Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 d / 330 d virittely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    320 d / 330 d virittely

    Onkos kukaan viritellyt kyseisiä vehkeitä muutenkin kuin lastuttamalla? Onko mitään kokemuksia kellään noitten diisseleiden virityksestä? Ja miten viritetty? Kiitos

    Ei löytynyt haulla tällaisia trendejä.
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • JMTN
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 338
    • Haukipudas

    #2
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Onkos kukaan viritellyt kyseisiä vehkeitä muutenkin kuin lastuttamalla? Onko mitään kokemuksia kellään noitten diisseleiden virityksestä? Ja miten viritetty? Kiitos

    Ei löytynyt haulla tällaisia trendejä.
    foorumi on pullollaan dieseleiden virityksestä.
    Ohjelmointi, penkissä säädettynä on ainoa oikea tapa.
    BMW e91 320d -08
    ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
    ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
    ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
    Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

    Comment

    • väiski525
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2572
      • Vantaa

      #3
      jaa että isompaa suutinta, cooleria, putkistoa ja itse hyrrää ym ei voi vaihtaa vai?
      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

      - MB s205 220cdi -15
      - Volvo s80 2.5t -07
      - mb s211 280cdi -08
      - e46 320i -03
      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
      - e46 320d Individual "m-sport" -04
      - e39 525i -01

      Comment

      • JoonasT
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 34
        • Espoo

        #4
        Lastu melkeimpä helpoin tapa aloittaa jos haluaa vain 30-50hp nousua. Lastun tekeminen ilman penkkiäkin onnistuu ja voimaa saa, mutta penkki olisi herkullinen väline ruiskuennakon säädössä jos sellasita tarvitsee tehdä. Commonrail-ankkureihin on saatavissa 35d suuttimet ja turbo vaikkapa E60 530d:stä. Pakoputki alkaa ahdistaa vasta tässä vaiheessa, mutta katalysaattorin tyhjennys kannattaa jo pelkällä lastulla.

        EGR-venttiilin saa kiinni ohjelmallisesti tai mekaanisesti jos haluaa koneen kestävän kauemmin yleensäkin.
        - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
        - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
        - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
        - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #5
          Originally posted by väiski525 View Post
          jaa että isompaa suutinta, cooleria, putkistoa ja itse hyrrää ym ei voi vaihtaa vai?
          Voi vaihtaa, mutta ei niistä ole mitään hyötyä, jos softaan ei kosketa
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #6
            Pelkällä softalla saa m57:sta sen mitä voimansiirto kestää.
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • JoonasT
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 34
              • Espoo

              #7
              Jos nyt haluaa enemmä saada irti kuin mitä pelkällä lastulla niin on vaihdettava suutinkärjet ja turbo M47:ssa M57 koneen ahtimeen ja M57:ssa johonkin hybriditekeleeseen. Hybridi kummassakin koneessa luultavasti paras vaihtoehto. Kytkin antaa periksi jo ronskilla lastullakin ja kaksoismassapyörän elinkaari varmasti puoliintuu. Kiinteä VP, jousitettu levy ja jäykkä asetelma ovat myös vaatimuslistalla jos kaksoismassa päättää antautua.


              Tähän jakajapumpulliseen 2.0L verkonpainoon on saatavissa +50% suutinkärkiä valmistajina Firad ja Bosio. Voi varmaan saada myös näihin aiempiin common-rail vehkeisiin.

              Onko näissä vanhemmissa M47 ja M57 common-raileissa (ei TU koneet) piezosähköiset suuttimet? Jos on niin ainoa vaihtoehto on 35d suuttimet kokonaisuudessaan.

              Ja tuohon 1-massa VP:n pärinäkeskusteluun palaten: Sarjat toimivat varmasti hyvin jos laitat sinne kytkinlevyksi jousitetun levyn. kaksoismassa-vp:n yhteydessä ollut jousittamaton levy ei todellakaan käy tässä vaiheessa enää. Valeon Kit4P toimii hyvin ja tuo CG-motorsportin sivuilta suoraan tilattu 1-massa konversio jossa tulee mukana 8-lapainen (heidän itse valmistama) jousitettu sintterilevy ja vauhtipyörä luulisi toimivat yhtä hyvin.

              Ihmettelen vain miksi vanhemmissa 4-pyttyisissä dieselissä tuo 1-massainen pyörä toimii ilman suurempia murinoita? Ei 2-massaisella pyörälläkään saa täysiä vedätellä alle 2000rpm vaikka se tärinät vaimentaakin.
              - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
              - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
              - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
              - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                M47 ja M57 koneissa on solenoidisuuttimet. Solenoidisuuttimet löytyvät 35d-malleista aina noin 2007 saakka, jonka jälkeen muutuvat piezoiksi.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Miika08
                  Newbiemmer
                  • Jul 2014
                  • 10
                  • Suomi

                  #9
                  Mistä näitä 50% enemmän tuottavia suutinkärkiä on saatavilla nimenomaan tähän vanhempaan 2l verkonpainoon?

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Tuosta pikaista katsausta kolmilitraisiin: KLIK.

                    Comment

                    • Heze.R
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 15
                      • Vantaa

                      #11
                      Onkos nois 330xd malleissa ihan samat kytkimet ja vauhtipyörät kuin takavetosissakin?

                      Tarkotus ois tehä kytkinremppa mut oon aika ulalla mikä nyt tuohon käy. Joissain myynti ilmotuksissa lukee et kaikki nelikot ja joissain eritellään nelikot tehojen mukaan toisissa taas vetotavan ja tehojen.

                      2 massa vapaapyöräkin olis tarkotus vaihtaa kiinteeseen.

                      Joten kytkin muuttuu jokatapauksessa nyt sit siihen jousitettuunkin vissiin?

                      Jos nyt joku osaa suoraan pistää vinkaten mistä moiset kannattaa tilaa nii olisin kiitollinen.
                      Remppa pitäs kuitenkin kk sisällä saada tehtyy mielellään. Alkaa jo sen verran ärsyttään kytkimen toiminta.
                      e91 320d touring -09
                      ex E46 330XD touring -04
                      ex e46 320d -00

                      Comment

                      • JMTN
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 338
                        • Haukipudas

                        #12
                        Originally posted by Heze.R View Post
                        Onkos nois 330xd malleissa ihan samat kytkimet ja vauhtipyörät kuin takavetosissakin?

                        Tarkotus ois tehä kytkinremppa mut oon aika ulalla mikä nyt tuohon käy. Joissain myynti ilmotuksissa lukee et kaikki nelikot ja joissain eritellään nelikot tehojen mukaan toisissa taas vetotavan ja tehojen.

                        2 massa vapaapyöräkin olis tarkotus vaihtaa kiinteeseen.

                        Joten kytkin muuttuu jokatapauksessa nyt sit siihen jousitettuunkin vissiin?

                        Jos nyt joku osaa suoraan pistää vinkaten mistä moiset kannattaa tilaa nii olisin kiitollinen.
                        Remppa pitäs kuitenkin kk sisällä saada tehtyy mielellään. Alkaa jo sen verran ärsyttään kytkimen toiminta.
                        mieti sitä kiinteää vauhtista sen jälkeen, kun olet löytänyt jousitetun kytkinlevyn 26 hampaiselle boorille...
                        Oletan, että olet 330d vm.2004 remonttia tekemässä ?
                        Jos olet, niin onnea etsintään.

                        Itse kysymykseen, niin ihan sama kytkin on nelikossa ja takapotkussa.
                        BMW e91 320d -08
                        ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                        ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                        ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                        Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                        Comment

                        • Heze.R
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 15
                          • Vantaa

                          #13
                          Eli voisiko tuosta tehdä johtopäätöksen et kovaa vauhtipyörää ei oo saatavana? Niin et löytäis jousitetun kytkimen sitten siihen?

                          Jos näin nii miten se kytkin vauhtipyörä pakka saadaan kestään se reilu 300 pollen tehot?

                          Joo ja kyllä kyseessä on 2004 mallinen 330xd.
                          e91 320d touring -09
                          ex E46 330XD touring -04
                          ex e46 320d -00

                          Comment

                          • JMTN
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 338
                            • Haukipudas

                            #14
                            Kyllä niitä kiinteitä vauhtiksia on kaupat pullollaan, mut jousitettua kytkinlevyä, ei helpolla löydy. Kuin orkkis, mut se antautuu alle viikossa. Viri käytössä.

                            Sachs racingiltä löytyy massalevynä max 600nm, siitä ylös päin sit sintterinä.

                            Alkup. Vauhtis kestää jäykän asetelman kans, järkevällä käytöllä ja softasta alavääntöjä rajaamalla.
                            Last edited by JMTN; 16-06-2015, 15:34.
                            BMW e91 320d -08
                            ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                            ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                            ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                            Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                            Comment

                            • Heze.R
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 15
                              • Vantaa

                              #15
                              Selvä. Jos tarkoitus on ottaa orkkis suuttimilla sen mitä saa tehoja sekä putkiston laitolla niin orkkis VP on fiksuin vaihtoehto vissiin.:think

                              Auto kuitenkin tulee ihan joka päiväiseen arkiajeluun. Näin ollen orkkis osat kestää ihan hyvin mikäli kattelee vähän millä kierroksilla mennään?

                              Kiitoksia tästä selvityksestä.
                              Last edited by Heze.R; 17-06-2015, 15:52.
                              e91 320d touring -09
                              ex E46 330XD touring -04
                              ex e46 320d -00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎