Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takapuskuri irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Takapuskuri irti

    Takapuskuri kolisee,ja on irti toisesta päästä,ja pitäisi koittaa saada se kiinni.

    Eli,löytyisikö neuvoa/linkkiä/kuvia, E46 touring takapuskurin irroitukseen,eli että näkisi miten se on kiinni.
    Täällä on jossain juttu, ja kuvat siitä kiinnityksestä ,mutta ei tullu otettua talteen,kun ei silloin tarvinu,mutta nyt olisi tarve,enkä tietenkään löydä sitä mistään.
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    #2
    En ole itse takapuskuria irroittanut vielä mutta eiköhän samalla tavalla mene kuin etupuskurikin.

    Kaikki puskuria päistään ja alta kiinni pitävät ruuvit ja muovi naksut irti.
    Numero 7 torx pultit auki (alakautta) ja vedät puskurin pois paikaltaan.
    3
    Kuvassa oleva törmäyspalkki on puskurin sisällä sitä ei tarvitse irroittaa.

    Numero 6 on korissa sivuilla kiinni ja toimii kiskona/tukena/säätönä puskurille. (ei tarvitse irroittaa mutta takaisin laitossa katsottava että menee oikealle paikalleen)

    M-Sportin puskuri kuvassa, ruuvien ja naksujen paikkoja kuvasta ei näe ja samanlainen näyttää normaali puskurikin olevan.
    Last edited by Järppä; 24-06-2014, 18:53.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • KOS56OLAVI
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 316
      • Salo

      #3
      Originally posted by huTsu View Post
      En ole itse takapuskuria irroittanut vielä mutta eiköhän samalla tavalla mene kuin etupuskurikin.

      Kaikki puskuria päistään ja alta kiinni pitävät ruuvit ja muovi naksut irti.
      Numero 7 torx pultit auki (alakautta) ja vedät puskurin pois paikaltaan.
      3
      Kuvassa oleva törmäyspalkki on puskurin sisällä sitä ei tarvitse irroittaa.

      Numero 6 on korissa sivuilla kiinni ja toimii kiskona/tukena/säätönä puskurille. (ei tarvitse irroittaa mutta takaisin laitossa katsottava että menee oikealle paikalleen)

      M-Sportin puskuri kuvassa, ruuvien ja naksujen paikkoja kuvasta ei näe ja samanlainen näyttää normaali puskurikin olevan.


      Toi kuva ei kerro mulle miten se on sieltä päistä kiinni,eli mulla on siiinä melkein sentin rako,mutta en ole viellä purkanu mitään, joten en tajua mistä se on löystyny.

      Pitääkö sisälokari irrottaa että näkee millä se pääty on kiinni,vai missä ne kiinnitys ruuvit on?
      Last edited by KOS56OLAVI; 24-06-2014, 22:18.
      -E46 330 D Touring
      -INPA, NCS EXPERT

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        #4

        M-Sportin puskuri kuvassa, ruuvien ja naksujen paikkoja kuvasta ei näe ja samanlainen näyttää normaali puskurikin olevan.[/QUOTE]

        Originally posted by KOS56OLAVI View Post
        Toi kuva ei kerro mulle miten se on sieltä päistä kiinni,eli mulla on siiinä melkein sentin rako,mutta en ole viellä purkanu mitään, joten en tajua mistä se on löystyny.

        Pitääkö sisälokari irrottaa että näkee millä se pääty on kiinni,vai missä ne kiinnitys ruuvit on?
        Juuri irroitin omasta M-sportista takapuskurin. Puskurihan on päädyistä kiinni kuvassa #10 olevilla kiinnikkeillä.
        Eli rungossa on kierteet ja #10 osat pultilla kiinni pitää päädyt "sisällä"

        Ota sisälokarit pois niin näet, ei ole monella muovimutterilla/klipsillä..
        Luulen että kyseinen osa puuttuu kokonaan jos irvistää
        Last edited by Enliz; 25-06-2014, 00:02.
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #5
          Moi,ja kiitos neuvosta,nyt saan sen huomenna avattua,mutta onko niin että kun se on kolissut viikon verran, niin se koukku olisi lähteny kokonaan pois ja pudonnu,eli pitäisikö olla varalla jotain osia.

          Se on vaan yleensä on niin,että kun purkaa jotain mistä ei ole kokemusta,niin johan sieltä puuttuu joku osa,ja tietenkin varaosakauppa on silloin kiinni, tai sen palan saa viikon päästä.

          Kai
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • KOS56OLAVI
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 316
            • Salo

            #6
            Originally posted by Enliz View Post

            M-Sportin puskuri kuvassa, ruuvien ja naksujen paikkoja kuvasta ei näe ja samanlainen näyttää normaali puskurikin olevan.


            Juuri irroitin omasta M-sportista takapuskurin. Puskurihan on päädyistä kiinni kuvassa #10 olevilla kiinnikkeillä.
            Eli rungossa on kierteet ja #10 osat pultilla kiinni pitää päädyt "sisällä"

            Ota sisälokarit pois niin näet, ei ole monella muovimutterilla/klipsillä..
            Luulen että kyseinen osa puuttuu kokonaan jos irvistää[/QUOTE]



            Irrotin sisälokasuojan,eikä siellä ole mitään sen tapaistakaan jäljellä että olisin tajunnu miten se on ollu kiinni.
            Sellanen hylly tai kiskontapanen muovipalikka oli ylhäältä olevilla muttereilla kiinni,mutta se ilmeisesti ohjaa vaan sen pään paikalleen.

            Kun katon tota kuvaa niin ei siitä ole mitään apua,enkä tota koukkuviritystä tajua ollenkaa,missä se siellä on ollu.

            Nyt kun olen sen nähny ja purkanu, niin otan ensi kerralla poran ja pultteja ja vetelen sen sinne peltiin kiinni niin loppuu kolinat.

            Kuten mulle sanottiin, että se koukku on lähteny lentoon,eli sitä ei ole ollenkaan,niin en tajua kuin tollasta heikkoa tekoa olevia virityksiä edes tekevät.
            Kai
            -E46 330 D Touring
            -INPA, NCS EXPERT

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Suurimmassa osassa autoista ne puskurit ovat pysyneet kuitenkin ihan hyvin kiinni, eli tuskin niissä kiinnityksissä tehtaan jäljiltä mitään vikaa on. Aika vanhoja vessoja nämä E46:t ovat olleet jo pitkän aikaa, eli kai ne kiinnikkeet ajan myötä ovat voineet antaa periksi, milloin mistäkin syystä.


              Comment

              • KOS56OLAVI
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 316
                • Salo

                #8
                Originally posted by Bullitt View Post
                Suurimmassa osassa autoista ne puskurit ovat pysyneet kuitenkin ihan hyvin kiinni, eli tuskin niissä kiinnityksissä tehtaan jäljiltä mitään vikaa on. Aika vanhoja vessoja nämä E46:t ovat olleet jo pitkän aikaa, eli kai ne kiinnikkeet ajan myötä ovat voineet antaa periksi, milloin mistäkin syystä.

                Ei siellä ole jäljellä mitään kiinikettä.
                Sitä tässä ihmettelen kun en tajua mitä sieltä on pois,tollasta koukkua ei ole ollenkaan,enkä näe jälkiä että se olisi ollu siellä.
                molemmat puolet sama juttu.
                Kyllä pitäisi jotain jälkiä olla, jos toi koukku on sieltä revenny tai ruuvin jälkiä tai jotain,mutta ei mitään.
                Last edited by KOS56OLAVI; 26-06-2014, 23:55.
                -E46 330 D Touring
                -INPA, NCS EXPERT

                Comment

                • Järppä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1108
                  • Stadi, ladon takana.

                  #9
                  Löytyikö ruuvit kuitenkin puskurin päistä ylhäältä?
                  Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                  Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                  Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                  If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                  Top Gear review

                  Comment

                  • KOS56OLAVI
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 316
                    • Salo

                    #10
                    Click image for larger version

Name:	sisälokari.jpg
Views:	1
Size:	61.6 KB
ID:	4829863

                    Selvisi tämäkin mysteeri,kun näin varaosa-liikkeen edessä samanlaisen BMW-auton ja sen omistajan,jolta kysyin lupaa katsoa sinne lokarin sisäpuolelle,ja heti siitä näki että multa on se tasku poissa,, joka tässä kuvassa on selvästi havaittava, ja joka pitää sen puskurin pään paikoillaan.
                    Toi kuvan tasku on tärinästä leikkautunut pois niin siististi siitä kantista, etten mä tajunnu siitä puuttuvan palaa.
                    Sen toisen auton omistaja sanoi usean kerran että joku on leikannu sulta sieltä palan pois,johon totesin ettei ole.
                    Tilasin sitten osat, joten ei tarvii ruveta porailee reikiä,joka olisi ollu kyllä halvempaa.
                    Sanoisin että on aika surkeeta laatuauton valmistajalta,kun tollasta tavaraa päästää maailmalle.
                    Sitä en kyllä tajunnu miksi kukaan ei sanonu miten se puskurin pää on kiinnitetty,vai olenko ainoa kenellä on tollanen kiinnitys.
                    Last edited by KOS56OLAVI; 27-06-2014, 20:23.
                    -E46 330 D Touring
                    -INPA, NCS EXPERT

                    Comment

                    • H3nxu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2011
                      • 777
                      • Kerava

                      #11
                      Tossa ylempänähän se jo selitettiin miten se tulee päistä ruuveilla kiinni.

                      Comment

                      • KOS56OLAVI
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 316
                        • Salo

                        #12
                        Ei se tule päistä millään ruuveilla kiinni.
                        Kun katot sitä mun laittamaa kuvaa,siitä kohtaa missä on puskurin pää,niin siinä on muototasku,ei mitään ruuveja,jos tarkoitetaan sisälokarin ruuveja ,niin ne ei todellakaan ole puskurin päissä.
                        Kai
                        -E46 330 D Touring
                        -INPA, NCS EXPERT

                        Comment

                        • H3nxu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2011
                          • 777
                          • Kerava

                          #13
                          Sisälokasuoja on kiinni puskurissa ruuvilla ilman sen irrottusta et saa puskuria irti. Sulla ei todennäköisesti ole niitä kiinnikkeitä, mutta jokaisessa E46:saa ne on.

                          Comment

                          • KOS56OLAVI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 316
                            • Salo

                            #14
                            Se ruuvin paikka on sitten täytyny olla kiinni siinä palassa joka on revenny pois,
                            se varmaan selviää kun saan ensi viikolla molemmat puolet uudet sisälokarit.
                            -E46 330 D Touring
                            -INPA, NCS EXPERT

                            Comment

                            • KOS56OLAVI
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 316
                              • Salo

                              #15
                              Originally posted by Enliz View Post

                              M-Sportin puskuri kuvassa, ruuvien ja naksujen paikkoja kuvasta ei näe ja samanlainen näyttää normaali puskurikin olevan.


                              Juuri irroitin omasta M-sportista takapuskurin. Puskurihan on päädyistä kiinni kuvassa #10 olevilla kiinnikkeillä.
                              Eli rungossa on kierteet ja #10 osat pultilla kiinni pitää päädyt "sisällä"

                              Ota sisälokarit pois niin näet, ei ole monella muovimutterilla/klipsillä..
                              Luulen että kyseinen osa puuttuu kokonaan jos irvistää[/QUOTE]



                              Onko toi osa numero 10 kiinni puskurissa vai auton korissa?
                              -E46 330 D Touring
                              -INPA, NCS EXPERT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎