Announcement

Collapse
No announcement yet.

Edit: Kone levis, mistä M43TUB19 tms. käypä moottori?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    Edit: Kone levis, mistä M43TUB19 tms. käypä moottori?

    E46 318 M43-moottori. Mistähän mahtaa johtua moinen? Alkuun teki pari päivää sitten niin että startatessa kuului tiheä pärinä n. 1-2sek, tämän jälkeen koneen sammutus ja uudelleen käynnistys niin ei kuulunut. Nyt tänään alkoi kuulua tiheä pärinä käynnistäessä sekä sen jälkeen, koko ajan kun kone käy, kierrosten mukaan kuuluva. Ei ole mitään kilinää tai kolinaa, ja nimenomaan tiheää ja tasaista. Huomasin myös että 3000-3500 kierrosalueella alkaa ajossa tapahtua puutumista, että ei jaksais kunnolla vetää? Äänen paikallistaminen on melko vaikeaa, tulisikohan imusarjan suunnalta vai sitten moottorista?
    Last edited by Rode; 24-02-2015, 18:52.
    E91 LCI 330dA Xdrive
  • Gineer
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 16
    • PKS

    #2
    Kuvauksesi mukaan DISA ongelma voisi olla kyseessä. Laita vaikka youtubeen bmw 318 disa. Kuullostaako yhtään tutulta esim. http://youtu.be/TOfrauBGy8g. Disa ongelma sopisi myös tuohon puutumiseen noilla kierroksilla.

    Kannattaa katsoa: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=12998212
    Last edited by Gineer; 20-02-2015, 16:55.

    Comment

    • Rode
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 150
      • Pirkanmaa

      #3
      [QUOTE=Gineer;3501930]Kuvauksesi mukaan DISA ongelma voisi olla kyseessä. Laita vaikka youtubeen bmw 318 disa. Kuullostaako yhtään tutulta esim. http://youtu.be/TOfrauBGy8g. Disa ongelma sopisi myös tuohon puutumiseen noilla kierroksilla.

      Sitä toivoin itsekin mutta ei.. Käsin konetta pyörittäen lonksahtaa, kiertokangen laakerit vähintään finaalissa, ei muuta ku uus kone tilaukseen, mutta mistä?
      E91 LCI 330dA Xdrive

      Comment

      • SammyE46
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 75
        • Varsinais-Suomi

        #4
        Kyllä näitä E46-tarinoita lukiessa alkaa voimaan pahoin toistenkin puolesta. Oma kottero jo aiheuttanut viidessä vuodessa hiusten lähtöä ja ajoittaista masennusta.

        Mulla olis ollu vaihtoehtona myös vaihtomoottorin hankinta. Kakkospytyn öljyrenkaat kukkuu ja venttiili vuotaa, sinistä savua niin paljon ettei saanut enää päästölappua ja öljyäkin meni vaatimattomasti 1L per 500km. Onhan se 200tkm saksalaiselle laatumerkille jo paljon kun on noudatettu huolto-ohjeita. Olisiko moottori kestänyt 100tkm huolimattomalla pidolla vai enemän, sitä ei tiedä pirukaan. Tyydyin sitten vanhan kunnostukseen...

        Yhtä kaikki, onnea ja menestystä vaan sekä jaksamista.

        Comment

        • Rode
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 150
          • Pirkanmaa

          #5
          Tarviikos olla samanlainen 318i M43TUB19-vaihtomoottori kyseessä että toimii vai voiko tilalle suunnitella jotan muuta? Saako esim. tuosta E46 316i M43TUB19-moottorista 318i veroisen 318:n imusarjalla sekä eculla (rikkinäisen moottorin osilla), eli onko raaka moottori identtinen?
          E91 LCI 330dA Xdrive

          Comment

          • Rode
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 150
            • Pirkanmaa

            #6
            Ois komiaa jos jostain löytys motti niin sais työn alle. Tilat ja systeemit löytyy moottorin vaihtoon niin olis hienoa päästä homma laittamaan tulille. Eipä ole ennen seurannut tuollaista remppaa E46:selle, mielenkiinto edellä tässä ollaan menossa Ulkomailla luulis olevan pilvin pimein, mutta ei tuolla ebayssakään näytä järin määrin noita M43sia olevan, saati sitten niiden kunnosta :think
            E91 LCI 330dA Xdrive

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3446
              • Janakkala

              #7
              Öljypohja auki ja uudet laakerit. Mitä ihmeen uutta konetta laakerivika vaatii
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Rode
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 150
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                Öljypohja auki ja uudet laakerit. Mitä ihmeen uutta konetta laakerivika vaatii
                Ei kai saattana kone kuivana käyny niin ei pelkillä laakerin vaihoilla selviä, lähtökohtaisesti se on omassa mielessä loppuun ajettu. Ei muuten ikinä auto ehtiny näyttää punasta öljynpaineenvaloo (muuta kuin virta-avaimella). Keltasta ehti vilkuttaa ajossa ja tuli lisättyä ölppää, useasti.
                E91 LCI 330dA Xdrive

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3446
                  • Janakkala

                  #9
                  Kuivana? Ja ekassa postauksessa vaan ihmetellään, että mistäköhän moinen tiheä pärinä johtuu
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Rode
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 150
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Huoh.. Eikös tuossa jo kysytty uutta moottoria eikä mitään korjausvinkkejä tai muuta ihmettelyä. Spetkekin kokenut foorumilainen.. Tällä hetkellä Suomesta selatessa 1500e/116tkm ajettu motti löytynyt, mites ulkomaat? Hyvää viikonloppua foorumilaisille!
                    E91 LCI 330dA Xdrive

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #11
                      Oilijaloselta saa takuu moottoreita ja toimitsvat niitä ruotsista jos ei täältä löydy.
                      Btcf jäsen kortilla 10% alennus
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Jampsu87
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1335
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by Rode View Post
                        E46 318 M43-moottori. Mistähän mahtaa johtua moinen? Alkuun teki pari päivää sitten niin että startatessa kuului tiheä pärinä n. 1-2sek, tämän jälkeen koneen sammutus ja uudelleen käynnistys niin ei kuulunut. Nyt tänään alkoi kuulua tiheä pärinä käynnistäessä sekä sen jälkeen, koko ajan kun kone käy, kierrosten mukaan kuuluva. Ei ole mitään kilinää tai kolinaa, ja nimenomaan tiheää ja tasaista. Huomasin myös että 3000-3500 kierrosalueella alkaa ajossa tapahtua puutumista, että ei jaksais kunnolla vetää? Äänen paikallistaminen on melko vaikeaa, tulisikohan imusarjan suunnalta vai sitten moottorista?
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Kuivana? Ja ekassa postauksessa vaan ihmetellään, että mistäköhän moinen tiheä pärinä johtuu
                        Originally posted by Rode View Post
                        Huoh.. Eikös tuossa jo kysytty uutta moottoria eikä mitään korjausvinkkejä tai muuta ihmettelyä. Spetkekin kokenut foorumilainen.. Tällä hetkellä Suomesta selatessa 1500e/116tkm ajettu motti löytynyt, mites ulkomaat? Hyvää viikonloppua foorumilaisille!
                        Asia selvä..
                        E91 lci 330xd.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Rode View Post
                          E46 318 M43-moottori. Mistähän mahtaa johtua moinen? Alkuun teki pari päivää sitten niin että startatessa kuului tiheä pärinä n. 1-2sek, tämän jälkeen koneen sammutus ja uudelleen käynnistys niin ei kuulunut. Nyt tänään alkoi kuulua tiheä pärinä käynnistäessä sekä sen jälkeen, koko ajan kun kone käy, kierrosten mukaan kuuluva. Ei ole mitään kilinää tai kolinaa, ja nimenomaan tiheää ja tasaista. Huomasin myös että 3000-3500 kierrosalueella alkaa ajossa tapahtua puutumista, että ei jaksais kunnolla vetää? Äänen paikallistaminen on melko vaikeaa, tulisikohan imusarjan suunnalta vai sitten moottorista?
                          Soita ja kysäise Kankaanpään Autopurkamolta ja Autiolta Pirkkalasta.

                          Comment

                          • Rode
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 150
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Soita ja kysäise Kankaanpään Autopurkamolta ja Autiolta Pirkkalasta.
                            Niin juu tämä jäänyt kertomatta miten lopulta meni, eli vaihtokone tuli bildelsbasen.se sivuston kautta Ruotsista, hinta rahteineen oli vähän reilu tonnin, koneella tietojen mukaan ajeltu n. 160tkm. Kytkin ja vesipumppu vaihdettiin samalla.
                            Öljytason anturi tarvii vielä uusia seuraavan öljynvaihdon yhteydessä, syttyy liikkeelle lähdön jälkeen keltainen kannuvalo n. 10 sek. jonka jälkeen sammuu, näin joka starttauksen ja liikkeelle lähdön jälkeen, kielinnee anturin sököisyydestä.
                            E91 LCI 330dA Xdrive

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by Rode View Post
                              Tarviikos olla samanlainen 318i M43TUB19-vaihtomoottori kyseessä että toimii vai voiko tilalle suunnitella jotan muuta? Saako esim. tuosta E46 316i M43TUB19-moottorista 318i veroisen 318:n imusarjalla sekä eculla (rikkinäisen moottorin osilla), eli onko raaka moottori identtinen?
                              Nokka-akselikin on erilainen. Imusarjaa ei välttämättä tarvi, pelkän disa-venttiilin vaihtaminen koneesta toiseen riittää, mutta lisäksi tietysti se ecu. Jos vanhan osat on vielä käyttökelpoiset, niin varmaankin saat halvemmalla, ja parempikuntoisen kun hankit juuri 316i:stä peräisin olevan koneen. Moottori sinällään on ihan sama, 316i on vain keinotekoisesti tehty pienempitehoinen versio siitä.

                              Joskin ethän sinä tätä neuvoa enää tarvi, mutta ehkä joku seuraava lukee kun miettii vastaavaa asiaa.

                              Tuo öljyntaso-anturi ei ole kovin tärkeä juttu näissä, joissa on vielä perinteinen mittatikkukin.
                              Last edited by jluoma; 13-08-2015, 18:23.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎