Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diisselistä bensaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6938
    • N/A

    #16
    80 / 100 rajoituksia, ja todellisia vauhteja hieman tietysti reippaammin ja ohitukset päälle. Tankkasin Mikkelissä ja tankkasin Karhulassa, siltä väliltä kulutus mitattuna tankkauksella. Tietysti ajaen ennakoiden, kaikki moottorijarrutukset hyödyntäen jne.

    Comment

    • TorQuel
      BTCF Member
      • Jan 2012
      • 1927
      • HKI / JKL / KHM

      #17
      Kokemuksesta voin kertoa että kyllä sinun kilometreillesi diisseli on se oikea peli ehdottomasti, bensapelien kutkutukset voi sitten jättää vaikka harrastepuolelle niin pysyy kulutukset kurissa jos jotain vaihtokauppoja teet käyttöauton osalta niin ainahan voi tosiaan vaihtaa vähän järeämpään pöllö-öljy vehkeeseen
      Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #18
        Hirveästi ei ole kokemusta bensa bemareista kun dieseleillä ajellut pitkään.
        Kovasti olen itsekin laskeskeluja tehnyt ja tullut siihen tulokseen että sellainen 20tkm/v voisi olla leikkauspiste.(nyt kun bensa laskenut voi vähän nousta kilometrimäärä)Verrattaessa diesel autoa juurikin 330I;n.
        Kaikki yli puhuu dieselin puolesta.
        E46 (kokemus E46 330D)diesel manuaalina niin sen alle ei taida päästä kohta juuri millään.
        Poislukien ehkä ihan uudenkarheat pikkudieselit.

        Periaatteessa pitäisi ehkä laittaa pieni moottorinen bensa jos etua haluaisi saada(318i yms)
        Kuutosbensa tuskin on se säästöpossu vaikka tarjoaa sitten muuta kivaa.

        Oma loppupäätelmä on se, että dieselillä menen vaikka minun ajokilometreillä tulos bensa/diesel vertailussa +-0 eli samalla rahalla voisin ajaa bensa autollakin.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • deemu79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 453
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Juhnukka View Post
          elikkäs ajattelin jos sitä rupeisi pikkuhiljaa harkitsemaan vaihtoa tuosta e46 diisselistä bensavehkeeseen kun on alkanut bensan ja dieselin hinta olemaan melkein tasoissa nykyään...

          Elikkäs kysymys kuuluu kun harkinnan varaa on että mikä olisi paras ajo ominaisuuksiltaan ja hinnoiltaan 325-328-330?

          Ottaen huomioon kulutuksen kestävyyden mukavuuden ja kulutuksen? Kuitenkin hevosvoimaerot ovat noissa suht pieniä.

          Mitäs voisitteko kertoa omia kokemuksianne näistä vehkeistä ja että kannattaako vaihtaa vai pitäytyä tuossa nokivasarassa

          Kuitenkin kilometrejä vuodessa tulee noin 40-60 tkm

          Terveisin 320 d omistaja

          Ja näitä topicceja on varmasti samasta aiheesta jo paljon mutta tehtiinpähän taas uusi
          Hankit kesäautoksi jonkun M3/M5..?
          sigpic
          328i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #20
            Kyllä näillä uusilla N53 -laihaseosmoottoreilla pääsee helposti alle 7 litran keskikulutuksiin matka-ajossa, jos ei ihan jokaisessa ohituksessa käytä kaikkia tehoreservejä..
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8973
              • Kellokoski

              #21
              Originally posted by JTP View Post
              Kyllä näillä uusilla N53 -laihaseosmoottoreilla pääsee helposti alle 7 litran keskikulutuksiin matka-ajossa, jos ei ihan jokaisessa ohituksessa käytä kaikkia tehoreservejä..
              Ja monessako E46:ssa olikaan sellainen? Niinpä..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #22
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Ja monessako E46:ssa olikaan sellainen? Niinpä..
                Eikös tässä kuitenkin ole ollut keskustelua yleisesti bensakutosista?
                Ainakaan aloituspostauksessa ei ole mainintaa, että kyse on ainoastaan e46:n bensakoneista..
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8973
                  • Kellokoski

                  #23
                  Originally posted by JTP View Post
                  Eikös tässä kuitenkin ole ollut keskustelua yleisesti bensakutosista?
                  Ainakaan aloituspostauksessa ei ole mainintaa, että kyse on ainoastaan e46:n bensakoneista..
                  No tää nyt sattuu olemaan mallikohtaisessa E46 osiossa että vois kuvitella niistä keskusteltavan..
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • ohohh
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 268
                    • Porvoo

                    #24
                    Itse pääsin viime kesänä matka-ajossa ajotietokoneen mukaan Loviisa-Kalajoki akselin tasan 7litraan. Sigun autolla. Varmasti on heittoa vähän, mutta ei tuokaan niin paljon hörpi, mitä sitä odottaisi.
                    G20 330e M-Sport '21

                    ex's

                    F30 330e M-Sport '17
                    F11 530d X-Drive M-sport '12
                    E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                    E46 330Ci M-Sport II '03
                    E36 323i Coupe '97

                    Comment

                    • Hanza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1931
                      • Juvan Shell. Requiescat in pace

                      #25
                      e46 320cd 6-gang. Talvella mitattu keskikulutus pitkässä matka-ajossa 205/55x16 renkailla 4.7l.
                      Kesärenkailla 235/35x19 menee melkein litra enemmän eli 5.6l.
                      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                      t: luft waffel

                      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                      Comment

                      • bemu530
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 163
                        • Ekenäs

                        #26
                        Pidentyneen työmatkan takia (70 km/suunta) pähkäilen päinvastaisesta siirrosta; eli sigun bensa-automaatti-E39:sta juurikin E46:n johonkin diesel-malliin. Näin talvinopeusrajoituksien vallitessa 95 %:ia matkasta (Hangontie/Länsiväylä/Kehä III) muodostuu 80 km/h:ssa ajettavista osuuksista, muutama viimeinen kilometri toki 100 km/h ja pari-kolme lyhyempää kuudenkympin pätkää.

                        Aamu- ja iltaruuhkien takia yhdistettynä lukuisten peltipoliisien kanssa-autoilijoissa aikaansaama peloitteluvoima ei juuri anna mahdollisuuksia yksilöllisen ajonopeuden valintaan, vaan käytännössä matka turhan useasti taittuu keskimäärin nopeudella luokkaa 70 km/h. Steppifarkku (528 singel vanos) kuluttaa selkeästi seiskalla alkavia lukemia, mutta keskimäärin välillä 7 ja 8 l/100 km, ehkä realistisesti lähempänä ylärajaa tai jopa sen yli. Kaupunki/taajamakulutus aikaisemman työmatkan perusteella on sen sijaan selkeästi luokkaa 11 l/100 km tai enemmän.

                        Koska polttoaine (bensa) on tosiaan juuri nyt kohtuullisissa hinnoissa, en ole vielä katsonut aiheelliseksi siirtyä dieselin käyttöön, mutta koska kilometrejä tulee ketjun aloittajan kanssa suurinpiirtein sama määrä (vähintään tuo 40 tkm/v), niin jossain vaiheessa asiaan pitää tarttua. Perheessä on tosin jo yksi 320d (-09), mutta se on paremman puoliskon käytössä.

                        Tuota Trafin ajoneuvoverolaskuria on kovasti tullut käytettyä, kun yritän selvittää, mikä olisi käyttövoimaveron suuruus; pa-muutokselle vero tietysti kokonaisuudessaan pienenee, vaikka varsinainen perusvero useimmiten samalla kaksinkertaistuu. Mielenkiintoinen ilmiö sinällään.

                        Vaikka bemu-foorumilla ollaankin, eipä tässä pelkästään bemuja katsella sillä silmällä; myös muut saksalais- ja ruotsalaismerkit ovat harkinnassa ...
                        BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                        BMW 320dA -09

                        Comment

                        • Juhnukka
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 608
                          • Lohja

                          #27
                          Tuo 320 d on kyllä pieniruokainen

                          Kyseessä on siis m47 tud diesel ja keskikulutus tälleen matka ja kaupunkiajossa on ollut koneen mukaan 5,0 l/100km matkaajoa kun ajaa noin 120-130 moottoritiellä niin kulutusviisari on siellä 2,5 ja 5 välillä. Kulutus pysyy pienimmillään kun ajaa noin 2500 - 3000 kierroksilla matkaa.

                          Onkos kellään kokemusta paljonko tuollainen 330 d verot ovat vuodessa?

                          Nyt kun sain töitä niin olisi varaa nostaa jopa vähän kulutusta ei tarvitse enään opiskelija mennä
                          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by Juhnukka View Post

                            Onkos kellään kokemusta paljonko tuollainen 330 d verot ovat vuodessa?
                            En tarkkoja tietoja jaksa kaivella, mutta veikkaan että käyttövoimavero n.450e.
                            M550d

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              #29
                              Ei se kulutus oikeastaan kasva tuohon kutosdieseliin siirtyessä jos manuaalina ottaa... trafilla on verolaskuri mutta kuten sanoin että jos on alle 2002 niin samat on verot kuin 320d.. ja ainakin wikipedian mukaan 320d ja 330d on samat co2 päästöt joten uudemmissakin pitäis olla samat verot

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                #30
                                Onko näin noiden päästöjen suhteen? e9x kuitenkin jo 20g/km korkeammat 330d vs. 320d :think

                                Edit. Pari ekaa postausta jo kertoo jotain: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=121564
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎