Pakko oli lähteä täältä jo apuja huutelemaan, niin olisi vähän vinkkejä haalittuna ennen kuin säntää purkuhommiin. Eli kyseessä 2002 318i N42-B20A koneella. 2tkm sitten vaihdettu mm. moottorin huohotinsarja eristettyyn malliin, tehty forte-huuhtelu ja nakattu päivitetty malli ketjunkiristimestä pakoilleen (rallatti aiemmin kovasti harvakseltaan starttauksen jälkeen n. 5 sek. jonka jälkeen rallatus loppui kuin seinään). Muutoin kone on aina käynyt pirun sievästi.
Herjaili syksyllä vikakoodia imupuolen nokan asentotunnistimen epäloogisesta signaalista. Vaihdoin anturin, antoi uudelleen samaa koodia. Oireina todella satunainen nykiminen ja lähtee tyyliin kerran kuukauteen käymään epätasaisesti, aivan kun kävisi kolmella / jako pielessä. Sammuu / sammutat auton ja taas toimii. Nyt sitten auto alkoi nykimään rajusti ja sammui. Ei millään käymään. Hetken jähyttely ja taas mentiin pari sataa metriä ja sammui. Yrittää käyntiin ja varmaan kävisikin huonosti, mutta lopetin kiusauksen tuohon paikkaan. Koodeja en kerennyt vielä ottaa. Puolavikaan en oikein usko, kun sammui koko laitos niin seinään. Mikään vikavalo ei palanut taulussa. Kuullostaako vanos-rempalta? Onko näissä ollut muita ongelmia jakopäähän liittyen? Jos vanos antautuu lopullisesti, niin ilmeisesti ajoituksen raja-arvot ovat kuitenkin sellaiset että männät ja venttiilit pysyisivät sovussa? Jos vanos todetaan syylliseksi niin varmaan kannattaa samaan syssyyn laittaa vanospyörien lisäksi koko jakopään hilut uusiksi, kun nyt mittarissa 202tkm.
Herjaili syksyllä vikakoodia imupuolen nokan asentotunnistimen epäloogisesta signaalista. Vaihdoin anturin, antoi uudelleen samaa koodia. Oireina todella satunainen nykiminen ja lähtee tyyliin kerran kuukauteen käymään epätasaisesti, aivan kun kävisi kolmella / jako pielessä. Sammuu / sammutat auton ja taas toimii. Nyt sitten auto alkoi nykimään rajusti ja sammui. Ei millään käymään. Hetken jähyttely ja taas mentiin pari sataa metriä ja sammui. Yrittää käyntiin ja varmaan kävisikin huonosti, mutta lopetin kiusauksen tuohon paikkaan. Koodeja en kerennyt vielä ottaa. Puolavikaan en oikein usko, kun sammui koko laitos niin seinään. Mikään vikavalo ei palanut taulussa. Kuullostaako vanos-rempalta? Onko näissä ollut muita ongelmia jakopäähän liittyen? Jos vanos antautuu lopullisesti, niin ilmeisesti ajoituksen raja-arvot ovat kuitenkin sellaiset että männät ja venttiilit pysyisivät sovussa? Jos vanos todetaan syylliseksi niin varmaan kannattaa samaan syssyyn laittaa vanospyörien lisäksi koko jakopään hilut uusiksi, kun nyt mittarissa 202tkm.
Comment