Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    N42 probleema

    Moottori n42b20 ja hieman erikoinen probleema. Ajaessa kun painaa kytkimen pohjaan, kierrokset saattavat mennä alle 500rpm ja pari kertaa moottori on sammunutkin. Vika korjaantuu kun moottorinsuojamuovin (se jossa menee imuputki ilmanputsarille) ottaa pois Autoon on juuri uusittu ilmamassamittari (Bosch) sekä ilmanputsari. Vikakoodit luettu, ei koodeja. Muuten moottori käy ja vetää nätisti.
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 697
    • Espoo

    #2
    Tyhjäkäyntiventtiilin putsaus.
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6691
      • .......

      #3
      Onko N42:ssa ees sellasta osaa:think
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 697
        • Espoo

        #4
        Ah, valvetronic? Imuvuotojen ja huohotinjärjestelmän tarkistus..
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • Rudenorth
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 2415
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by kani View Post
          Ah, valvetronic? Imuvuotojen ja huohotinjärjestelmän tarkistus..
          Jep valvetronic. Kaverikin heti epäili että joku huohotinletku menee lyttyyn tai paskaa huohotinjärjestlelmässä, siitäpä lähetään tutkimaan
          MB W204 C320 CDI
          Kawasaki Ninja ZX-7R

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Öljynerotin / separaattori on ilmeisesti vialla.

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Öljynerotin / separaattori on ilmeisesti vialla.
              Samaa itekin epäilen ja laitoin uuden separaattorin + letkut tilaukseen. Ilmeisesti imusarjaa pitää käyttää pois separaattorin vaihdossa? eli sen tiivisteet menee vielä tilaukseen.
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              • KondomDuck
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1006
                • Kirkkonummi

                #8
                Originally posted by Rudenorth View Post
                Samaa itekin epäilen ja laitoin uuden separaattorin + letkut tilaukseen. Ilmeisesti imusarjaa pitää käyttää pois separaattorin vaihdossa? eli sen tiivisteet menee vielä tilaukseen.
                Imusarja pois juu, sijaitsee tosiaan sen alla. Imusarjan tiivisteethän on tässä semmoset kumiset joten jos ovat hyvät niin vaihtaa ei tartte välttämättä. Oltettavasti ostit Cold-climate malliset letkut ja jos et niin muista laittaa fyllit letkujen päälle
                Last edited by KondomDuck; 12-01-2015, 05:14.

                Comment

                • janituz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 858
                  • nummi-pusula

                  #9
                  tulihan pieni alipaineletku imukoteloon takasin kiinni, olettaen että suodatin kotelo käytetty irti kun imm vaihdettiin?
                  e46 330da -01
                  E46 320d -00
                  E30 323i -85 "pommikone"
                  Projekti: E30 325i -86
                  Projekti: E21 315 -83
                  Ex: E30 318i mit m10i -89

                  Comment

                  • Rudenorth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 2415
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by janituz View Post
                    tulihan pieni alipaineletku imukoteloon takasin kiinni, olettaen että suodatin kotelo käytetty irti kun imm vaihdettiin?
                    Ilmanputsarin kotelo käytettiin irti kun maffi uusittiin, mutta siinä ei mielestäni ollut kiinni mitään alipaineletkua?
                    MB W204 C320 CDI
                    Kawasaki Ninja ZX-7R

                    Comment

                    • janituz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 858
                      • nummi-pusula

                      #11
                      tuo olipaine letku tulee sinne. Ja se on maffin jälkeen. http://realoem.com/bmw/showparts.do?...46&hg=13&fg=10
                      e46 330da -01
                      E46 320d -00
                      E30 323i -85 "pommikone"
                      Projekti: E30 325i -86
                      Projekti: E21 315 -83
                      Ex: E30 318i mit m10i -89

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4048
                        • Turku

                        #12
                        Kaivappa se ilmanputsari kotelo käteen ja etsi laturin hihnapyörän tekemä reikä
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Rudenorth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 2415
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by janituz View Post
                          tuo olipaine letku tulee sinne. Ja se on maffin jälkeen. http://realoem.com/bmw/showparts.do?...46&hg=13&fg=10
                          Maffin jälkeistä imuputkea en ole käyttänyt irti, mutta pitää tarkistaa ettei vahingossa ole irronnut tms.

                          Suppari, viimeksi suodatinta vaihtaessa kotelo näytti ehjälle. Pohjalla on pieni reikä, mutta se taitaa kuuluakin olla.
                          MB W204 C320 CDI
                          Kawasaki Ninja ZX-7R

                          Comment

                          • Rudenorth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 2415
                            • Iisalmi

                            #14
                            Tänään ajoin ensimmäistä kertaa 3-4 päivää, ja nyt lauhemmalla kelillä auto pelasi ihan hyvin. Separaattori letkuineen menee vaihtoon heti kun saapuvat. Ja se pieni alipaineletku oli paikallaan.
                            MB W204 C320 CDI
                            Kawasaki Ninja ZX-7R

                            Comment

                            • Rudenorth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 2415
                              • Iisalmi

                              #15
                              No niin, separaattori letkuineen sekä imusarjan tiivisteet uusittiin tänään. Samalla huomattiin että siinä maffin ja kaasuläpän välissä olevassa imuilman vaimentimessa oli hihnapyötän tekemä reikä (tätä varmaan suppari tarkoittikin), vaimennin poistettiin ja reikä tulpattiin. Nyt auto tuntuisi pelaavan hienosti. Kiitokset kaikille vinkeistä
                              Last edited by Rudenorth; 21-01-2015, 17:55.
                              MB W204 C320 CDI
                              Kawasaki Ninja ZX-7R

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎