Elikkäs on -99 328i kyseessä ja tosiaan M52TUB28 mylly. Pääosin heittää torque ohjelmalla koodia:
P0170 - Fuel Trim (bank1)
P0173 - Fuel Trim Malfunction (bank 2)
Välillä satunnaisesti sekaan myös:
P0340 - Camshaft Position Sensor "A"Circuit (Bank1 or Single Sensor). Joskus koodit pitkään keltaisena eli ilman vikavaloa, joskus kaikki punaisella ja moottorinvikavalon saattelema. Pääosin vika kokoajan päällä mutta välillä menee pari työmatkaa (n.100km) ilman vikaa ja alaväännöt tuntuu taas olevan tallessa, jotka on vähän huonommat kun viat on päällä. Tyhjäkäynnillä kierrättäessä kun kierrokset laskee niin rötää putkessa aika reilusti. Imutorvesta löytyi siitä alipainehaaran kohalta pientä murtumaa mutta uskon korjanneeni ne onnistuneesti mutta ei vikaan vaikuttanut. Tabletista saan arvot pihalle käytännössä joka anturista, kun tietäs vaan mitä arvoja niistä katsella . Olisko se vika sitten kuitenkaan tossa nokan anturissa koska se harvemmin antaa siitä koodia.
P0170 - Fuel Trim (bank1)
P0173 - Fuel Trim Malfunction (bank 2)
Välillä satunnaisesti sekaan myös:
P0340 - Camshaft Position Sensor "A"Circuit (Bank1 or Single Sensor). Joskus koodit pitkään keltaisena eli ilman vikavaloa, joskus kaikki punaisella ja moottorinvikavalon saattelema. Pääosin vika kokoajan päällä mutta välillä menee pari työmatkaa (n.100km) ilman vikaa ja alaväännöt tuntuu taas olevan tallessa, jotka on vähän huonommat kun viat on päällä. Tyhjäkäynnillä kierrättäessä kun kierrokset laskee niin rötää putkessa aika reilusti. Imutorvesta löytyi siitä alipainehaaran kohalta pientä murtumaa mutta uskon korjanneeni ne onnistuneesti mutta ei vikaan vaikuttanut. Tabletista saan arvot pihalle käytännössä joka anturista, kun tietäs vaan mitä arvoja niistä katsella . Olisko se vika sitten kuitenkaan tossa nokan anturissa koska se harvemmin antaa siitä koodia.
Comment