memebuy23buy

e46 tt thermo lämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • j0ntte
    replied
    Tuli siirryttyä volkkarista bemariin, -02 vuosimallin e46 330xd touring. Auto tuontiauto ja lämmitin puuttuu. Harkinnu tuon tt-thermon laittamista. Onko millaisia kokemuksia kyseisestä lämmittimestä? Mihin letkuun se tuossa autossa kannattaa asentaa?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Sama ongelmahan on myös TT -thermon kanssa, koska lämmittää kunnolla koko moottorin toisin kuin säteilylämppärit..
    Talvi taas lähestyy ja aiemmin hylkäsin tämän tt-thermo lämmittimen moottorin ohjauksen sekoamisen takia josta tämä flektinkin turha pyöriminen johtuu. Jossain foorumilla oli juttua, että tähän ongelmaan olisi löytynyt ratkaisu, mutta en nyt millään löydä sitä topiccia. Onko jollain tiedossa keinoa miten flektinkin saa toimimaan oikein letkulämmitintä käytettäessä?

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Onko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.
    Sama ongelmahan on myös TT -thermon kanssa, koska lämmittää kunnolla koko moottorin toisin kuin säteilylämppärit..

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Onko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Nuo molemmat pähkäilemäsi asennuspaikat kyllä sopii lämmittimen toiminnan kannalta. Moottori toki lämpenee hieman nopeammin jos lämmittimen asentaa lämmityslaitteen paluuletkuun,( nro.4) mutta ero lämpeämisnopeudessa on aika minimaalinen silloin kun lämmityslaitteen puhallin ei pyöri, vaikka lämmitin olisi letkussa nro.1.
    Ok..kiitokset taas tästä. Taidan laittaa tuohon letkuun nro.1, on ainakin helpompi asentaa.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Eli hommailin tuon defa-yhteensopivan 1500w-mallin. Tuo JTP:n mainitsema letku lienee nro.1 tässä kuvassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=64&fg=18

    Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..

    Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
    Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.
    Nuo molemmat pähkäilemäsi asennuspaikat kyllä sopii lämmittimen toiminnan kannalta. Moottori toki lämpenee hieman nopeammin jos lämmittimen asentaa lämmityslaitteen paluuletkuun,( nro.4) mutta ero lämpeämisnopeudessa on aika minimaalinen silloin kun lämmityslaitteen puhallin ei pyöri, vaikka lämmitin olisi letkussa nro.1.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Tuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
    TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
    Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..
    Eli hommailin tuon defa-yhteensopivan 1500w-mallin. Tuo JTP:n mainitsema letku lienee nro.1 tässä kuvassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=64&fg=18

    Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..

    Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
    Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.
    Last edited by LasseE; 24-01-2015, 18:18.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Nyt tuota lämmitintä saa myös Defan johtoon sopivalla liittimellä..

    Leave a comment:


  • baku
    replied
    Tuollaisen kiinnitykset menisi varmaan samalla lailla kuin Webastossakin, eli puskurin kiinnityspulttien alle. Sisälokarin etupätkä ja umpio irti, niin pääsee kyllä mallailemaan sopivuutta. Vähän ahdasta, mutta siinä sitten pääsee vertailemaan kävisikö joku muu paikka paremmin. Nämä lähinnä kokemuksista weban asennuksista M57 koneiseen koppaan.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Enpä ole tuota tutkinut..altapäin olisi ehkä helpompi kokeilla asentaa tuonne rintapellin lähelle. Onkos tuossa ajovaloumpion takana/alla olevassa kolossa joku haittaava tekijä? Siinä olisi eniten tilaa...
    Eihän siinä toki mitään haittaavaa tekijää ole, jos ei pitempiä letkujen vetoja sellaiseksi lasketa..

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Ahdastahan siellä tosiaan on! Sen totesin aikoinaan kun etsin Eberin kiertovesipumpulle sopivaa kiinnityspaikkaa noilta samoilta kohdilta. Mahtuisko se lämmitin mitenkään sinne lähelle rintapeltiä startin lähistölle?
    Enpä ole tuota tutkinut..altapäin olisi ehkä helpompi kokeilla asentaa tuonne rintapellin lähelle. Onkos tuossa ajovaloumpion takana/alla olevassa kolossa joku haittaava tekijä? Siinä olisi eniten tilaa...

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Sen verran tutkailin asennuspaikkaa,että melko ahdas väli näyttäisi olevan heti tuon sähköisen lisälämmittimen alapuolelle asentaa..mietin tuossa asennuspaikaksi samaa kuin webastoissa eli kuskinpuolen ajovaloumpion taakse/alapuolelle. Tulee vain pidemmät letkunvetomatkat mutta saisi lämmittimen ainakin paisuntasäiliön alapuolelle ja tukevasti kiinni pyöränkaareen.
    Ahdastahan siellä tosiaan on! Sen totesin aikoinaan kun etsin Eberin kiertovesipumpulle sopivaa kiinnityspaikkaa noilta samoilta kohdilta. Mahtuisko se lämmitin mitenkään sinne lähelle rintapeltiä startin lähistölle?

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Kiitokset näistä ohjeista,täytyy hankkia lämmitin ja koettaa asennusta..
    Sen verran tutkailin asennuspaikkaa,että melko ahdas väli näyttäisi olevan heti tuon sähköisen lisälämmittimen alapuolelle asentaa..mietin tuossa asennuspaikaksi samaa kuin webastoissa eli kuskinpuolen ajovaloumpion taakse/alapuolelle. Tulee vain pidemmät letkunvetomatkat mutta saisi lämmittimen ainakin paisuntasäiliön alapuolelle ja tukevasti kiinni pyöränkaareen.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Tuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
    TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
    Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..
    Kiitokset näistä ohjeista,täytyy hankkia lämmitin ja koettaa asennusta..

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Onko tuo sähköinen lisälämmitin kuskin puolella moottoria, iskaritolpan kyljessä oleva mötikkä, johon tulee kaksi vesiletkua tuulilasin suunnasta ja yksi letku yhdistää ala-ja yläosan..
    Saisin laitettua lämmittimen ajovalon taakse,iskaritolpan viereen..Mites kun lämmittimen asennusohjeessa mainitaan;Asenna
 lämmitin
 vähintään
 20
 cm
 jäähdytysnesteen
 minimitason 
alapuolelle. Miten tämä pitäisi ottaa huomioon?
    Tuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
    TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
    Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..
    Last edited by JTP; 29-12-2014, 19:48.

    Leave a comment:

Working...
X