Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d ei nosta raili painetta !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nickmann
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 17
    • Joensuu

    E46 330d ei nosta raili painetta !!

    No niin hyvät toverit, nyt olisi hyvät neuvot hakusessa!

    Elikkä 2002 vuosmallin m57 moottorilla DDE4.0 oleva laitos kyseessä.

    Railipaine ei nouse kuin 60 - 66 bar startatessa oli paineenrajoitusventtiilin piuha kiinni tai ei. Siirtopumppu työntää inpalla katsoessa pikkasen päälle 4 bar. Auton saa kyllä tulille kun vaihtaa ECU:lta turbon solenoidin ohjaus piuhan tuolle korkeapaine pumpun paineenrajoitus venttiilille, jolloin tyhjä käynnilla paine vajaata 900 bar, eli rajoitusventtiili toimii.

    Perhana ku ois oskiloskooppi nii näkis minkälaista PWM:ää paineenrajoitusventtiilin piuhan päässä on.
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Rajoitusventtiili=määräsäädin eli osa 20 täältä: KLIK?

    Olisko sen määräsäätimen piuhassa tai liittimessä vikaa, yleensähän se katkos tulee ihan liittimen viereen.

    Comment

    • Nickmann
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 17
      • Joensuu

      #3
      Piuha kunnossa tarkastettu ekana. Piuhan päähän tulee akun jännite, mutta ihan kuin DDE ei osais säädellä PWM duty cycleä isommalle jolloin rajoitinventiilii lähtis nostamaan painetta.
      Last edited by Nickmann; 03-07-2014, 09:55.

      Comment

      • Nickmann
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 17
        • Joensuu

        #4
        Vika DDE:ssa. Yksi power IC ei ohjannut railipumpun säädintä joten ei nostanut paineita.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9105
          • Oulu

          #5
          Onko tämä vika nyt mittaamalla todettu? Tarkistaisin myös sen painesäätimen o-renkaan kunnon. Pieni alkava katkeama siinä voisi aiheuttaa samankaltaiset oireet.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • walde
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 947
            • Melkein Espoo

            #6
            Olen vastaavanlaisen vian todennut sekä DDE 4.0:ssa (Bosch EDC15C), että DDE 5.0:ssa (Bosch EDC16C). Toisessa pääte kokonaan pimeänä, ja toisessa ohjainlaitteen/päätteen yli muodostui reilu 4V jännitehäviö.
            Oskilloskoopilla on toki ihan kiva mittailla tuo PWM signaali, näkee maapuolen jännitehäviöt samalla myös, mutta jos naru on ehjäksi todettu, mittaahan tuon pahimmassa hädässä hyvän yleismittarinkin avulla tehollisesta jännitteestä.
            E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
            F20 LCI2 118dA M-Sport '19

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎