Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i (1,9) lämpöongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tolle
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 5
    • Keski-Suomi

    E46 316i (1,9) lämpöongelmat

    Taistellut lämpöongelmien kanssa tässä muutaman päivän.

    Termari vaihettu, vesipumppu vaihettu, niitä haurastuneita paperiin verrattavia letkujen lähtöjä vaihettu läjä, korkannut ilmausruuvi vaihettu ja uusi korkki vaihettu paissariin. Tuloksena jopa neste kiertää ja vuodot loppuneet.

    Ilmasin järjestelmän. Auto keula ylämäkeen päin. Lämpösäädin täysille, puhallin hitaalle, ilmausruuvi auki ja hitaasti kaatamaan nestettä paissariin niin kauan kunnes tulee pelkkää nestettä ilmausruuvista. Tämän päälle ryntäytykset, nestepinta kohilleen ja ajamaan lenkki.

    Kaikki toimi moitteetta, termari aukesi ja lämmöt pysyivät kohdillaan ja lämppäritä tulee lämmintä.

    Lähdin seuraavana aamuna töihin, lämmöt nousi ja laski normaalisti (termarin auettua) mutta keitti silti vähän ajanpäästä. Päästää paissarin korkista paineet, eli senkin pitäisi toimia oikein.

    Mikä voisi olla vikana? Vai olenko vain kämmännyt ilmauksen?

    *e

    Kyseessä siis 316i (1,9l) -99
  • Newbiemmer
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 61
    • Oulu

    #2
    Ilmausta kannattaa varmaan yrittää muutaman kerran vielä. Jos sama homma jatkuu niin kansi mahdollisesti..
    e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

    Comment

    • Tolle
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 5
      • Keski-Suomi

      #3
      Ei auta ilmaukset ei.

      Käyttää kansi auki seuraavaksi.

      Comment

      • Newbiemmer
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 61
        • Oulu

        #4
        Käytä nyt kuitenkin ensin jossain missö voidaan mitata pakokaasut vedestä. Pitääkö järjestelmä painetta yllä ennen ku korkista alkaa tulla?
        e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

        Comment

        • juice777
          BTCF Member
          • May 2004
          • 230
          • E-P

          #5
          kannentiiviste vaihtoon ,, diin
          -E21-

          Comment

          • Tolle
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 5
            • Keski-Suomi

            #6
            Kannentiiviste sieltä löytyi syylliseksi. Korjaamolla todettu.

            Kansikoneistettu, tiivisteet vaihettu ja taas toimii moitteetta.

            Kannessa 0,3mm heitto Minkälaisia heittoja noissa yleensä on?

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by Tolle View Post
              Kannentiiviste sieltä löytyi syylliseksi. Korjaamolla todettu.

              Kansikoneistettu, tiivisteet vaihettu ja taas toimii moitteetta.

              Kannessa 0,3mm heitto Minkälaisia heittoja noissa yleensä on?
              zetecissä ollu jopa toista milliä.. ja vielä on koneistuksella mennyt.
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • Rister
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 32
                • Rovaniemi

                #8
                kiitos.
                Last edited by Rister; 04-01-2015, 21:35.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎