja se vaihdettiin ja auto alkoi toimia. Eli ei tosiaan ollu mikään moottori rikki, ei tainnu olla tarpeeks voimaa HML autokeskuksen jampoilla.
          Kaikki on mahdollista mutta turbo uusittu 20tkm sitten ja sielä on uusi alkuperäinen paikallaa etten usko että siinä on vika..

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            #6
            Eipä se turbon hajoaminen mitenkään tohon moottorin pyörittämiseen liity. Meinasin vaan että onkohan siellä samanlaiset kampiakselin pyörittäjät kun hämeenlinnan autokeskuksella.

            Auto seisoi puol vuotta parkkipaikalla niiden väärän diagnoosin takia
            Tais olla joku mikkihiiri vääntämässä...
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • sfisu
              Newbiemmer
              • Jun 2014
              • 6
              • Virrat

              #7
              Mutta kyllähän startin ois pitäny jaksaa pyöriä. Kokeilin itekki pyörittää vähä vajaa metrin kangella eikä missää nelipyttysessä oo vakiona niin paljo puristuksia ettei sitä sais sillä pyörimää :o
              Luulis että ainaki toi kone pyöris jo tollai :think

              Comment

              • elreino
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 90
                • s-joki

                #8
                suuri vaara että kampura on poikki
                oireena juurikin kykin polkimen tutina

                Comment

                • Gustaff
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 132

                  #9
                  Ja kannattaa nyt vielä se apulaitehihna ottaa pois ja varmistua ettei siellä puolella ole jotain jumissa. Eipä tietysti liity mihinkään kytkimen tutinoihin mutta kumminkin.

                  Comment

                  • lappis65
                    Newbiemmer
                    • Dec 2011
                    • 2
                    • virrat

                    #10
                    Joko vika löytyi

                    Comment

                    • sfisu
                      Newbiemmer
                      • Jun 2014
                      • 6
                      • Virrat

                      #11
                      Vika löytyi. Kampi sen verran kiero että jumitti koneen mutta ei kuitenkaa ollu silmällä huomattavissa. Lohko kans vähä vääntyny nii onko halvempaa koittaa korjata tota konetta vai ostaa vaan käytetty kone ja vaihtaa? :think

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by sfisu View Post
                        Vika löytyi. Kampi sen verran kiero että jumitti koneen mutta ei kuitenkaa ollu silmällä huomattavissa. Lohko kans vähä vääntyny nii onko halvempaa koittaa korjata tota konetta vai ostaa vaan käytetty kone ja vaihtaa? :think
                        No eihän siihen tarvii vaihtaa "kuin" alakerta

                        Jos työkalut pysyy kädessä, saa alakerran halvalla ja on aikaa seisottaa autoa niin mikäettei sitä korjaakkin. Voi olla että tällätapaa pääsee halvemmalla mutta itte kyllä katsoisin kokonaisia koneita.. :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Mäki
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 370
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          No eihän siihen tarvii vaihtaa "kuin" alakerta

                          Jos työkalut pysyy kädessä, saa alakerran halvalla ja on aikaa seisottaa autoa niin mikäettei sitä korjaakkin. Voi olla että tällätapaa pääsee halvemmalla mutta itte kyllä katsoisin kokonaisia koneita.. :think
                          Joo, ja jos omalle ajalle laskee tuntihinta niin kyllä tuo vaihtokone kannattaa ostaa. Ruotsista on saannut edullisestin
                          Harley Davidson Sportster 1200
                          Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                          Comment

                          • sfisu
                            Newbiemmer
                            • Jun 2014
                            • 6
                            • Virrat

                            #14
                            Jonkun aikaa yrittäny suomesta ettiä konetta mutta suomen maalla näyttää vähä huonosti olevan. Jos kellään on jotain linkkiä joka vois auttaa nii linkkailkaa tähän
                            Last edited by sfisu; 16-07-2014, 19:58.

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2198
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by sfisu View Post
                              Jonkun aikaa yrittäny suomesta ettiä konetta mutta suomen maalla näyttää vähä huonosti olevan. Jos kellään on jotain linkkiä joka vois auttaa nii linkkailkaa tähän
                              Miksei saksasta? Saattaa saada paljonki halvemmalla ja valikoima parempi
                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎