e46 tt thermo lämmitin
Collapse
X
-
Tuli siirryttyä volkkarista bemariin, -02 vuosimallin e46 330xd touring. Auto tuontiauto ja lämmitin puuttuu. Harkinnu tuon tt-thermon laittamista. Onko millaisia kokemuksia kyseisestä lämmittimestä? Mihin letkuun se tuossa autossa kannattaa asentaa?
-
-
Originally posted by JTP View PostSama ongelmahan on myös TT -thermon kanssa, koska lämmittää kunnolla koko moottorin toisin kuin säteilylämppärit..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostOnko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.
Leave a comment:
-
-
Onko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTP View PostNuo molemmat pähkäilemäsi asennuspaikat kyllä sopii lämmittimen toiminnan kannalta. Moottori toki lämpenee hieman nopeammin jos lämmittimen asentaa lämmityslaitteen paluuletkuun,( nro.4) mutta ero lämpeämisnopeudessa on aika minimaalinen silloin kun lämmityslaitteen puhallin ei pyöri, vaikka lämmitin olisi letkussa nro.1.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LasseE View PostEli hommailin tuon defa-yhteensopivan 1500w-mallin. Tuo JTP:n mainitsema letku lienee nro.1 tässä kuvassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=64&fg=18
Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..
Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTP View PostTuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..
Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..
Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.Last edited by LasseE; 24-01-2015, 18:18.
Leave a comment:
-
-
Nyt tuota lämmitintä saa myös Defan johtoon sopivalla liittimellä..
Leave a comment:
-
-
Tuollaisen kiinnitykset menisi varmaan samalla lailla kuin Webastossakin, eli puskurin kiinnityspulttien alle. Sisälokarin etupätkä ja umpio irti, niin pääsee kyllä mallailemaan sopivuutta. Vähän ahdasta, mutta siinä sitten pääsee vertailemaan kävisikö joku muu paikka paremmin. Nämä lähinnä kokemuksista weban asennuksista M57 koneiseen koppaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LasseE View PostEnpä ole tuota tutkinut..altapäin olisi ehkä helpompi kokeilla asentaa tuonne rintapellin lähelle. Onkos tuossa ajovaloumpion takana/alla olevassa kolossa joku haittaava tekijä? Siinä olisi eniten tilaa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTP View PostAhdastahan siellä tosiaan on! Sen totesin aikoinaan kun etsin Eberin kiertovesipumpulle sopivaa kiinnityspaikkaa noilta samoilta kohdilta. Mahtuisko se lämmitin mitenkään sinne lähelle rintapeltiä startin lähistölle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LasseE View PostSen verran tutkailin asennuspaikkaa,että melko ahdas väli näyttäisi olevan heti tuon sähköisen lisälämmittimen alapuolelle asentaa..mietin tuossa asennuspaikaksi samaa kuin webastoissa eli kuskinpuolen ajovaloumpion taakse/alapuolelle. Tulee vain pidemmät letkunvetomatkat mutta saisi lämmittimen ainakin paisuntasäiliön alapuolelle ja tukevasti kiinni pyöränkaareen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LasseE View PostKiitokset näistä ohjeista,täytyy hankkia lämmitin ja koettaa asennusta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTP View PostTuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LasseE View PostOnko tuo sähköinen lisälämmitin kuskin puolella moottoria, iskaritolpan kyljessä oleva mötikkä, johon tulee kaksi vesiletkua tuulilasin suunnasta ja yksi letku yhdistää ala-ja yläosan..
Saisin laitettua lämmittimen ajovalon taakse,iskaritolpan viereen..Mites kun lämmittimen asennusohjeessa mainitaan;Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen minimitason alapuolelle. Miten tämä pitäisi ottaa huomioon?
TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..Last edited by JTP; 29-12-2014, 19:48.
Leave a comment:
-
Leave a comment: