Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42-B20A sammui nykien ja käy epätasaisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Menihän sinne purkukoneesta ehjempi tilalle. Joka sekin piti ensin putsata entisistä ohjurinpalasista, vaikka se öljysihti oli ehjä :think
    näitä on tosiaan saanu itekkin putsailla jokusen. Mutta tolleen hajalle asti mennyttä ei oo vielä tullut vastaan.
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #17
      Originally posted by SammyE46 View Post
      Paikallinen bossiketjun korjaamo lupas tonnilla tehdä jakopäärempan. Kysyin 2014 keväällä hintaa. Vanostiivisteiden vaihdon yhteydessä vaihettiin ensiapuna sitten vaan uuden mallin laahain joka makso 23euroo.
      Vai kuitenkin kiristin? Laahaimia ei saa vaihdettua ilman että jakopään purkaa edes osittain.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • SammyE46
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 75
        • Varsinais-Suomi

        #18
        Originally posted by suppari View Post
        Vai kuitenkin kiristin? Laahaimia ei saa vaihdettua ilman että jakopään purkaa edes osittain.
        Juu, termistö menee sekaisin, niin itseltä kun kuitin kirjoittajaltakin.

        Kuitissa lukee kiristin mutta tiskillä puhuttiin laahaimmesta....

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #19
          Originally posted by SammyE46 View Post
          Juu, termistö menee sekaisin, niin itseltä kun kuitin kirjoittajaltakin.

          Kuitissa lukee kiristin mutta tiskillä puhuttiin laahaimmesta....
          Ok. Sittenkun hyppää, niin selviät kyllä alle tonnilla, soita vaan ruudussa näkyvään numeroon
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #20
            Juu, äänet venyneelle ketjulle.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • paukku125
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 23
              • Oulunsalo

              #21
              Itellä tällä hetkellä auto pajalla. Äänteli jo niin pahasti niin vein ketjun vaihtoon. Soittelivat päivällä että on ohjuri tai joku murentunu öljypohjaan ja joutuu sen aukaseen että saa murut pohjalta pois. Oli kuitenkin edenny jo siihen vaiheeseen että oli menny sihdin läpi murut jo öljypumpulle tai johonki vastaavaan en muista tarkkaan. Itellä kyllä menny luotto BMW laatuun ku lueskellu kuinka paljon ongelmia porukalla ollu. Ite omistanu oman 318 reilut 3 vuotta ja puolen vuoden välein auto pajalla. Tai sitte itellä maanantai versio.

              Gura paljon tuli wetterillä ketjun vaihto kustantaan? Ite en edes uskaltanu kysyä ku kuullu wetterin hinnottelusta juttua.

              Comment

              • SammyE46
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 75
                • Varsinais-Suomi

                #22
                Originally posted by paukku125 View Post
                Itellä tällä hetkellä auto pajalla. Äänteli jo niin pahasti niin vein ketjun vaihtoon. Soittelivat päivällä että on ohjuri tai joku murentunu öljypohjaan ja joutuu sen aukaseen että saa murut pohjalta pois. Oli kuitenkin edenny jo siihen vaiheeseen että oli menny sihdin läpi murut jo öljypumpulle tai johonki vastaavaan en muista tarkkaan. Itellä kyllä menny luotto BMW laatuun ku lueskellu kuinka paljon ongelmia porukalla ollu. Ite omistanu oman 318 reilut 3 vuotta ja puolen vuoden välein auto pajalla. Tai sitte itellä maanantai versio.

                Gura paljon tuli wetterillä ketjun vaihto kustantaan? Ite en edes uskaltanu kysyä ku kuullu wetterin hinnottelusta juttua.
                Ei mun 318 E46 ole toiminu koskaan yli 10tkm ilman jonkun satasen roplaamista korjaamolla.

                Nyt 202tkm ja moottori pitää jakopään kanssa restauroida. Baijerilaista laatua jo vuodesta 1916...

                Comment

                • metanolman83
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 249
                  • itä suomi

                  #23
                  itsellä oli pakonokka 3 astetta pielessä ja ajamalla korjaamolle mentiin kylmänä käynnistäessä kone pyöri nätisti mutta lämmettyään vähänkin rupesi hytkymään koko auto..

                  Comment

                  • Gura
                    Newbiemmer
                    • Mar 2014
                    • 5
                    • Oulu

                    #24
                    Kyllähän se jotain 1500e luokkaa oli...jossakin lienee vielä kuitti tallessa :P

                    Vielä kun keksisi mihin ne öljyt tuolta koneesta pakenee, voisiko olla venttiilinvarren kumet, kun tuo Baijerilainen kumi näyttää olevan lestadiolaisten suosimaa mallia...

                    -G

                    Comment

                    • SammyE46
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 75
                      • Varsinais-Suomi

                      #25
                      Originally posted by Gura View Post
                      Kyllähän se jotain 1500e luokkaa oli...jossakin lienee vielä kuitti tallessa :P

                      Vielä kun keksisi mihin ne öljyt tuolta koneesta pakenee, voisiko olla venttiilinvarren kumet, kun tuo Baijerilainen kumi näyttää olevan lestadiolaisten suosimaa mallia...

                      -G

                      Sun on öljyrenkaat jostakin pytystä tai jopa kaikista jumissa. Puristuspainemittaus voi olla hikeä ja kiukkua nostattava kokemus...

                      Tai sitten teet niinkuin minäkin, vaihdat automerkkiä, loppuu se öljynkulutus.

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1822
                        • I sink hell

                        #26
                        Auts. Luulin että n42b20 olisi kestävää mallia. Kohtuu hyvä kiihtyvyys ja pieni kulutus samassa paketissa.
                        Vähän vanhempaa bemaria alle vaan, ne kestää ja kestää
                        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                        http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          #27
                          Originally posted by SammyE46 View Post
                          Sun on öljyrenkaat jostakin pytystä tai jopa kaikista jumissa. Puristuspainemittaus voi olla hikeä ja kiukkua nostattava kokemus...

                          Tai sitten teet niinkuin minäkin, vaihdat automerkkiä, loppuu se öljynkulutus.
                          Kyllä tuo öljyrengas homma on vähän kaukaa haettu. Venavarren kumit on suurella todennäkösyydellä kivikovat ja ei tiivistä enää. N4x moottoreihin on niitä tullut vaihdettua.
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • SammyE46
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 75
                            • Varsinais-Suomi

                            #28
                            Originally posted by janituz View Post
                            Kyllä tuo öljyrengas homma on vähän kaukaa haettu. Venavarren kumit on suurella todennäkösyydellä kivikovat ja ei tiivistä enää. N4x moottoreihin on niitä tullut vaihdettua.
                            Joo, niin minäkin luulin ja uskoin. Kakkosen puristukset 5.5 kun muissa oli 9.5. Alaspäin vuoti öljyrenkaasta ja ylöspäin kumista.

                            Onhan kilometrejä jo suunnaton määrä, 202tkm. Öljynvaihdot 10-15tkm välein.

                            Mielikuvien luominen premiumista karisi vessanpyttyyn... Ajaminen on nautintoa mutta korjaamo taisi saada suurimman nautinnon eurojen muodossa...

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #29
                              Originally posted by SammyE46 View Post
                              Mielikuvien luominen premiumista karisi vessanpyttyyn... Ajaminen on nautintoa mutta korjaamo taisi saada suurimman nautinnon eurojen muodossa...
                              Muistaa vaan jatkossa että jos neloskoneisen koodi alkaa N:llä niin jättää ne väliin :think

                              On kyllä säälittävä kesto noissa N42 jne sukupolven koneissa
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #30
                                tässä nyt viime aikoina lähietäisyydeltäkin N-sarjan haasteita seuranneena: Bemarin mosan sylinteriluvun tulee olla kuudella jaollinen
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎