Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 ihmteystä P0173, P0170.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zamirasanen
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 22
    • Jyväskylä

    E46 328 ihmteystä P0173, P0170.

    Elikkäs on -99 328i kyseessä ja tosiaan M52TUB28 mylly. Pääosin heittää torque ohjelmalla koodia:
    P0170 - Fuel Trim (bank1)
    P0173 - Fuel Trim Malfunction (bank 2)
    Välillä satunnaisesti sekaan myös:
    P0340 - Camshaft Position Sensor "A"Circuit (Bank1 or Single Sensor). Joskus koodit pitkään keltaisena eli ilman vikavaloa, joskus kaikki punaisella ja moottorinvikavalon saattelema. Pääosin vika kokoajan päällä mutta välillä menee pari työmatkaa (n.100km) ilman vikaa ja alaväännöt tuntuu taas olevan tallessa, jotka on vähän huonommat kun viat on päällä. Tyhjäkäynnillä kierrättäessä kun kierrokset laskee niin rötää putkessa aika reilusti. Imutorvesta löytyi siitä alipainehaaran kohalta pientä murtumaa mutta uskon korjanneeni ne onnistuneesti mutta ei vikaan vaikuttanut. Tabletista saan arvot pihalle käytännössä joka anturista, kun tietäs vaan mitä arvoja niistä katsella . Olisko se vika sitten kuitenkaan tossa nokan anturissa koska se harvemmin antaa siitä koodia.
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 256
    • jyväskylä

    #2
    onko autoon tehty mitään imuvuotoja korjaavia asioita?
    miten korjasit tuon murtuman? kokemusta ainakin omasta samanmoisesta, niitä imuvuotoja kyllä löytää parin viikonlopun askareiksi vaikka auto toimii suhteellisen hyvin. voihan tuo olla anturivikakin mutta imuvuodot enemmän kuin todennäköisiä

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #3
      Kyllähän nuo nokan anturit on ihan kulutustavaraa, eli ensin se ja sitten lisää ihmettelyä jos tarvis. Pitäs katsoa vaan että kumpi antureista siellä kiusaa.

      Lambda integratoreita kannattaa katsoa niin niistä voi nähdä imuvuodot, tosin jälkimarkkinaohjelmalla ei välttämättä nää että mitkä ovat sopivat arvot.
      Last edited by Perlenbacher; 16-02-2015, 21:24.

      Comment

      • Zamirasanen
        Newbiemmer
        • May 2011
        • 22
        • Jyväskylä

        #4
        Liimamassalla vetelin. Täytyy varmaan purkaa kaasuläppään asti nää imuhärpäkkeet ja katella paremmin. Vaikuttaakos alipainejärjestelmän vuodotkin samoihin asioihin? Kiitoksia jo etukäteen.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Nokka-akselien anturit, kuten todettu, kulutustavaraa --> vaihtoon.

          Muutoin katso käyntiongelmista tämä: KLIK.

          Comment

          • Zamirasanen
            Newbiemmer
            • May 2011
            • 22
            • Jyväskylä

            #6
            On ne nyt niin tarkkaan katottu läpi että murtumia ei ole, anturin vaihtoon seuraavaks..
            Pirun hyvän topicin on joku viittiny tehä!

            Comment

            • Zamirasanen
              Newbiemmer
              • May 2011
              • 22
              • Jyväskylä

              #7
              Imunokan anturi vaihdettu uuteen, mitään muutosta ei ilmennyt. Pari viikkoa eteenpäin alko auto hyytymään motarilla ja kulki niukasti 40km/h, ajoin parkkiin ja katoin vikakoodit niin samat viat + Missfire pytyillä 4,5 ja 6. hetken odottelun jälkeen lähti taas toimimaan. Seuraavaks aloin tulpanvaihtoon ja sieltähän löyty pytyiltä 1,2 ja 3 öljyä reilusti tulpanreijästä, kun taas 4,5 ja 6 oli aivan kuivia. Elikkä joko tuo vikakooderi laskee sylinterit eri järjestyksessä ja homma käy järkeen, tai muuten on taas erityisen mystistä, koska tilanne ei tulpanvaihdolla muuttunut...Ite tosiaan laskin ne sylinterit jakopäää 1 ja siitä peräänpäin.

              + Näiden koodien lisäks löytyy melkein kokoajan myös tämmöset:

              C001 - Alusta
              P1250 - Voimansiirto
              Last edited by Zamirasanen; 11-03-2015, 22:20.

              Comment

              • Nipa.b
                Newbiemmer
                • Mar 2014
                • 17
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Zamirasanen View Post
                sieltähän löyty pytyiltä 1,2 ja 3 öljyä reilusti tulpanreijästä, kun taas 4,5 ja 6 oli aivan kuivia.
                Tossahan onki jo koneelle ainekset rykimiseen huonoon tyhjäkäyntiin ja vaikka sun mihinkä. Venttilikopan tiiviste vaihtoon

                Comment

                • Zamirasanen
                  Newbiemmer
                  • May 2011
                  • 22
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Nipa.b View Post
                  Tossahan onki jo koneelle ainekset rykimiseen huonoon tyhjäkäyntiin ja vaikka sun mihinkä. Venttilikopan tiiviste vaihtoon
                  Jep ja varmaan niitä puolia uusiks kun ei kerran toiminu edes heti puhdistuksen jälkeen

                  Comment

                  • Zamirasanen
                    Newbiemmer
                    • May 2011
                    • 22
                    • Jyväskylä

                    #10

                    tyhjäkäynnillä tämmöstä, mitä mahtaa nuo f/t arvot tarkoittaa?

                    Comment

                    • Zamirasanen
                      Newbiemmer
                      • May 2011
                      • 22
                      • Jyväskylä

                      #11


                      Ja tämmöstä ajossa sillon kun alkaa hyytymään. Separaattori kaikkine putkineen uusittu, puolat ja tulpat uusittu ja molempien nokkien asentotunnistimet uusittu. Alkaa vitsit loppumaan .
                      Last edited by Zamirasanen; 19-04-2015, 15:30.

                      Comment

                      • Zamirasanen
                        Newbiemmer
                        • May 2011
                        • 22
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Vikahan löytyi MAF:ista. Uus 23€ kiinalainen tilalle ni avot kun pelaa paremmin kuin uutena. Noita ennemmin vaihtaa sen 10kpl ja silti jää enemmän ryyppyrahaa kun että maksaa 440€ merkkiliikkeen pojille.

                        Comment

                        • Malagutisti
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 211
                          • Kurikka/Tre

                          #13
                          Jahka se kiinalainen antautuu niin täältä uusi .
                          BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                          BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                          E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎