Elikkäs kyseisen auton oik. puoleiset pitkät valot toimivat ennen vain satunnaisesti. Sitä kun rupesi tutkimaan niin polttimoiden liitin oli löysässä, eikä pysynyt kunnolla kiinni. Sitten siihen laitettiin tilalle kunnolliset liittimet, mutta sitten ei valo palanut enää lainkaan..
Samalla mittaristoon syttyi luistoneston ja ABS-jarrujen varoitusvalot. Kun autolla lähti ajamaan, sammuivat varoitusvalot n. 100m ajon jälkeen, eikä sen illan aikana syttyneet enää uudestaan. Seuraavana aamuna auton käynnistyttyä varoitusvalot syttyivät taas -> 30km ajon jälkeen pysäys tankkaamaan -> ja käynnistyksen jälkeen eivät taas palaneet.
Onko lamppujen ruuvauksen aikana voinut mennä jokin vikaan minkä vuoksi lähtee luistonesto ja ABS-jarrut välillä pois pelistä?
Lampulle tulee siis ruskea ja keltavihreä piuha. Mitattaessa noita piuhoja, ne antoivat molemmat sen n. 12V vas. puoleisen pitkän ajovalon keltavihreää piuhaa vasten mitattessa. Johtavuusmittauksella varmistui vielä että ne oik. puoleiselle valolle tulevat piuhat ovat yhteydessä jossain kohtaa.
Ei oikein muuta ratkaisua tullut mieleen kun varastaa keltavihreä piuha vas. valolta oik. puoleiselle valolle. Nyt siellä ilmeisesti tuplakuormitus entiseen verrattuna. Toimiiko ratkaisu, vai voiko johto nyt kuumentua, sulaa tai aiheuttaa muuta harmia? Kai noille valoille jokin sulake löytyy jos kuormittuu liikaa? Hanskalokeron sulakeboksista en ainakaan valoille löytänyt omaa sulaketta..
Apua kaivataan jos tosta selityksestä mitään selvää sai
Samalla mittaristoon syttyi luistoneston ja ABS-jarrujen varoitusvalot. Kun autolla lähti ajamaan, sammuivat varoitusvalot n. 100m ajon jälkeen, eikä sen illan aikana syttyneet enää uudestaan. Seuraavana aamuna auton käynnistyttyä varoitusvalot syttyivät taas -> 30km ajon jälkeen pysäys tankkaamaan -> ja käynnistyksen jälkeen eivät taas palaneet.
Onko lamppujen ruuvauksen aikana voinut mennä jokin vikaan minkä vuoksi lähtee luistonesto ja ABS-jarrut välillä pois pelistä?
Lampulle tulee siis ruskea ja keltavihreä piuha. Mitattaessa noita piuhoja, ne antoivat molemmat sen n. 12V vas. puoleisen pitkän ajovalon keltavihreää piuhaa vasten mitattessa. Johtavuusmittauksella varmistui vielä että ne oik. puoleiselle valolle tulevat piuhat ovat yhteydessä jossain kohtaa.
Ei oikein muuta ratkaisua tullut mieleen kun varastaa keltavihreä piuha vas. valolta oik. puoleiselle valolle. Nyt siellä ilmeisesti tuplakuormitus entiseen verrattuna. Toimiiko ratkaisu, vai voiko johto nyt kuumentua, sulaa tai aiheuttaa muuta harmia? Kai noille valoille jokin sulake löytyy jos kuormittuu liikaa? Hanskalokeron sulakeboksista en ainakaan valoille löytänyt omaa sulaketta..
Apua kaivataan jos tosta selityksestä mitään selvää sai
Comment