Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i M54 tehottomuus(inpa kuvia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AM@330
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 8
    • Pori

    330i M54 tehottomuus(inpa kuvia)

    Eli kyseisestä koneesta on se terävin voima paennut lähes koko kierrosalueelta, mutta 4000 kierroksen kohdalla on selvä notkahdus. Isommilla vaihteilla vedätettäessä auto tuntuu laiskalta. Tyhjäkäynti on erittäin hyvä.

    Tähän mennessä laitettu:

    - Haitariputki
    - Vanos tiivisteet
    - Uudet tulpat
    - Avattu pakoputken läppä(pysyvästi)
    - Disaan laitettu upgrade paketti
    - Ilmansuodatin
    - Maf putsattu sensori cleanerilla

    Laitan liitteeksi inpa-kuvia jos joku osaisi jotain niistä päätellä. Kuvat napattu ajossa eri rasituksilla ja omaan silmään pisti ainakin tuo maffin arvo(total air consumption HLM)(Kuva 1) joka meni aika överiksi täyskaasu vedolla.

    Lisäksi tuossa 5 kuvassa, onko tuon PWG-Anglen maksimiarvo oikea? Kuvanottohetkellä on siis kaasu pohjassa.

    Kiitos jo etukäteen vastauksista.
    Attached Files
    Last edited by AM@330; 18-10-2014, 17:53. Reason: Kirjoitusvirheitä
  • Newbiemmer
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 61
    • Oulu

    #2
    Ei se cleaneri maffista uutta tee. Siispä uus maffi. Ei mene hukkaan vaikkei vika siinä lopulta olisikaan..
    e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #3
      Kuten jo edellinenkin vastaaja totesi, niin uutta maffia vaan tilalle.
      Kuvakaappauksen mukaan ilmamäärä menee nelinkertaisesti yli Inpan asteikon, samoin ruiskutusaika menee reilusti yli asteikon, eli tuolla maffilla kone käy reilusti rikkaalla seoksella..
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • AM@330
        Newbiemmer
        • Jun 2014
        • 8
        • Pori

        #4
        Originally posted by JTP View Post
        Kuten jo edellinenkin vastaaja totesi, niin uutta maffia vaan tilalle.
        Kuvakaappauksen mukaan ilmamäärä menee nelinkertaisesti yli Inpan asteikon, samoin ruiskutusaika menee reilusti yli asteikon, eli tuolla maffilla kone käy reilusti rikkaalla seoksella..
        Kiitos vastauksista, tähän lopputulokseen itsekkin päädyin.

        Mitä mieltä olette tästä kyseisestä maffista tai onko jopa kokemuksia?

        Last edited by AM@330; 19-10-2014, 10:43. Reason: Lisäys

        Comment

        • saM5
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 496
          • Pori

          #5
          Tervetuloa joukkoon!

          Antoiko mitään vikakoodeja?
          E91 335i xDrive
          -----------------------------------------------
          ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

          Comment

          • AM@330
            Newbiemmer
            • Jun 2014
            • 8
            • Pori

            #6
            Originally posted by saM5 View Post
            Tervetuloa joukkoon!

            Antoiko mitään vikakoodeja?
            Kiitos!

            Eipä anna koodeja kuin sillon kun nyppää piuhan irti.

            Comment

            • AM@330
              Newbiemmer
              • Jun 2014
              • 8
              • Pori

              #7
              Originally posted by JTP View Post
              Kuten jo edellinenkin vastaaja totesi, niin uutta maffia vaan tilalle.
              Kuvakaappauksen mukaan ilmamäärä menee nelinkertaisesti yli Inpan asteikon, samoin ruiskutusaika menee reilusti yli asteikon, eli tuolla maffilla kone käy reilusti rikkaalla seoksella..
              Joo, eli tilannepäivitystä. Eipä auttanut maffin vaihtokaan. Edelleen livedatassa ilmamäärä heittää 15-500 välillä täyskaasu kiihdytyksessä, kuuluukohan ton näyttääkin noin? Maffi on siis VDO/Siemens merkkinen.
              Eli auton oma maf ja tämä uusi maf näyttää samoja arvoja livedatassa.
              Mitä seuraavaksi?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Imuvuoto?

                Comment

                • saM5
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 496
                  • Pori

                  #9
                  Kaverin auto kyseessä..

                  Olemme kokeilleet kyllä löytää imuvuotojakin suihkimalla jarru cleaneria letkuihin, mutta mitään muutosta tyhjäkäyntiin ei havaittu.
                  E91 335i xDrive
                  -----------------------------------------------
                  ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Imusarjan takana tulipeltiä vastaan olevat kumihatut/letkut? Sieltä takaa lähtee alipainesäiliölle ja takapöntönläpälle letku tulipeltiin. Otin letkun pois imusarjasta ja tulppasin, vaihdoin muutkin tulpat joita yksi iso ja pienempi. Samanlainen pienempi kumihattu/tulppa käy siihen nippaan mistä lähtee letku alipainepönttöön ja takapöntönläpälle.

                    Imusarjan päällä on ilmanjakotukki missä tiivisteet imusarjaan ja myös imuilman lämpöanturin tiiviste.

                    Bensansuodatin/paineanturiin auton pohjaan lähtee kans hapero alipaine letku, uusi se, samalla sen vaihtaa kun katsoo onko ok . Bensansuodatin vaihtuu kätevästi samalla..

                    Venttiilikopan tiiviste ja prikkojen alle kumitiivisteet? Tuliko uusittua kaikki vanos rempassa? Muuttuuko tyhjäkäynti ja tuntuu alipaine kun avaat koneen käydessä öljykorkin?

                    Öljynsuodatinjalan tiiviste? Oli ihan kovettunut niinkin venakopan tiivistekin.

                    Huohotusjärjestelmän letkut ja putki öljypohjaan ja sen tiiviste? Huohotusjärjestelmän ketjut näyttää olevan ok mutta ihan haperoa ja muovit kovettuneet hauraiksi..

                    Aika monesta paikasta pääsee ilmaa imusarjaan..

                    Onhan näistä mennyt imusarjankin tiivisteitä. Ja onko ne haitariletkut sun muut huohotusputkineen varmasti paikoillaan tiiviisti? Sen verran ahdasta että tarkkana saa olla. Osaan paikoista kun ei ees näe..
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by saM5 View Post
                      Kaverin auto kyseessä..

                      Olemme kokeilleet kyllä löytää imuvuotojakin suihkimalla jarru cleaneria letkuihin, mutta mitään muutosta tyhjäkäyntiin ei havaittu.
                      Et missään tapauksessa löydä cleanerilla kaikkia mahdollisia imuvuotoja m54 koneesta, vaan purettavaa tulee jotta päästään visuaalisesti tarkastamaan.
                      Tuossa kani jo DIY listan laittoikin mistä pitää lähteä liikkeelle (95% varmuudella vika löytyy jo tämä lista läpikäymällä).

                      Comment

                      • AM@330
                        Newbiemmer
                        • Jun 2014
                        • 8
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Et missään tapauksessa löydä cleanerilla kaikkia mahdollisia imuvuotoja m54 koneesta, vaan purettavaa tulee jotta päästään visuaalisesti tarkastamaan.
                        Tuossa kani jo DIY listan laittoikin mistä pitää lähteä liikkeelle (95% varmuudella vika löytyy jo tämä lista läpikäymällä).
                        Kiitos, täytyy käydä noi läpi seuraavaks.

                        Comment

                        • saM5
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 496
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Et missään tapauksessa löydä cleanerilla kaikkia mahdollisia imuvuotoja m54 koneesta, vaan purettavaa tulee jotta päästään visuaalisesti tarkastamaan.
                          Tuossa kani jo DIY listan laittoikin mistä pitää lähteä liikkeelle (95% varmuudella vika löytyy jo tämä lista läpikäymällä).
                          Jep. Kanin DIY lista on varmasti avain vuodon löytymiseen!
                          E91 335i xDrive
                          -----------------------------------------------
                          ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎