Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kone täristää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri11
    Newbiemmer
    • Aug 2014
    • 5
    • suomi

    Kone täristää

    Moro,

    Auto rupesi tärisemään yms. Ihan kun kävis vaan kolmella sylinterillä alakierroksilla. Kuitenkin yli 2300 kierroksen toimii normaalisti matka-ajossa, ei täristä tms.

    Onko ideoita mikä voisi olla vikana?
    Last edited by Petteri11; 03-09-2014, 08:22.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2673
    • Tampere

    #2
    Varminta olisi lukea vikakoodit ja pohtia vasta sen jälkeen. Mutta jos pitää arvata jotakin, niin imuvuotokin ehkä mahdollinen.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      Ilman vikakoodeja menee puhtaaksi arvonnaksi. Onko imusarjan läpät poistettu?

      (Ahdetussa koneessa harvemmin imuvuotoja.)
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Petteri11
        Newbiemmer
        • Aug 2014
        • 5
        • suomi

        #4
        Nyt käytettiin koneen perässä. 2 pytyn suuttimen korjausarvo huiteli jossain viidessä, elikkä suutin varmaan laitettava tilaukseen.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Petteri11 View Post
          Nyt käytettiin koneen perässä. 2 pytyn suuttimen korjausarvo huiteli jossain viidessä, elikkä suutin varmaan laitettava tilaukseen.
          Mikä niiden läppien kohtalo oli? Jos imusarjan läppä mene koneeseen, kyseisen sylinterin puristukset väistämättä heikkenevät ja näkyvät siten myös korkeana positiivisena korjausarvona kyseisen sylinterin suuttimella. Toivoa sopii, että kyseessä on pelkkä suutinvika.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Petteri11
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 5
            • suomi

            #6
            Ei oo katottu läppiä. Pystyykö niitä läppiä tarkistamaan mitenkään purkamatta itse imusarjaa?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Kyllä se imusarja pitää ottaa irti, mutta niinhän se pitää ottaa joka tapauksessa myös suuttimen vaihtoa varten.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Näkeehän sen toki onko läpät paikallaan ilman imusarjan irrotusta, mutta jos suutin pitää Vaihtaa niin samalla läpät pois jos ne siellä on.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Petteri11
                  Newbiemmer
                  • Aug 2014
                  • 5
                  • suomi

                  #9
                  Joopajoo, imusarjan läppä oli irronnut.

                  E: Vaurioista ei tarkempaa tietoa, kun olivat huollossa purkaneetkin vain imusarjan, ei esim. turbona, kuten aiemmin luulin.

                  Tietääkö kukaan, käykö tuohon 6 -vaihteiseen askiin, 5-vaihteisen vastaava moottori. Onko itse moottorissa mitään eroa? Ja löytyykö Suomesta purkaamojen lisäksi mitään firmaa, joka välittää noita koneita?

                  Myös halpa paja ois hakusessa Pohjois-Savon aluella, jolla onnistuisi tuon moottorin vaihto.

                  Onko miten hankala vaihtaa itse kone tuohon? Joskus aikoinaan vaihettiin isäukon kanssa sunnyyn kone, mutta tohon varmaan aika paljon vaikeempi vaihto..
                  Last edited by Petteri11; 03-09-2014, 08:23. Reason: Tietojen korjaus

                  Comment

                  • abject
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 378
                    • Vähäkyrö

                    #10
                    Höh, valitettava mutta ennakoitavissa oleva vika. Uudesta koneesta läpät heti pois.



                    Tuosta vuoden takuulla. Bildelsbasen.se kannattaa tutkailla läpi, valinnan varaa löytynee paremmin kuin Suomesta. Sivustohan on käytännössä sama kuin Varaosahaku.fi eli jos ei ruotsi/englanti taivu niin ota kotimainen versio taustalle auki. Tarkemmat tuoteselosteet kääntyy googlella ainakin 'sinne päin.'

                    Itsellä ei kokemusta moottorin tilaamisesta naapurista, mutta foorumilta niitä löytää.

                    EDIT: Jaa, turbohan tuosta koneesta puuttuu...
                    Last edited by abject; 14-08-2014, 08:59.
                    F11 525dx M-Sport ’14
                    w123 240D Lang MR '81

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by abject View Post
                      Moottorihan on sitä vanhempaa mallia viisi vaihteiseissa, eli 136hv. En tiedä, mutta tuskin nyt ainakaan heittämällä menee.
                      Höpö höpö. 150hp konetta on saanu myös 5 lovisella laatikolla eli faceliftin alkupään mallit 2001-2003.

                      Toi 136hp on 1998-2001
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • abject
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 378
                        • Vähäkyrö

                        #12
                        Originally posted by janne30 View Post
                        Höpö höpö. 150hp konetta on saanu myös 5 lovisella laatikolla eli faceliftin alkupään mallit 2001-2003.

                        Toi 136hp on 1998-2001
                        Pahoittelut tästä, pyyhkäistään pois niin ei jää hämäämään.
                        F11 525dx M-Sport ’14
                        w123 240D Lang MR '81

                        Comment

                        • I.l.k.k.a.
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 60
                          • Iisalmi

                          #13
                          -----
                          Last edited by I.l.k.k.a.; 07-02-2015, 14:30. Reason: X

                          Comment

                          • Petteri11
                            Newbiemmer
                            • Aug 2014
                            • 5
                            • suomi

                            #14
                            Sen verran selvinnyt, että 5-lovinen ja 6-lovinen moottori on eri osanumerolla, moottorin mallinumero on kuitenkin sama.
                            5-lovinen täyttää päästönormit EU3 ja 6-lovinen normit EU4.

                            Mutta se ei ole selvinnyt, että onko moottoreilla mitä käytännöneroa? Vai meneekö tuo 5-vaihteisen motti heittämällä paikoilleen 6-vaihteisen tilalle, onko sähköt yms. samat.

                            Purkaamolla olis tuommonen 5-vaihteisen moottori tarjolla. Osasuorat yms. Suomalaiset (?) moottoritoimittajat ei oikein herätä luottamusta keskustelujen perusteella ja ulkomailta en mielellään lähtisi tilaamaan.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by Petteri11 View Post
                              Sen verran selvinnyt, että 5-lovinen ja 6-lovinen moottori on eri osanumerolla, moottorin mallinumero on kuitenkin sama.
                              5-lovinen täyttää päästönormit EU3 ja 6-lovinen normit EU4.

                              Mutta se ei ole selvinnyt, että onko moottoreilla mitä käytännöneroa? Vai meneekö tuo 5-vaihteisen motti heittämällä paikoilleen 6-vaihteisen tilalle, onko sähköt yms. samat.

                              Purkaamolla olis tuommonen 5-vaihteisen moottori tarjolla. Osasuorat yms. Suomalaiset (?) moottoritoimittajat ei oikein herätä luottamusta keskustelujen perusteella ja ulkomailta en mielellään lähtisi tilaamaan.
                              Katsoppa vaikka bmwfans sivuilta eri versiot, ero saattaa olla vaikkapa egr-jäähdyttäjän ja sen termostaatin puuttuminen eu3 versiosta? Imusarjan läpäthän on kai molemmissa.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎