Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takapuskuri irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enliz
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 1503
    • Espoo

    #16
    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
    Juuri irroitin omasta M-sportista takapuskurin. Puskurihan on päädyistä kiinni kuvassa #10 olevilla kiinnikkeillä.
    Eli rungossa on kierteet ja #10 osat pultilla kiinni pitää päädyt "sisällä"

    Ota sisälokarit pois niin näet, ei ole monella muovimutterilla/klipsillä..
    Luulen että kyseinen osa puuttuu kokonaan jos irvistää



    Onko toi osa numero 10 kiinni puskurissa vai auton korissa?
    Korissa on kierre, johon toi työnnetään ja siihen mutteri. Pitää puskurin päät "sisäänvedettynä"
    Voi olla et sul on koko kierre katkennut? jos joku on sormeillut joskus.. =)




    tässä hyvin kuvattu tilanne: http://forum.e46fanatics.com/showpos...3&postcount=14
    Last edited by Enliz; 28-06-2014, 23:26.
    now: Mercedes Benz 350e AMG
    ex: f30 320i M-Sport
    ex: e46 320i M-Sport II
    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
    ex: e36 316i Compact
    ex: e39 530i M-Sport
    ex: e46 320Cd M-Sport II

    Comment

    • KOS56OLAVI
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 316
      • Salo

      #17
      Kiitos suuresti,nyt sain ne kuvat jotka halusin,eli tajuan miten toi puskuri on ollu kiinni.

      Mä luulen että mulla ei ole niitä ollukaan,se on ollu kiinni pelkän sisälokarin taskun varassa, ja se on sitten revenny,ja sitten alkoi kolina.

      Täytyy mennä tilaamaan noi pellinpalat,niin saan sen koko hoidon nippuun,jos nyt sitten noi koukut menee puskuriin kiinni.

      Kiitos muillekin neuvoista,kyllä mä nyt selviän tästä pulmasta,ja näitähän näyttää riittävän.
      Kai
      PS tää on silleen perseestä, että jos sieltä korista on se pultti revenny pois ,niin ei niillä koukuillakaan tee mitään,ja kun jo tilasin ne sisälokarit,niin nekin tuli turhaan koska ei se puskuri tule pysymään ilman ruuveja.
      Sen puskurin pään voi vetää peltiruuvilla kiinni sinne koriin,kun sitä nyt omilla systeemeillä korjaa.
      Last edited by KOS56OLAVI; 29-06-2014, 19:48.
      -E46 330 D Touring
      -INPA, NCS EXPERT

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        #18
        Originally posted by KOS56OLAVI View Post
        Kiitos suuresti,nyt sain ne kuvat jotka halusin,eli tajuan miten toi puskuri on ollu kiinni.

        Mä luulen että mulla ei ole niitä ollukaan,se on ollu kiinni pelkän sisälokarin taskun varassa, ja se on sitten revenny,ja sitten alkoi kolina.

        Täytyy mennä tilaamaan noi pellinpalat,niin saan sen koko hoidon nippuun,jos nyt sitten noi koukut menee puskuriin kiinni.

        Kiitos muillekin neuvoista,kyllä mä nyt selviän tästä pulmasta,ja näitähän näyttää riittävän.
        Kai
        PS tää on silleen perseestä, että jos sieltä korista on se pultti revenny pois ,niin ei niillä koukuillakaan tee mitään,ja kun jo tilasin ne sisälokarit,niin nekin tuli turhaan koska ei se puskuri tule pysymään ilman ruuveja.
        Sen puskurin pään voi vetää peltiruuvilla kiinni sinne koriin,kun sitä nyt omilla systeemeillä korjaa.
        Jos korista on kierre murtunut niin suosittelen laittamaan jollain patentilla noi kiinni tai pysyiskö jollain koriliimalla etc.
        Sen verran tutkin silloin omaa et pelti on niin ohutta ettei paljo hitsii uskalla näyttää saatika kun massatki on siellä
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #19
          Katselin sinne lokarin sisäpuolelle, ja uskon että saan muutettua niitä koukkuja sillä tavalla että ne sitten kiinnittää puskurin päät kuten alunperinkin.
          Samalla huomasin että edellinen omistaja on leikannu puukolla ne sisälokarit siitä taskun kohdalta,siinä on aivan selvä puukon leikkuujälki.
          Kun se puskurin kiinnitysruuvi on revenny pellistä irti,niin miksi on pitäny puukottaa se muovilokari?
          Last edited by KOS56OLAVI; 30-06-2014, 12:57.
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • H3nxu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2011
            • 777
            • Kerava

            #20
            Oiskohan ottanu renkaaseen kiinni ajossa ja siksi leikattu tms.

            Comment

            • KOS56OLAVI
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 316
              • Salo

              #21
              Tuli mieleen että kun se ruuvi on revenny irti korista,niin onko se koukku kuitenkin jääny sinne väliin, siinähän on ollu se mutteri päällä, ja ukko on halunnu sen pois,ja sitten puukottanu muovista sen palan pois ,että on saanu koukun sieltä välistä irrotettua.
              Kai
              -E46 330 D Touring
              -INPA, NCS EXPERT

              Comment

              • KOS56OLAVI
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 316
                • Salo

                #22
                Puskurin korjaamiseen tarvittavat osat on hankittu,eli sen voi nyt korjata.
                Sitä tutkiessani takakontista huomasin että takalasin pesusäiliö oli kussu nesteet akkukoteloon.

                Tänään irrotin säiliön ja täytin sen vedellä eikä sieltä tihkunu tippaakaan mistään,joten en tajua kuinka se on ilmeisesti siitä moottorin kumitiivisteestä vuotanu kevättalvella aineet sinne alasakun alle.

                Voiko olla että pakkasen kestävä aine eli viina menee tiivisteen ohi mutta pelkkävesi ei.
                Kai
                -E46 330 D Touring
                -INPA, NCS EXPERT

                Comment

                • KOS56OLAVI
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 316
                  • Salo

                  #23
                  Kyllä puskurin kolina osaa tehdä kiusaa,laitoin irti olevat päät pultilla kiinni,ja ajattelin että nyt se riesa on pois,mutta paskan marjat,se sama kolina kuuluu vieläkin oikealta puolelta.

                  Nyt se puskurin pää ei enää resonoi,mutta siellä on jotain irti,täytyy huomenna purkaa koko puskuri pois,toivon että selviää,muuten menee hermot.

                  Siinä samalla auton alla maatessani tajusin miksi peruutus sensorit vittuilee,kun sieltä on johto poikki,ja sen on joku huonosti korjannu,iso kasa teippiä,ja sellanen silmukka.

                  Toi koina on raivostuttava,kun teet monta tuntia töitä ja luulet että helpotti,niin ei helpottanu kun vaan sylettää!!

                  Toinen kolina riesa on, kun apparin etuoven sisällä on jotain muoviosia irti,no purin oven pahvin ja sen muovin siitä alta pois,
                  enkä saanu selville mikä on irti, mutta nyt se ääni on pois,ja luulen että kun laitan ovipahvin takas ,niin alkaa uudestaan..

                  Tämän tapaista hauskaa täysin järjetöntä ja tarpeetonta remonttia saa tehdä kun ei pää kestä kuunnella "laatuautossa" tollasii kolinoita
                  Kai
                  -E46 330 D Touring
                  -INPA, NCS EXPERT

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #24
                    Onko oven pärinä korkeataajuista verrattuna tavallisen kolinaan? Ovipahvin muovikiinnike voi täristää jos ei ole vaihdettu uusiin. Siinä on ohut tiiviste kiinnikkeen juuressa, peltiä vasten. Putoaa vanhasta helposti ja ovi alkaa päristä.

                    Comment

                    • Järppä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1108
                      • Stadi, ladon takana.

                      #25
                      Ettei olisi sisäkahvan vaijeri joka kolisee.
                      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                      Top Gear review

                      Comment

                      • KOS56OLAVI
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 316
                        • Salo

                        #26
                        Se muovinen ääni voisi tulla niistä kiinnikkeistä mutta kun se kuului vaikka se ovipahvi oli kokonaan pois.
                        Sitten ilman mitään näkyvää syytä se ääni jäi pois,ajoin eilen Helsinkiin ja takaisin eikä se kuulunu.
                        Oli sen verran eroa että kun ajoin yksin ja se kuului,niin en voinu apparin puolen ovesta paikallistaa sitä.
                        Sitten pyysin kaverin ajamaan,ja istuin apparin paikalle eikä se ääni enää kuulunu. Ihmeellistä
                        Täytyy laittaa pahvi takas,ja toivoa että se ei ala uudestaan.
                        Kai
                        -E46 330 D Touring
                        -INPA, NCS EXPERT

                        Comment

                        • KOS56OLAVI
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 316
                          • Salo

                          #27
                          Kuten edellisessä sanoin, ajoin Helsinkiin ja pääsin kokemaan sellasen ilmiön että iskareista takaa loppuu viimeinenkin vaimennus,
                          auto oli vähän outo ajettava, kun se letkuili silleen kuin olisi kori irtoamassa alustasta,no kyllä mä aika nopee tajusin, että iskarit on vetäny viimeiset.
                          Tänään tilasin uudet ja huomenna pääsee laittaa alle.
                          Kun autolla ajaa joka päivä niin iskarien kuolemaa ei huomaa,kun ei tule ajettua sillai kuin jossain radalla,siellä sen varmaan huomaisi heti että vaimennus on huono.
                          Minun ajelu on sellasta sunnuntai köröttelyä,ei tule mutkiinkaan ajettua kovaa,
                          ja kun olen viellä sellanen pervo että ajan kitkoilla kesät talvet,ja eihän niillä mitään ominaisuuksia ole kovaan ajoon,joten tollanen lapsus pääsee hiipimään ylle.
                          Kai
                          -E46 330 D Touring
                          -INPA, NCS EXPERT

                          Comment

                          • KOS56OLAVI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 316
                            • Salo

                            #28
                            Olihan puskurin irrotus paska homma,kun olin uskossa että se on nopea homma,ja koitin avata niitä torxin ruuveja sieltä alapuolelta.
                            Nehän pyörähti vähän ja sitten tajusin että joku petti eli vastakappale alkoi pyöriä.
                            Ei muuta kun ne 6 pulttia auki ja koko hoito pois,mutta ongelman teki ne vähän auennneet torxit,jotka piti kiristää, joten oli pakko purkaa se muovi irti siitä paksummasta osasta,ja tietysti niitä muoviruuveja joutui hakemaan marmoritiskiltä.
                            Puskurin irrotuksen syy oli korjata peruutus anturin katkennut ja huonosti korjattu liitos,senkin sain tehtyä mutta sama helvetin piipitys jatkuu peruutus tilanteissa.
                            Siis välillä toimii ja sitten taas ei.
                            Kai tässä vaan täytyy ruveta Ebaystä ostamaan halvalla antureita,kun ei se vika lopu.
                            Halvin hinta on ollu 7€ kotiin tuotuna,ja yksikölle 20€ kotiin tuotuna.
                            Kai
                            Last edited by KOS56OLAVI; 20-07-2014, 00:18.
                            -E46 330 D Touring
                            -INPA, NCS EXPERT

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎