Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 moottorin kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SammyE46
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 75
    • Varsinais-Suomi

    E46 moottorin kunnostus

    318 iA Touring 2003. Mittarissa 202tkm.

    Ohivuotomittauksessa paljastui 2. sylinterissä vuotoa alaspäin ja kannen puolelta venttiilistä. Ilman suurempia purkamisia arvioitiin että venttiili ja öljyrengas. Savutus siis on runsasta ja öljyn kulutus 1L/500km.

    Rempalle arvioitiin hinnaksi n.3000euroa, toki summa voi muuttua kun kansi otetaan pois ja männät saadaan ulos. Hinta sisältää täydellisen jakopäärempan (ensiapuna viime keväänä laitettiin uusi kiristin), venttiilien hionnan, männät renkaineen ja sylinterien hoonauksen. Lisäksi tarvittavat tiivisteet ym. tarvikkeet.

    Miltä hinta kuulostaa ja kannattaako tehdä vai alanko etsiä vaihtokonetta?
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Muista että

    Vaihtokoneen asennus voi olla aika kallis toimenpide myös ja siitä ei voi tietää sitten että koittaako samankaltainen remontti tulevaisuudessa paitsi jos ostaa koneen millä on takuu.

    Kokemuksella juuri vaihdoin 2 mäntää m47d20 koneeseen kun oli imusarjan läppä mennyt poikki ja koneeseen, onneksi ei oma auto

    vaihto tuli halvemmaksi kuin uusi kone ja kun hyvin tekee niin vastaa aivan uutta konetta.
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      Minä kyllä ottaisin vaihtokoneen, N42 koneita on vaikka kuinka paljon saatavilla.

      Esim. tuossa.

      Vie Bullitille piispanristille, se osaa vaihtaa ja koodata sulle uuden koneen.

      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3446
        • Janakkala

        #4
        Sitten kun olet 3ooo€ tehnyt koneremppaa niin kohta iskee valvetronic ongelmat: apuakseli ja seuraajat kuluneet ja venttiilin nostimet loppu ja taas palaa pari touhutonnia, että kannattaa sekin asia huomioida jos tuohon hommaan ryhtyy
        Vanoksien solenoidit kannattaa myös samaan remonttiin uusia.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3446
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by Convertible View Post
          Minä kyllä ottaisin vaihtokoneen, N42 koneita on vaikka kuinka paljon saatavilla.
          Esim. tuossa.
          Vie Bullitille piispanristille, se osaa vaihtaa ja koodata sulle uuden koneen.
          http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...motor&_sacat=0
          Kunhan muistaa, että suurimmassa osassa noita vaihtomoottoerita koskee ihan saman ongelmat kuin siinä omassakin moottorissa /autossa.
          Ja kun noita myydään ilman apulaitteita niin osassa koneita on revitty jopa venakopan sisältä valvetronicin asentotunnistimet pois ja kopat on vuotaneet vettä sisään joka reiästä, ja öljynpaine anturin juuresta jne/tms.
          Kannattaa siis selvittää sen mahdollisen vaihtomoottorin kunto hyvinkin tarkkaan. Viimeksi kun tuollaisen ebaysta tilatun vaihtomoottorin asiakkaalle vaihdoin niin koko venttiilikoneisto oli umpiruosteessa. Ja se olikin sitten pitkäkestoinen remontti
          Eikä tuo moottorin vaihto mitään koodauksia tarvi. Vikakoodit nollaa ja tsekkaa koeajon jälkeen.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • SammyE46
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 75
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by Spetke View Post
            Kunhan muistaa, että suurimmassa osassa noita vaihtomoottoerita koskee ihan saman ongelmat kuin siinä omassakin moottorissa /autossa.
            Ja kun noita myydään ilman apulaitteita niin osassa koneita on revitty jopa venakopan sisältä valvetronicin asentotunnistimet pois ja kopat on vuotaneet vettä sisään joka reiästä, ja öljynpaine anturin juuresta jne/tms.
            Kannattaa siis selvittää sen mahdollisen vaihtomoottorin kunto hyvinkin tarkkaan. Viimeksi kun tuollaisen ebaysta tilatun vaihtomoottorin asiakkaalle vaihdoin niin koko venttiilikoneisto oli umpiruosteessa. Ja se olikin sitten pitkäkestoinen remontti
            Eikä tuo moottorin vaihto mitään koodauksia tarvi. Vikakoodit nollaa ja tsekkaa koeajon jälkeen.
            Tuonlaiseen lopputulemaan tuli myös korjaamo. Periaatteessa se 2500euron kikkare pitäs joka tapauksessa purkaa ja tutkia onko kaikki ok. Asia erikseen jos meinaan saman tein laittaa ongelman kiertoon mutta itselle vielä muutamaksi vuodeksi kulkuvälinettä tehdessä voi olla viisaampaa kun kunnostaa vanhan. Ainakin tietää mitä ruostuneen nokkapellin alla kehrää, sekin kun on ruosteessa kuten E46-sarjalaisessa kuuluukin olla.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16363
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by SammyE46 View Post
              itselle vielä muutamaksi vuodeksi kulkuvälinettä tehdessä
              Ai tästä autosta ? Miksi ?

              Comment

              • SammyE46
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 75
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Ai tästä autosta ? Miksi ?
                Mitä miksi?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16363
                  • Asikkala

                  #9
                  No kun tuntuu noin hyviä ja huolettomia koneita olevan...

                  Comment

                  • SammyE46
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 75
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    No kun tuntuu noin hyviä ja huolettomia koneita olevan...
                    Suurin piirtein 5 vuotta ja reilu 7000euroa remontointiin. Ei nyt ihan just tule mieleen poiskaan laittaa. Varsinkaan tän viimisen rempan jälkeen...

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #11
                      No onhan kalliissa italialaisissa urheiluautoissa vielä kalliimmat käyttökustannukset, kyse on kuitenkin eksoottisesta saksalaisesta muskeliautosta. Mutta katso valoisampaa puolta- jos teet kaikki korjaukset itse voit oppia paljon . Näissä on kyllä usein kaikki tunteet pelissä, riemusta ja onnenkiljahduksista sekä hyvänolontunteista pettymyksiin ja lompakon tyhjenemisiin sekä lukuisiin tallilla auton ja eri työkalujen kanssa vietettyihin tunteihin. Terapiaryhminä e46fanatics ja btcf.
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • SammyE46
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 75
                        • Varsinais-Suomi

                        #12
                        Originally posted by kani View Post
                        No onhan kalliissa italialaisissa urheiluautoissa vielä kalliimmat käyttökustannukset, kyse on kuitenkin eksoottisesta saksalaisesta muskeliautosta. Mutta katso valoisampaa puolta- jos teet kaikki korjaukset itse voit oppia paljon . Näissä on kyllä usein kaikki tunteet pelissä, riemusta ja onnenkiljahduksista sekä hyvänolontunteista pettymyksiin ja lompakon tyhjenemisiin sekä lukuisiin tallilla auton ja eri työkalujen kanssa vietettyihin tunteihin. Terapiaryhminä e46fanatics ja btcf.
                        Aikoinaan korjasin itse, sitten loppui mielenkiinto ja tekniikka ajoi ohi taidoista.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎