Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 syö öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TseiPii
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 188
    • Keskellä Suomea

    #31
    Juurikin nuo lyhyet ajot tekee sen että separaattori vetää tukkoon ja joka paikka täynnä keltasta töhnää. Suosittelisin ainaki kerran viikos ajamaan pitemmän ajon niin että moottori lämpenee oikeesti kunnolla. Öljynkulutuksesta sanoosin sen verran että ainahan sitä jonki verran kuluu. Jos sitä öljyä alkaa kulumaan about 1l/1-2tkm ehkä sitte ite alkaisin huolestumaan uusiksi.

    Jos sitä öljyä on päässy putkeen asti menemään niinku itellä kävi m54 2.5l kans että huohotin veti jäihin ja moottorin läpi öljyä putkeen. Huohotin rempan jälkeen vielä monen sadan kilsan ajelemisen jälkeen pedaali pohjas kiihdytyksis tuli sinistä savua melekeen enemmän ku ruuvatusta diisselistä mustaa usvaaa.
    E30 318i -85

    E30 320i -87 ex
    E36 316i -91 ex
    E36 325i -94 ex
    E46 325i -03 ex
    E46 316i -02 ex
    E61 525i -06 ex
    E46 320d -03

    E70 3.0d - 09


    E39 M5 pyhänä

    Comment

    • Dimas
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 58
      • Rovaniemi

      #32
      Itselläni tulee arkisin noita lyhyitä ajoja mutta viikonloppuna tulee varmaan jotain n. 200-300kilsaa. En osaa sanoa paljonko tuo nyt syö mutta tuntuis että saattaa taas syödä tuon litran/1000kilometrille. Ja tosiaan tuo savuttelee vain silloin kun auto käy vähänaikaa tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen lähtee kiihdyttämään.-

      Comment

      • duunari76
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 292

        #33
        Hei, olis tyrkyllä tuommonen 318 (2.0 koneella), joka syö kuulemma reippaasti öljyä, niin uskaltaako sellaisen ostaa? Onko jollakin tullut asiasta jotain konkreettista ongelmaa esimerkiksi pakokaasupäästöjen osalta? Ja olisko sitten jotain vinkkejä koeajoon, että vois koittaa sulkea pois eri vaihtoehtoja ongelman aiheuttajasta?

        Comment

        • Patriot
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 274

          #34
          Originally posted by duunari76 View Post
          Hei, olis tyrkyllä tuommonen 318 (2.0 koneella), joka syö kuulemma reippaasti öljyä, niin uskaltaako sellaisen ostaa?
          Varmaan kannattaa selvittää omat pajotus- ja maksukyvyt tuon N42-moottorin kunnostamiseen. Itse tehtynä osat edullisia, mutta tunteja menee. Teetettynä lienee vähän kallista suhteessa auton hintaan?


          Originally posted by duunari76 View Post
          Ja olisko sitten jotain vinkkejä koeajoon, että vois koittaa sulkea pois eri vaihtoehtoja ongelman aiheuttajasta?
          Lämpimänä ollessaan anna käydä tyhjäkäyntiä muutama minuutti, paina kaasu pohjaan ja katso tuleeko pakoputkesta savupilvi. Jos kyllä, niin saattaa olla venavarren kumit finaalissa.

          Tyhjäkäynnillä öljytikun nostaminen ylös tai öljyntäyttökorkin avaaminen pitäisi aiheuttaa tyhjäkäynnin voimakasta heikentymistä tai koko auton sammumista.

          Tuosta huohottimen toiminnasta ja kampikammin paineesta voi tutkia lisää TIS:n ohjeista:
          E39 540iA M62TUB44

          Comment

          • duunari76
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 292

            #35
            Joo, tuo öljykorkin aukaisu ainakin aiheutti voimakasta tyhjäkäynnin heikentymistä, ja aika kova alipaine oli venakopassa. Harmi kun ei ihan ehtinyt tuo sun vastaus tulla ennenku olin autoa testaamassa...

            Eli onko tuo nyt sitten se CCV/separaattori/mikälie...ja mitä osia siihen tarvii? Monenko tunnin homma suunnilleen, jos vie korjaamolle? Eikö tuota voi korvata tavallisella venttiilillä, niin ei tulis myöhemmin sama vika uudelleen (ja mahtaa olla halvempikin)?

            Tästä motista oli ainakin laitettu aiemmin se nokkaketju ja kiristäjä, joten sen puolesta olis kait kunnossa.
            Last edited by duunari76; 11-09-2017, 09:33.

            Comment

            • duunari76
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 292

              #36
              Hei apua nyt...pitää tehdä aamulla päätös, kun alkaa olla jo todella tarvis autolle. Eli paljonko tuon korjaamiseen menee suunnilleen aikaa, ja paljonko maksaa osat? Onko nämä öljysyöpöt usein pompannu päästöistä?

              Vaihtoehtona on sitten mm. Passat 2.8 V6 4motion, E46 320d (136hp) tai E39 520i (170hp).
              Last edited by duunari76; 13-09-2017, 07:29.

              Comment

              • SammyE46
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 75
                • Varsinais-Suomi

                #37
                Originally posted by duunari76 View Post
                Hei apua nyt...pitää tehdä aamulla päätös, kun alkaa olla jo todella tarvis autolle. Eli paljonko tuon korjaamiseen menee suunnilleen aikaa, ja paljonko maksaa osat? Onko nämä öljysyöpöt usein pompannu päästöistä?

                Vaihtoehtona on sitten mm. Passat 2.8 V6 4motion, E46 320d (136hp) tai E39 523i.
                Älä hyvä mies osta sitä. Sun palaa omat, lainatut ja varastetut rahat sihen autoon. Luet mun viestihistoriaani niin saat esimakua N42-moottorista. Täällä on muillakin ollut murheita.

                Jollakin muulla moottorilla jos sen on pakko olla BMW.

                Comment

                • duunari76
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 292

                  #38
                  Jaahas. Ja tuosta 100kW:n diisselistä paukkuu syöttöpumppu joka toinen kuukausi...mitä hittoa näille autoillekki on tapahtunu Täytyy vissiin ostaa sitte E39 tai E36. Tai sitte ostan tuon volkkarin :think

                  Onko tuo 520:n 2.1 litranen 170hp luotettava?
                  Last edited by duunari76; 13-09-2017, 07:28.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1842
                    • Karjaa

                    #39
                    Originally posted by duunari76 View Post
                    Onko tuo 520:n 2.1 litranen 170hp luotettava?
                    Eli M54B22? M54 on Bemarin parhaita ellei jopa paras moottori koskaan, eli on. Toki siinäkin niin kuin kaikissa koneissa on omat juttunsa, mutta onneksi aika helppoja ja edullisia laittaa kuntoon mikäli tarve tulee.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2731
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Wespa View Post
                      Eli M54B22? M54 on Bemarin parhaita...
                      Samaa mieltä olen, että M54 olisi voimanlähteenä huolettomampi ja tyypilliset erityistä huoltoa vaativat kohteet ovat maltillisen hintaisia ja yhden käden sormilla laskettavissa (VANOS, DISA, haitariputket ja imusarjan päätytuplat, huohotin ja öljynsuodattimen jalan tiiviste).

                      Tuo 2,2 -litrainen ei ole mikään raketti etenkään e39 (520i) -korisena, mutta sellaista ostaja tuskin hakeekaan.
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by duunari76 View Post
                        Hei apua nyt...pitää tehdä aamulla päätös, kun alkaa olla jo todella tarvis autolle. Eli paljonko tuon korjaamiseen menee suunnilleen aikaa, ja paljonko maksaa osat? Onko nämä öljysyöpöt usein pompannu päästöistä?

                        Vaihtoehtona on sitten mm. Passat 2.8 V6 4motion, E46 320d (136hp) tai E39 520i (170hp).
                        Hiukan uudempiakin autoja pitää korjailla, niin kyllä E39 ja E46 on jo niin vanhoja autoja, että varmasti on jotain korjauksia edessä. Noilla vaihtoehdoilla on aika huonot mahikset välttyä remonteilta. Kova jätkä vaihtaa venttiilinkumit päivässä, mutta jos vähänkään rauhassa tekee, niin 2 päivää kannattaa varata. Välttämättömät osat ei maksa kuin satasen, mutta kun on kyse näin vanhoista autoista, niin ei niistä koskaan tiedä mitä ylläreitä tulee.


                        Comment

                        • Patriot
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 274

                          #42
                          Originally posted by duunari76 View Post
                          Hei apua nyt...pitää tehdä aamulla päätös, kun alkaa olla jo todella tarvis autolle. Eli paljonko tuon korjaamiseen menee suunnilleen aikaa, ja paljonko maksaa osat? Onko nämä öljysyöpöt usein pompannu päästöistä?

                          Vaihtoehtona on sitten mm. Passat 2.8 V6 4motion, E46 320d (136hp) tai E39 520i (170hp).
                          Mä en yhdistäisi kiirettä ja vanhan bemarin ostoa.
                          E39 540iA M62TUB44

                          Comment

                          • Patriot
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 274

                            #43
                            Äkkiseltään kun näitä topiceja on lukenut ja talouden N42-pannua pajoittanut, niin tuosta N42-pannusta saattaa jollain todennäköisyydellä joutua fiksaamaan:

                            Normaalihintaiset
                            - Öljypohjantiiviste
                            - Venttiilikopantiiviste
                            - Tulppaputkien o-renkaat
                            - Vanos-solenoidien o-renkaat
                            - Venttiilivarrenkumit
                            - Öljynsuodatinjalantiiviste
                            - Alipainepumpuntiivisteetš

                            - Jakoketjunkiristimen päivitys
                            - Jakopään ohjurit, ketju ja kampuranratas

                            - Huohotin kaikkine letkuineen. Tuntuu olevan vähän herkkä pätkäajolle.
                            - Puolat

                            Kalliimmat
                            - Määrittelemättömät Valvetronicin viat
                            - Vanosrattaat/pyörät

                            Jos nuo normaalihintaiset laittaa samalla kertaa kuntoon niin pitäisi käsittääkseni ne todennäköisimmät(?)murheet olla hetkeksi käsitelty. Osathan eivät ole mitenkään kalliita, mutta työtä on tarvittaessa paljon. Jakopää ja valvetronickin on helppo purkaa, ainakin toisella kertaa.
                            E39 540iA M62TUB44

                            Comment

                            • duunari76
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 292

                              #44
                              No osaako joku heittää jonkinlaista arviota, että jos teettäis nuo kaikki normihintaiset hommat kerralla, niin paljonko remontille tulis hintaa (eli tunnit ja osat)?

                              edit. ja tosiaan nuo jakopään hilut pitäis olla jo laitettu.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1842
                                • Karjaa

                                #45
                                Tämän ikäluokan autojen kanssa tulee aina vähän eteen se että jos et itse kykene tai halua tehdä mitään remppaa niin sitten kyllä kannattaa katsella jotain muuta autoa. Hommina nuo ovat aika helppoja mutta kuitenkin aikaa vieviä, eli korjaamo pääsee kyllä hyvälle tilille jos hommat joutuu teettämään.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎