80 / 100 rajoituksia, ja todellisia vauhteja hieman tietysti reippaammin ja ohitukset päälle. Tankkasin Mikkelissä ja tankkasin Karhulassa, siltä väliltä kulutus mitattuna tankkauksella. Tietysti ajaen ennakoiden, kaikki moottorijarrutukset hyödyntäen jne.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diisselistä bensaan?
Collapse
X
-
Kokemuksesta voin kertoa että kyllä sinun kilometreillesi diisseli on se oikea peli ehdottomasti, bensapelien kutkutukset voi sitten jättää vaikka harrastepuolelle niin pysyy kulutukset kurissajos jotain vaihtokauppoja teet käyttöauton osalta niin ainahan voi tosiaan vaihtaa vähän järeämpään pöllö-öljy vehkeeseen
Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Hirveästi ei ole kokemusta bensa bemareista kun dieseleillä ajellut pitkään.
Kovasti olen itsekin laskeskeluja tehnyt ja tullut siihen tulokseen että sellainen 20tkm/v voisi olla leikkauspiste.(nyt kun bensa laskenut voi vähän nousta kilometrimäärä)Verrattaessa diesel autoa juurikin 330I;n.
Kaikki yli puhuu dieselin puolesta.
E46 (kokemus E46 330D)diesel manuaalina niin sen alle ei taida päästä kohta juuri millään.
Poislukien ehkä ihan uudenkarheat pikkudieselit.
Periaatteessa pitäisi ehkä laittaa pieni moottorinen bensa jos etua haluaisi saada(318i yms)
Kuutosbensa tuskin on se säästöpossu vaikka tarjoaa sitten muuta kivaa.
Oma loppupäätelmä on se, että dieselillä menen vaikka minun ajokilometreillä tulos bensa/diesel vertailussa +-0 eli samalla rahalla voisin ajaa bensa autollakin.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View Postelikkäs ajattelin jos sitä rupeisi pikkuhiljaa harkitsemaan vaihtoa tuosta e46 diisselistä bensavehkeeseen kun on alkanut bensan ja dieselin hinta olemaan melkein tasoissa nykyään...
Elikkäs kysymys kuuluu kun harkinnan varaa on että mikä olisi paras ajo ominaisuuksiltaan ja hinnoiltaan 325-328-330?
Ottaen huomioon kulutuksen kestävyyden mukavuuden ja kulutuksen? Kuitenkin hevosvoimaerot ovat noissa suht pieniä.
Mitäs voisitteko kertoa omia kokemuksianne näistä vehkeistä ja että kannattaako vaihtaa vai pitäytyä tuossa nokivasarassa
Kuitenkin kilometrejä vuodessa tulee noin 40-60 tkm
Terveisin 320 d omistaja
Ja näitä topicceja on varmasti samasta aiheesta jo paljon mutta tehtiinpähän taas uusisigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostKyllä näillä uusilla N53 -laihaseosmoottoreilla pääsee helposti alle 7 litran keskikulutuksiin matka-ajossa, jos ei ihan jokaisessa ohituksessa käytä kaikkia tehoreservejä..E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostJa monessako E46:ssa olikaan sellainen? Niinpä..
Ainakaan aloituspostauksessa ei ole mainintaa, että kyse on ainoastaan e46:n bensakoneista..e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostEikös tässä kuitenkin ole ollut keskustelua yleisesti bensakutosista?
Ainakaan aloituspostauksessa ei ole mainintaa, että kyse on ainoastaan e46:n bensakoneista..E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Itse pääsin viime kesänä matka-ajossa ajotietokoneen mukaan Loviisa-Kalajoki akselin tasan 7litraan. Sigun autolla. Varmasti on heittoa vähän, mutta ei tuokaan niin paljon hörpi, mitä sitä odottaisi.G20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
-
e46 320cd 6-gang. Talvella mitattu keskikulutus pitkässä matka-ajossa 205/55x16 renkailla 4.7l.
Kesärenkailla 235/35x19 menee melkein litra enemmän eli 5.6l.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Pidentyneen työmatkan takia (70 km/suunta) pähkäilen päinvastaisesta siirrosta; eli sigun bensa-automaatti-E39:sta juurikin E46:n johonkin diesel-malliin. Näin talvinopeusrajoituksien vallitessa 95 %:ia matkasta (Hangontie/Länsiväylä/Kehä III) muodostuu 80 km/h:ssa ajettavista osuuksista, muutama viimeinen kilometri toki 100 km/h ja pari-kolme lyhyempää kuudenkympin pätkää.
Aamu- ja iltaruuhkien takia yhdistettynä lukuisten peltipoliisien kanssa-autoilijoissa aikaansaama peloitteluvoima ei juuri anna mahdollisuuksia yksilöllisen ajonopeuden valintaan, vaan käytännössä matka turhan useasti taittuu keskimäärin nopeudella luokkaa 70 km/h. Steppifarkku (528 singel vanos) kuluttaa selkeästi seiskalla alkavia lukemia, mutta keskimäärin välillä 7 ja 8 l/100 km, ehkä realistisesti lähempänä ylärajaa tai jopa sen yli. Kaupunki/taajamakulutus aikaisemman työmatkan perusteella on sen sijaan selkeästi luokkaa 11 l/100 km tai enemmän.
Koska polttoaine (bensa) on tosiaan juuri nyt kohtuullisissa hinnoissa, en ole vielä katsonut aiheelliseksi siirtyä dieselin käyttöön, mutta koska kilometrejä tulee ketjun aloittajan kanssa suurinpiirtein sama määrä (vähintään tuo 40 tkm/v), niin jossain vaiheessa asiaan pitää tarttua. Perheessä on tosin jo yksi 320d (-09), mutta se on paremman puoliskon käytössä.
Tuota Trafin ajoneuvoverolaskuria on kovasti tullut käytettyä, kun yritän selvittää, mikä olisi käyttövoimaveron suuruus; pa-muutokselle vero tietysti kokonaisuudessaan pienenee, vaikka varsinainen perusvero useimmiten samalla kaksinkertaistuu. Mielenkiintoinen ilmiö sinällään.
Vaikka bemu-foorumilla ollaankin, eipä tässä pelkästään bemuja katsella sillä silmällä; myös muut saksalais- ja ruotsalaismerkit ovat harkinnassa ...BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
BMW 320dA -09
Comment
-
-
Tuo 320 d on kyllä pieniruokainen
Kyseessä on siis m47 tud diesel ja keskikulutus tälleen matka ja kaupunkiajossa on ollut koneen mukaan 5,0 l/100km matkaajoa kun ajaa noin 120-130 moottoritiellä niin kulutusviisari on siellä 2,5 ja 5 välillä. Kulutus pysyy pienimmillään kun ajaa noin 2500 - 3000 kierroksilla matkaa.
Onkos kellään kokemusta paljonko tuollainen 330 d verot ovat vuodessa?
Nyt kun sain töitä niin olisi varaa nostaa jopa vähän kulutustaei tarvitse enään opiskelija mennä
Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Onko näin noiden päästöjen suhteen? e9x kuitenkin jo 20g/km korkeammat 330d vs. 320d :think
Edit. Pari ekaa postausta jo kertoo jotain: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=121564M550d
Comment
-
Comment