Nyt tarvittas joku joka on kokenu saman ongelma/tietää mikä vois olla vikana. Auto on vuosimallia 2002 ja ajettu 300tkm.
Muutama viikko sitte kytkin alko pitämään pientä nakutusta ja naputti polkimeen ja 200km sen jälkeen kuulu rysäys, poljin meni jäykäksi ja piti sitä hirveetä rytinää. Vapaalle meni ku vähä liikutteli autoo eteenpäi ja lähti iha normaalisti käyntii mutta piti sen äänen. Ennen sit rysäystä ei ollu mitään muuta ongelmaa kun se naputus eli tehot oli tallella eikä kytkin luistanu. Omasta mielestä oli ihan selvä homma että painelaakeri hajonnu ja se käpälä mikä painelee asetelmaa otti siihen itse asetelmaan ja piti sen takia sen rytinän. Vein auton huolto liikkesee ja kerroin saman ja sielä oltiin kans täysin sitä mieltä että painelaakeri pettäny. Noh, sieltä sitten soitettii että ottivat kytkimen auki mutta kytkimessä ei sinällään ollut mitään vikaa että se oli vaan jostain syystä jumissa. Sinne pistettiin uus koko kytkin paketti ja sen jälkee rupes poljin liikkumaa normaalisti mutta ku yritti startata nii startti vaa naksahti eikä pyöriny. Sitten se purettiin taas ja katottiin onko startti kunnolla paikallaa mutta kaikki oli niinku pitääki mutta kone ei pyöriny. Koittivat ilman laatikkoo pyörittää konetta mutta ei liiku mihinkää. laatikko pelaa hyvin ja kytkinkin on nyt ainakin kunnossa mutta ei vaan kone liikahda. Jakopuolelle ei oo koskettukaa että ei oo sieltäkää jumissa. Itelle ei tuu enää oikee mitää mielee... Ainut mikä mielessä kävi että jos kampi on kokonaan poikki ja se on pitäny sen äänen ja päässy pitkittäis suunnassa liikkumaa että ois vetäny sen asetelman jumii mutta se kuitenki lähti nii hyvin käyntii ennen ku huoltoo vei. Ei osannu huoltomieskää sanoo oikeen mitää muutaku että koko hoito auki ja kattoo joka paikka. En oo ikinä kuullukkaa että kellää muulla ois käyny näin.
Viisaammat auttakaa!
Muutama viikko sitte kytkin alko pitämään pientä nakutusta ja naputti polkimeen ja 200km sen jälkeen kuulu rysäys, poljin meni jäykäksi ja piti sitä hirveetä rytinää. Vapaalle meni ku vähä liikutteli autoo eteenpäi ja lähti iha normaalisti käyntii mutta piti sen äänen. Ennen sit rysäystä ei ollu mitään muuta ongelmaa kun se naputus eli tehot oli tallella eikä kytkin luistanu. Omasta mielestä oli ihan selvä homma että painelaakeri hajonnu ja se käpälä mikä painelee asetelmaa otti siihen itse asetelmaan ja piti sen takia sen rytinän. Vein auton huolto liikkesee ja kerroin saman ja sielä oltiin kans täysin sitä mieltä että painelaakeri pettäny. Noh, sieltä sitten soitettii että ottivat kytkimen auki mutta kytkimessä ei sinällään ollut mitään vikaa että se oli vaan jostain syystä jumissa. Sinne pistettiin uus koko kytkin paketti ja sen jälkee rupes poljin liikkumaa normaalisti mutta ku yritti startata nii startti vaa naksahti eikä pyöriny. Sitten se purettiin taas ja katottiin onko startti kunnolla paikallaa mutta kaikki oli niinku pitääki mutta kone ei pyöriny. Koittivat ilman laatikkoo pyörittää konetta mutta ei liiku mihinkää. laatikko pelaa hyvin ja kytkinkin on nyt ainakin kunnossa mutta ei vaan kone liikahda. Jakopuolelle ei oo koskettukaa että ei oo sieltäkää jumissa. Itelle ei tuu enää oikee mitää mielee... Ainut mikä mielessä kävi että jos kampi on kokonaan poikki ja se on pitäny sen äänen ja päässy pitkittäis suunnassa liikkumaa että ois vetäny sen asetelman jumii mutta se kuitenki lähti nii hyvin käyntii ennen ku huoltoo vei. Ei osannu huoltomieskää sanoo oikeen mitää muutaku että koko hoito auki ja kattoo joka paikka. En oo ikinä kuullukkaa että kellää muulla ois käyny näin.
Viisaammat auttakaa!
Comment