Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #16
    Justiinsa sitä pönttöä tarkoitin. Ilmanputsarin asennuksessa jos on kiireinen eikä alapää mene siihen hahloonsa, siinä käy noin. Hyvin yleinen vaiva näissä amatööriasentajien jäljiltä(usein merkkihuollettuja autoja)
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by suppari View Post
      Justiinsa sitä pönttöä tarkoitin. Ilmanputsarin asennuksessa jos on kiireinen eikä alapää mene siihen hahloonsa, siinä käy noin. Hyvin yleinen vaiva näissä amatööriasentajien jäljiltä(usein merkkihuollettuja autoja)
      En itsekään tajunnut käyttää tuota kaasuläpälle menevää putkea/vaimennin yhdistelmää irti, samalla kun maffin vaihtoi, olisi vuodon heti huomannut. No anyway, auto pelaa ja vaikka vika oli todennäköisesti tuossa, niin tulipahan separaattori samalla vaihdettua.
      Last edited by Rudenorth; 23-01-2015, 22:29.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • mikaj
        Newbiemmer
        • Dec 2020
        • 1
        • Turku

        #18
        Vanha topic, mutta nostetaan ylös ja laitetaan vähän lisäinfoa jos joku painii ongelmien kanssa.


        Ostin käyntiongelmaisen E46:sen N42B20 moottorilla, tyhjäkäyntiä käy todella huonosti ja vähän rykii ajossakin välillä. Ensimmäinen epäilys että valvetronic kulahtanut,1 ja 4 pytyssä isoimmat ongelmat.


        Valvetronicin anturin johto irti että saadaan se pois käytöstä, autolla ajossa ei ongelmia mutta tyhjäkäynti välillä huonoa. Testeri uudestaan kiinni, tyhjäkäynnillä seoskorjaus yli +20prossaa, samaa luokkaa alta 50km/h nopeudessa mutta isommissa tasanopeuksissa tai kiihdytyksessä normaalimpi 0 - -10% seoskorjaus. Koska seoskorjaus ei pysy positiivisena koko ajan niin todennäköisesti MAF ehjä ja imuvuoto jossain.


        Ilmanputsarikotelo ja imuletku kaasuläpälle irti, ja huonostihan se oli edellisen kerran kiinni laitettu, mehevä reikä imuvaimentimessa. Kunhan liimaukset kuivuu niin kokeillaan joskos seoskorjaukset rauhoittuis ja voisi laittaa valvetronicinkin takaisin käyttöön.


        Valvetronicin anturin irroittaminen ei sytytä ainakaan pienillä ajoilla moottorin vikavaloa eikä ilmeisesti vaikuta "katsastuksen" EOBD vikakoodeihinkaan.
        Attached Files

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎