Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 318 e46 sähkövika, nainen hädässä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Huidi
    BTCF Member
    • Jan 2014
    • 6
    • seinäjoki

    BMW 318 e46 sähkövika, nainen hädässä!

    Ajoin auton toimivana katokseen ja viisi päivää se siinä seisoi. Pari tuntia lämmitysroikassa ja starttaamaan. Lähti normaalisti käyntiin, mutta mittaristossa palaa luistoneston sekä käsijarrun valo sekä lämpömittari punaasella! Vikakoodeja ei näyttäis olevan ainuttakaan... Kokeiltiin irroittaa akunkengät hetkeksi, ei vaikutusta jouluvaloihin. Pienen koeajon aikana huomasin jottei kierroslukumittari toimi ja nopeusmittari näyttää reilua 80 noin 40 nopeudessa. Parin kilometrin hiljaisen ajon jälkeen auto alkoi hyytyi eikä tiennyt kaasusta mitään. Ohjaus tien sivuun, virrat pois. Avaimesta starttasi normaalisti ja sain ajettua takaisin katokseen. OBD lukija näyttää kierrokset, lämmöt, nopeuden ym oikein joten antureissa ei vika ole. Otettiin yöksi akunkenkä irti ja huomenna valosalla kattelemaan onko kaikki sulakkeet kunnossa.
    Elikkäs onko kenelläkään vastaavasta kokemusta ja mistä kannattais alottaa vikaa ettimään?
    Last edited by Huidi; 29-12-2014, 00:05.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Huidi View Post
    Ajoin auton toimivana katokseen ja viisi päivää se siinä seisoi. Pari tuntia lämmitysroikassa ja starttaamaan. Lähti normaalisti käyntiin, mutta mittaristossa palaa luistoneston sekä käsijarrun valo sekä lämpömittari punaasella! Vikakoodeja ei näyttäis olevan ainuttakaan... Kokeiltiin irroittaa akunkengät hetkeksi, ei vaikutusta jouluvaloihin. Pienen koeajon aikana huomasin jottei kierroslukumittari toimi ja nopeusmittari näyttää reilua 80 noin 40 nopeudessa. Parin kilometrin hiljaisen ajon jälkeen auto alkoi hyytyi eikä tiennyt kaasusta mitään. Ohjaus tien sivuun, virrat pois. Avaimesta starttasi normaalisti ja sain ajettua takaisin katokseen. OBD lukija näyttää kierrokset, lämmöt, nopeuden ym oikein joten antureissa ei vika ole. Otettiin yöksi akunkenkä irti ja huomenna valosalla kattelemaan onko kaikki sulakkeet kunnossa.
    Elikkäs onko kenelläkään vastaavasta kokemusta ja mistä kannattais alottaa vikaa ettimään?
    Millä obd-lukijalla oikeen luettiin koodeja?. Itse lukisin inpalla mittaristosta vikakoodit ensimmäisenä... Jotenkin tulee kristallipallosta jumittuneen väylän tuoksua
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Huidi
      BTCF Member
      • Jan 2014
      • 6
      • seinäjoki

      #3



      Vgate iCar iV350 Mini ELM327 toimitti lukijan virkaa ja softana torque. ei paras, mutta ainut tähän hätään.
      Last edited by Huidi; 29-12-2014, 01:05.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Huidi View Post
        ELM327 toimitti lukijan virkaa ja softana torque. ei paras, mutta ainut tähän hätään.
        Okei. Siitä ei välttämättä kauheasti iloa ole mutta ota yhteyttä nimimerkkiin Thuppu, sillä on ainakin kunnolliset laitteet vikojen etsimiseen.
        Last edited by peto2; 29-12-2014, 01:06.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Huidi
          BTCF Member
          • Jan 2014
          • 6
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          Okei. Siitä ei välttämättä kauheasti iloa ole mutta ota yhteyttä nimimerkkiin Thuppu, sillä on ainakin kunnolliset laitteet vikojen etsimiseen.
          Jep, kiitos tiedosta. Täytyy otta hu yhteyttä jollei yön aikana tapahdu ihmettä ja vika häviä akun ollessa irti.

          Comment

          • tsero1
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 36
            • PK

            #6
            Itsellä sama vikalista kanssasi mutta kaikki tapahtu kesken ajon. Syyllinen oli hajonnut laturi minkä johdosta myös akku oli tyhjä. Pääsettekö mittaamaan akkua?

            Comment

            • Huidi
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 6
              • seinäjoki

              #7
              Bimmeristä oli yön akunkenkä irti ja aamulla -12 pakkasesta (tälläkertaa ilman lämmitystä) käyntiin niinku palmun alta! ja kaikki jouluvalot poissa ja mittarit toimii niinkun enneki. Akun jännite näkyi olevan 12.5V ja auton käydessä 13.8V. Tuossa sillä vajaa tunti kierrettiin kaupunkia ja näkyis pelaavan aivan normaalisti. Nyt sit odotellaan ilmaantuuko vika uudestaan...

              Comment

              • pomo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2013
                • 429
                • Oulu

                #8
                Oliko eilen kylmempää? Sehän saattaa tuo pakkanen vaikuttaa akkuun varsinkin jos se on vanhempi!
                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                E46 320 Cab

                Comment

                • Huidi
                  BTCF Member
                  • Jan 2014
                  • 6
                  • seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by pomo View Post
                  Oliko eilen kylmempää? Sehän saattaa tuo pakkanen vaikuttaa akkuun varsinkin jos se on vanhempi!
                  Akku on uusittu noin kuukausi sitten ja siinä on virta piisannu hyvin. Pakkasta on saman verran kuin eilenkin. Moittiikohan tuo vekotin sitä kun, se oli hetken käyttämättömänä?

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Tuskin, mutta jos akusta oli kengät irti tulee mieleen josko ne olisi akun vaihdon yhteydessä jääneet huonolle kontaktille?

                    Kovin kuullosti sähkön vajaukselta tuo vikalista, tai ehkä laturi ei antanut oikein hyvin virtaa, tai peto2:n epäilemä väylävika.

                    Comment

                    • zeeliz
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 82
                      • Espoo

                      #11
                      Itse melkein kallistuisin kosketus häiriöön kosteuden takia. Ongelmia voi varsinkin tulla jos on paljon pakkasta ja sitten tippuu hetkellisesti niinku täällä etelässä on tapana tehdä. Sit taas jäätyy jne..
                      Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎