Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b20tu DISA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jygga
    BTCF Member
    • May 2013
    • 197
    • Oulu / Kainuu

    m52b20tu DISA

    Olen kysellyt asiasta esimerkiksi tuolla yleisessä e46 ketjussa useasti aiemminkin ja vastausta en ole koskaan saanut joten kysytääns näin, josko alkais saada huomiota siinä määrin että vastaus löytyy. :think

    Eli saako mistään 320i vm. -99:iin DISAn korjaussarjaa tai vaikka koko venttiilin vahvistettuna versiona..? DISA on siis erilainen kuin esim. m54 koneisissa ja näin ollen 323, 325, 328 tai 330 disat ei käsittääkseni passaa. Eikä siis myöskään G.A.S tai i6 korjaussarjat.

    Ainoa löytämäni ratkaisu tähän asti on ostaa uusi alkuperäisen kaltainen disa täältä : http://www.ecstuning.com/News/BMW_M5...998_1999_2000/

    Ja tuo ei oikein paljon lohduta kun vahvistusosia ei ole niin todennäköisesti taas paskana muutaman vuoden sisään...

    Sitä vain olen miettinyt että saisiko tuohon ympättyä jonkun toisen mallin kokonaisen disan tilalle johon sitten laittaisi saman tien vahvistuspalikat..?

    Vai koko imusarjako siihen pitää väkertää jos disaan haluaa parannusta?

    Alkaa olla niin totaalisen kaputt tuossa omassa läjässä tuo disa että pakko rueta tekemään jotain...

    Edit: se unohtui mainita että ainoa malli jossa ilmeisesti on sama disa on pre-face 328i eli m52b28tu kone... Johon disan saatavuus yhtä huono...
    Last edited by Jygga; 08-12-2014, 16:38.
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 256
    • jyväskylä

    #2
    Itse ebaysta tilanneena preface e46 328i laitokseen ja löyty vahvistuskitti.. täytyypä kaivaa jos löytäisin sen vielä

    edit
    eipä enää sama myyjä ainakaan listaa tuotetta..
    Last edited by nevari; 08-12-2014, 18:34.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      #3
      No ei se alkuperäinen ihan heikko ole, voihan sitä kerta vuoteen nypätä irti ja tarkastaa että tappi on tiukassa.
      Kuiteskin esimerkiksi Z4 purin disan irti, 127000km ajettu auto ja se oli vielä ihan täydessä kunnossa. Sitä en osaa sanoa onko M52TU moottorin disa heikompaa tekoa vrt. M54.

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #4
        Itselläkin oli liki 200k mittarissa ja DISA m54 koneisessa ihan OK ennen GAS sarjan asennusta.
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎