Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 + obd 29ED?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa_525d
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 47
    • Espoo

    E46 + obd 29ED?

    318i, N46B20, vm2004

    Heitti MIL päälle ja INPAlla tuli esille:




    Olisikohan tietoa mistä johtuu?
    Itse epäilen imuvuotoa sillä välillä tyhjäkäynti seilaa ja maf kuuluisa pilliputki on ehtoopuolella..:think
  • Tumppa_525d
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 47
    • Espoo

    #2
    nyt kaveriksi ilmaantui 29EE



    ideoita mistä aloittaisi tarkemman tutkinnan/vaihtotyöt?

    Attached Files

    Comment

    • Tumppa_525d
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 47
      • Espoo

      #3
      vaikuttaa, että MAF vaihto auttoi, voi olla, että olisi korjaantunut puhdistamisella...
      Toistaiseksi ok..

      Comment

      • Tumppa_525d
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 47
        • Espoo

        #4
        tutkinta jatkuu..

        Eipä auttanutkaan. Myös bensapumppu vaihdettu, koska tuo koodi viittanee laihoihin seoksiin (ei saa tarpeeksi ainetta..?). Mutta ei auttanut pumpunvaihtokaan. Viikon verran tuntui, että olisi korjaantunut, mutta ei..

        - MAF vaihdettu
        - huohotinputket vaihdettu (ja uudelleen tarkastettu, ok)
        - bensapumppu vaihdttu
        - vikaa tutkittu Bemussa. Ei saatu syytä selville.
        - Auto toimii muuten ok

        Onko ideoita mitä seuraavaksi? Sitkeästi vain tulee VAIN tuo 29ED (-> MIL on)..
        Bensasuodatin odottaa vielä vaihtoaan, mutta jotekin tuntuu, ettei tämä korjaa tilannetta..
        Onko pk seudulla osaajaa tämän tutkimiselle?

        Toinen asia, joka mietityttää on melkoisen töhnämäärän kertyminen öljyn joukkoon. Ymmärrän, että tämä on nomaalia koneelle (N46), kun ajelee pätkäajoa kylmällä, mutta autolla on ajettu pitkääkin pätkää ja silti töhnää löytyy mielestäni liikaan esim. korkista. Huohotinputket vaihdettiin syksyllä, mutta luulen, että taivat olla nyt jo aika tukossa. Täytynee puhaltaa puhtaaksi -vai on jokin keino osottautunut hyväksi keinoksi puhdistaa putket? Break cleaner+paineilma? Voiko muuten venttiilin puhaltaa tai saako auki puhdistamiseksi? Toivottavasti ei ole kertakäyttöinen..

        Jostain luin, että jollain öljymerkillä (Teboil?) töhnän ilmeneminen olisi vähäisempää..? Onko tällä "väitteellä" mitään perää? Onko havaintoja/kokeiluja?

        E R R O R M E M O R Y
        ---------------------------------------
        Date: 21.02.2015 17:18:11
        ECU: MEV9N46
        JobStatus: OKAY
        Variant: MEV9N46
        -------------------------------------------------------------
        RESULT: 1 error in error memory !
        -------------------------------------------------------------
        29ED CDKFRAU - LR-Adaption multiplicative area1 (Bank1)
        E177 Unknown P-Code
        Error counter: 3
        Logistic counter: 39

        1. Umweltsatz
        Mileage 147230 km
        Engine speed (nmot) 1840.00 /min
        Relative air filling (rl) 32.25 %
        Intake air temperature (tans) 9.00 degrees C
        Tank fill level (tfst) 18.00 l

        2. Umweltsatz
        Mileage 147240 km
        Engine speed (nmot) 2360.00 /min
        Relative air filling (rl) 31.50 %
        Intake air temperature (tans) 8.25 degrees C
        Tank fill level (tfst) 16.00 l

        3. Umweltsatz
        Mileage 147280 km
        Engine speed (nmot) 1720.00 /min
        Relative air filling (rl) 33.75 %
        Intake air temperature (tans) 14.25 degrees C
        Tank fill level (tfst) 35.00 l

        Above top plausibility threshold
        Test conditions fulfilled
        Error present now and already stored
        Error would cause a warning lamp to light up
        --
        --
        --
        --
        MIL on
        --
        Error code: 29 ED E1 10 E1 77 03 27 39 83 2E 2B 4C 12 39 84
        3B 2A 4B 10 39 88 2B 2D 53 23
        ================================================== ===========
        Last edited by Tumppa_525d; 22-02-2015, 08:02.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Venttiilikopan tiivisteen vuoto tekee tuolle koneelle ihmeitä, oletko tutkaillut?

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Nyt kun se herjaa pelkkää toista bankkia niin mä vaihtaisin lambdan.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Tumppa_525d
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 47
              • Espoo

              #7
              Venakopantiiviste näyttäisi olevan ok. Alipainepumpun kohdalla tihkuttaa muutaman tipan öljyä, mutta tämä tulee itse pumpusta. Tämän (o-renkaan) korjausta olen "suunnitellut rauhassa" ts ilman kiirettä kun näytää niin hiton hankalalta -ahdas! Täytyy löytää sopiva työkalu 10mm pulteille..

              Lambdaa itsekin olen ajatellut ja varmaan täytyy tämä vaihtaa, kun alkaa vaihtoehdot käymään vähiin.

              Nappasin INPAlla muutaman kuvan, josko näistä selviäisi/avautuisi jollekkin ideoita..
              Attached Files

              Comment

              • Tumppa_525d
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 47
                • Espoo

                #8
                Originally posted by suppari View Post
                Nyt kun se herjaa pelkkää toista bankkia niin mä vaihtaisin lambdan.
                Tuota, tuota.. onkohan kyseinen lambda katin jälkeinen..? nro13
                Attached Files

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #9
                  Auttaako tämä yhtään? Minulla oireili näin kun oli toinen säätölambda (pakosarjassa) rikki. Tosin kyseessä oli 3+3 sylinterinen bank1 + bank2 m54 kone.

                  Last edited by Antti O; 24-02-2015, 08:35.

                  Comment

                  • Tumppa_525d
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 47
                    • Espoo

                    #10
                    Kaikki vinkit/tiedot tervetulleita. Nyt pitäisi vain saada varmistus, kumpi pakosarjan Lambda voisi olla kyseessä...:think
                    Saakohan tuota vikakoodia mitenkään selkeämmäksi ts vinkkiä?

                    Eikös muuten INPAn O2 sensorit ole juuri Lambdat? Vai olenko nyt ihan hakoteillä..? Nyt vika ei ole päällä, (kun kuittasin pois) mutta ajattelin kun vika taas päällä niin monitoroida näitä.. josko antaa vinkkiä..

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Siis ykköspankin säätävä lambda.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Tumppa_525d
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 47
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by suppari View Post
                        Siis ykköspankin säätävä lambda.
                        eikös tämä ole tuo nro1?
                        Attached Files

                        Comment

                        • Tumppa_525d
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 47
                          • Espoo

                          #13
                          No niin. Bank1 Lambda vaihdettu. Nyt seurataan, josko olisi nyt kunnossa... Jos ei niin sitten on bensasuodattimen vaihto edessä..

                          Huomasin, että alipainepumpusta tippunut öljy oli kulkeutunut suoraan bank1 Lambda liittimelle. Liitin oli märkä päältäpäin, mutta ei öljy ollut näyttänyt pääseen liittimen sisälle. En huomannut katsoa, miten johdot suojattu liittimen ulkopuolelta. Mitäs öljy tuossa kohtaa mahtaa aiheuttaa, jos pääsee paljaille liittimille? Niin kuin vesikin ? Oikosulku? :think

                          Täytynee vaihtaa alipainepumpun o-renkaat. Milläs työkalulla porukat ovat avanneet ne pumpun 10mm kiinnityspultit. Ahdasta on, alle 5cm... jos katsoin oikein.

                          Comment

                          • Tumppa_525d
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 47
                            • Espoo

                            #14
                            päivitystä tilanteeseen.
                            valo syttyi melkein heti viime postauksen jälkeen ja sama vikakoodi. Vielä tuli mieleen vaihtaa bank1 ja 2 lambdat keskenään ennen suodattimen vaihtoa. Ja kappas! Nyt ei ole tullut yhtään vikakoodia oikein "pelästytti" kun INPA ei havainnut yhtään vikakoodia .

                            Varmistin muutamaan otteeseen, että olin vaihtanut bank1 lambdan (aloin jo epäilemään olinko vaihtanut 2...). Oikean olin vaihtanut.

                            Nyt pitää seurata tilannetta, josko tämä olisi tässä ja katsoa öljyn tippuminen (alipainepumppu) kuntoon.

                            Suuri kiitos guruille kommenteista. Näistä on aina apuja

                            Comment

                            • Tumppa_525d
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 47
                              • Espoo

                              #15
                              Alipainepumpun irrotus itselleni vastaten
                              Vaatii pitkää pinnaa sillä on ahdasta.
                              Raitisilmasuodatin ja vasemman puoleinen suoja irti. Pieni räikkä + 10mm lyhyt hylsy niin onnistuu. Kun pultit irti, tasaisesti molemin puomin ruuvarilla tms vääntöä ulospäin. Ponnahti hienosti irti.
                              Suosittelen: Kun pumppu irti, ota kuva missä asennossa pumpun "kieli" on niin onnistuu takaisinlaitto hieman helpommin.
                              Netistä löytyy hyviä videoita, kuvitettuja ohjeita, joihin kannattaa tutustua hieman ennen. Itselläni meni tuohon hommaan kokonaisuudessaan 1h vaikka olin varautunut ½ päivän urakkaan.. Loppujen lopuksi ei todellakaan paha DIY homma

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎