Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 318 vm-00 farmari sammui!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mäki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 370
    • Vaasa

    #16
    Originally posted by Japezi View Post
    puristukset mitattu ja 1&3 sylintereissä lukema oli jotain 10 kun taas 2&4 sylintereissä 15. kipinä tulee ainoastaan 2&4 sylintereille, 1&3 sylintereille ei minkäänlaista kipinää.
    Tämä kuulostaa jo pahalta, eikö puristukset pitäisi olla 10% sisällä?mutta eipä se auta jos ei kipinää tule. Saako mitattua eculta signaalia puolalle jotenkin?
    Harley Davidson Sportster 1200
    Mercedes-Benz C 200 CDI S204

    Comment

    • Japezi
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 19
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by TseiPii View Post
      Kuinkas se nokan asentotunnistin?

      Ja ookko kokeellu toisella avaamella starttailla?
      nokantunnistinta ei ole vaihdettu mut se on "jotenkin" mitattu, että olevinaan pitäs toimia. ja avaimia mulla ei ole kuin yksi.

      Comment

      • Japezi
        Newbiemmer
        • May 2014
        • 19
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Mäki View Post
        Tämä kuulostaa jo pahalta, eikö puristukset pitäisi olla 10% sisällä?mutta eipä se auta jos ei kipinää tule. Saako mitattua eculta signaalia puolalle jotenkin?
        mä en ihan sata varma oo noista puristuksista kun meni vähän ohi kun se korjaamon ukko selitti niistä jotain. mun mielestä ne on siellä pajalla mittailleet vaikka mitä signaaleja ja vertailleet vielä jotain "karttoja" tietokoneella.

        Comment

        • Japezi
          Newbiemmer
          • May 2014
          • 19
          • Kuopio

          #19
          Alkaa pikkuhiljaa syömään miestä koko paska.. taidan myydä ton eniten tarjoavalle , jos vika ei ala löytymään!

          Comment

          • Japezi
            Newbiemmer
            • May 2014
            • 19
            • Kuopio

            #20
            eli juuri korjaamon ukolta kysyin tosta, että tuleeko signaalia eculta puolalle ja ei kuulema tule 2 ja 3 sylinterille. eli siis pimeänä olikin 2&3 sylinteri (muistin väärin), mutta johtosarja ja puola on kunnossa.

            Comment

            • Japezi
              Newbiemmer
              • May 2014
              • 19
              • Kuopio

              #21
              eli voiko ecu olla edelleen paskana??

              Comment

              • Mäki
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 370
                • Vaasa

                #22
                Originally posted by Japezi View Post
                eli juuri korjaamon ukolta kysyin tosta, että tuleeko signaalia eculta puolalle ja ei kuulema tule 2 ja 3 sylinterille. eli siis pimeänä olikin 2&3 sylinteri (muistin väärin), mutta johtosarja ja puola on kunnossa.
                Ääni menee kyllä asentotunnistimille, jos ECU on toimiva.
                Harley Davidson Sportster 1200
                Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                Comment

                • Japezi
                  Newbiemmer
                  • May 2014
                  • 19
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Mäki View Post
                  Ääni menee kyllä asentotunnistimille, jos ECU on toimiva.
                  nokka-akselin?

                  Comment

                  • Mäki
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 370
                    • Vaasa

                    #24
                    Nokka tai kampi, voihan se uusi olla viallinen myös. :think
                    Harley Davidson Sportster 1200
                    Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                    Comment

                    • Japezi
                      Newbiemmer
                      • May 2014
                      • 19
                      • Kuopio

                      #25
                      Tietääkö joku mikä firma osaisi VARMASTI tarkastaa onko tossa autossa ecu ehjä? vekatronicsin voitte unohtaa, se lafka ei osaa mitään!

                      Comment

                      • Japezi
                        Newbiemmer
                        • May 2014
                        • 19
                        • Kuopio

                        #26
                        juuri vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen eikä vaikutusta asiaan. 2&3 edelleen pimeänä!!

                        Comment

                        • Japezi
                          Newbiemmer
                          • May 2014
                          • 19
                          • Kuopio

                          #27
                          Lähetin vanhan ecun ja "uuden" ecun SERCAP firmaan, että tarkastavat ja rakentavat 1 toimivan ecun niistä, mutta soittivat sieltä ja sanoivat, että molemmat ecut ovat ehjiä!!! Sitten sanoivat et kannattaa tarkastaa kampiakselin-asentotunnistimen reiästä sisään endoskoopilla ja katsoa onko siellä olevasta triggeripyörästä katkennut hampaita, silloin kuulema tulee juuri tuollainen vika. Mitä kaikkea joutuu purkamaan, että pääsee vaihtamaan tuon triggeripyörän, jos se on paskana???
                          Last edited by Japezi; 02-10-2014, 16:58.

                          Comment

                          • Japezi
                            Newbiemmer
                            • May 2014
                            • 19
                            • Kuopio

                            #28
                            ja mistä tollasia triggeripyöriä saa ostettua? tänään hommasn endoskoopin ja huomenna tarkastamaan onko siellä vikaa.

                            Comment

                            • TseiPii
                              BTCF Member
                              • Apr 2012
                              • 188
                              • Keskellä Suomea

                              #29
                              http://realoem.com/bmw/showparts.do?...58&hg=11&fg=20 ilmeisesti tuolta osa nro 7.

                              Hinta ei oo paha mutta vaihto voi olla asia erikseen...
                              Last edited by TseiPii; 03-10-2014, 07:21.
                              E30 318i -85

                              E30 320i -87 ex
                              E36 316i -91 ex
                              E36 325i -94 ex
                              E46 325i -03 ex
                              E46 316i -02 ex
                              E61 525i -06 ex
                              E46 320d -03

                              E70 3.0d - 09


                              E39 M5 pyhänä

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by Japezi View Post
                                Mitä kaikkea joutuu purkamaan, että pääsee vaihtamaan tuon triggeripyörän, jos se on paskana???
                                Suurinpiirtein koko moottorin... Triggeripyörän vika on kyllä kyseiselle koneelle ikävänkin tyypillinen, itse ratas ei taida montaa euroa maksaa..
                                Eli jos vika on siinä, niin:
                                -kone pois autosta, kaikki nesteeet pois koneesta.
                                -kone ylösalaisin moottoripukkiin
                                -öljypohja pois koneesta
                                -pyöritellään kampura ajoituksen kannalta järkevään asentoon
                                -jakoketjun kiristin pois
                                -kytkin ja vauhtis irti
                                -kaikki hihnat pois
                                -tasapainoakselit kehikkoineen pois
                                -kiertokangen pultit auki ja laakerikannet oikeassa järjestyksessä pois!
                                -kampiakselille sama homma
                                -kampura pois ja vaihdetaan triggeri
                                Samalla kannattanee uusia myös kk ja kampuran laakerin kun kyseiseen työmäärään nähden ovat aika halpoja. Öp tiiviste luonnollisesti tarttee myös uusia ja kampuran molempien päiden stefat.
                                Varmaan kytkinkin voi olla loppu... vaihtuu samalla.
                                Minimi osatarve siis kampuran stefat, öp tiiviste, triggeri, öljynsuodatin, uudet öljyt ja nesteet.
                                Kasatessa täytyy ehdottomasti varmistaa tasapainoakselien ja jakopään oikea ajoitus kampuraan nähden.
                                Last edited by WSE1; 03-10-2014, 16:32.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎