E46 318 M43-moottori. Mistähän mahtaa johtua moinen? Alkuun teki pari päivää sitten niin että startatessa kuului tiheä pärinä n. 1-2sek, tämän jälkeen koneen sammutus ja uudelleen käynnistys niin ei kuulunut. Nyt tänään alkoi kuulua tiheä pärinä käynnistäessä sekä sen jälkeen, koko ajan kun kone käy, kierrosten mukaan kuuluva. Ei ole mitään kilinää tai kolinaa, ja nimenomaan tiheää ja tasaista. Huomasin myös että 3000-3500 kierrosalueella alkaa ajossa tapahtua puutumista, että ei jaksais kunnolla vetää? Äänen paikallistaminen on melko vaikeaa, tulisikohan imusarjan suunnalta vai sitten moottorista
?
Edit: Kone levis, mistä M43TUB19 tms. käypä moottori?
Collapse
X
-
Kuvauksesi mukaan DISA ongelma voisi olla kyseessä. Laita vaikka youtubeen bmw 318 disa. Kuullostaako yhtään tutulta esim. http://youtu.be/TOfrauBGy8g. Disa ongelma sopisi myös tuohon puutumiseen noilla kierroksilla.
Kannattaa katsoa: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=12998212Last edited by Gineer; 20-02-2015, 17:55.
-
[QUOTE=Gineer;3501930]Kuvauksesi mukaan DISA ongelma voisi olla kyseessä. Laita vaikka youtubeen bmw 318 disa. Kuullostaako yhtään tutulta esim. http://youtu.be/TOfrauBGy8g. Disa ongelma sopisi myös tuohon puutumiseen noilla kierroksilla.
Sitä toivoin itsekin mutta ei.. Käsin konetta pyörittäen lonksahtaa, kiertokangen laakerit vähintään finaalissa, ei muuta ku uus kone tilaukseen, mutta mistä?E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Kyllä näitä E46-tarinoita lukiessa alkaa voimaan pahoin toistenkin puolesta. Oma kottero jo aiheuttanut viidessä vuodessa hiusten lähtöä ja ajoittaista masennusta.
Mulla olis ollu vaihtoehtona myös vaihtomoottorin hankinta. Kakkospytyn öljyrenkaat kukkuu ja venttiili vuotaa, sinistä savua niin paljon ettei saanut enää päästölappua ja öljyäkin meni vaatimattomasti 1L per 500km. Onhan se 200tkm saksalaiselle laatumerkille jo paljon kun on noudatettu huolto-ohjeita. Olisiko moottori kestänyt 100tkm huolimattomalla pidolla vai enemän, sitä ei tiedä pirukaan. Tyydyin sitten vanhan kunnostukseen...
Yhtä kaikki, onnea ja menestystä vaan sekä jaksamista.
Comment
-
Tarviikos olla samanlainen 318i M43TUB19-vaihtomoottori kyseessä että toimii vai voiko tilalle suunnitella jotan muuta? Saako esim. tuosta E46 316i M43TUB19-moottorista 318i veroisen 318:n imusarjalla sekä eculla (rikkinäisen moottorin osilla), eli onko raaka moottori identtinen?E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Ois komiaa jos jostain löytys motti niin sais työn alle. Tilat ja systeemit löytyy moottorin vaihtoon niin olis hienoa päästä homma laittamaan tulille. Eipä ole ennen seurannut tuollaista remppaa E46:selle, mielenkiinto edellä tässä ollaan menossa
Ulkomailla luulis olevan pilvin pimein, mutta ei tuolla ebayssakään näytä järin määrin noita M43sia olevan, saati sitten niiden kunnosta :think
E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Öljypohja auki ja uudet laakerit. Mitä ihmeen uutta konetta laakerivika vaatii
Comment
-
Ei kai saattanaOriginally posted by Spetke View PostÖljypohja auki ja uudet laakerit. Mitä ihmeen uutta konetta laakerivika vaatii
kone kuivana käyny niin ei pelkillä laakerin vaihoilla selviä
, lähtökohtaisesti se on omassa mielessä loppuun ajettu. Ei muuten ikinä auto ehtiny näyttää punasta öljynpaineenvaloo (muuta kuin virta-avaimella). Keltasta ehti vilkuttaa ajossa ja tuli lisättyä ölppää, useasti.
E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Kuivana? Ja ekassa postauksessa vaan ihmetellään, että mistäköhän moinen tiheä pärinä johtuu
Comment
-
Huoh..
Eikös tuossa jo kysytty uutta moottoria eikä mitään korjausvinkkejä tai muuta ihmettelyä. Spetkekin kokenut foorumilainen..
Tällä hetkellä Suomesta selatessa 1500e/116tkm ajettu motti löytynyt, mites ulkomaat? Hyvää viikonloppua foorumilaisille!
E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Oilijaloselta saa takuu moottoreita ja toimitsvat niitä ruotsista jos ei täältä löydy.
Btcf jäsen kortilla 10% alennussigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Originally posted by Rode View PostE46 318 M43-moottori. Mistähän mahtaa johtua moinen? Alkuun teki pari päivää sitten niin että startatessa kuului tiheä pärinä n. 1-2sek, tämän jälkeen koneen sammutus ja uudelleen käynnistys niin ei kuulunut. Nyt tänään alkoi kuulua tiheä pärinä käynnistäessä sekä sen jälkeen, koko ajan kun kone käy, kierrosten mukaan kuuluva. Ei ole mitään kilinää tai kolinaa, ja nimenomaan tiheää ja tasaista. Huomasin myös että 3000-3500 kierrosalueella alkaa ajossa tapahtua puutumista, että ei jaksais kunnolla vetää? Äänen paikallistaminen on melko vaikeaa, tulisikohan imusarjan suunnalta vai sitten moottorista
?Originally posted by Spetke View PostKuivana? Ja ekassa postauksessa vaan ihmetellään, että mistäköhän moinen tiheä pärinä johtuu
Asia selvä..Originally posted by Rode View PostHuoh..
Eikös tuossa jo kysytty uutta moottoria eikä mitään korjausvinkkejä tai muuta ihmettelyä. Spetkekin kokenut foorumilainen..
Tällä hetkellä Suomesta selatessa 1500e/116tkm ajettu motti löytynyt, mites ulkomaat? Hyvää viikonloppua foorumilaisille!

E91 lci 330xd.
Comment
-
Soita ja kysäise Kankaanpään Autopurkamolta ja Autiolta Pirkkalasta.Originally posted by Rode View PostE46 318 M43-moottori. Mistähän mahtaa johtua moinen? Alkuun teki pari päivää sitten niin että startatessa kuului tiheä pärinä n. 1-2sek, tämän jälkeen koneen sammutus ja uudelleen käynnistys niin ei kuulunut. Nyt tänään alkoi kuulua tiheä pärinä käynnistäessä sekä sen jälkeen, koko ajan kun kone käy, kierrosten mukaan kuuluva. Ei ole mitään kilinää tai kolinaa, ja nimenomaan tiheää ja tasaista. Huomasin myös että 3000-3500 kierrosalueella alkaa ajossa tapahtua puutumista, että ei jaksais kunnolla vetää? Äänen paikallistaminen on melko vaikeaa, tulisikohan imusarjan suunnalta vai sitten moottorista
?
Comment
-
Niin juu tämä jäänyt kertomatta miten lopulta meni, eli vaihtokone tuli bildelsbasen.se sivuston kautta Ruotsista, hinta rahteineen oli vähän reilu tonnin, koneella tietojen mukaan ajeltu n. 160tkm. Kytkin ja vesipumppu vaihdettiin samalla.Originally posted by Hemi View PostSoita ja kysäise Kankaanpään Autopurkamolta ja Autiolta Pirkkalasta.
Öljytason anturi tarvii vielä uusia seuraavan öljynvaihdon yhteydessä, syttyy liikkeelle lähdön jälkeen keltainen kannuvalo n. 10 sek. jonka jälkeen sammuu, näin joka starttauksen ja liikkeelle lähdön jälkeen, kielinnee anturin sököisyydestä.E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Nokka-akselikin on erilainen. Imusarjaa ei välttämättä tarvi, pelkän disa-venttiilin vaihtaminen koneesta toiseen riittää, mutta lisäksi tietysti se ecu. Jos vanhan osat on vielä käyttökelpoiset, niin varmaankin saat halvemmalla, ja parempikuntoisen kun hankit juuri 316i:stä peräisin olevan koneen. Moottori sinällään on ihan sama, 316i on vain keinotekoisesti tehty pienempitehoinen versio siitä.Originally posted by Rode View PostTarviikos olla samanlainen 318i M43TUB19-vaihtomoottori kyseessä että toimii vai voiko tilalle suunnitella jotan muuta? Saako esim. tuosta E46 316i M43TUB19-moottorista 318i veroisen 318:n imusarjalla sekä eculla (rikkinäisen moottorin osilla), eli onko raaka moottori identtinen?
Joskin ethän sinä tätä neuvoa enää tarvi, mutta ehkä joku seuraava lukee kun miettii vastaavaa asiaa.
Tuo öljyntaso-anturi ei ole kovin tärkeä juttu näissä, joissa on vielä perinteinen mittatikkukin.Last edited by jluoma; 13-08-2015, 19:23.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
Comment